Ga naar inhoud


Coolstream trinity neemt niet goed op


Bullie

Aanbevolen berichten

Goedemiddag wij hebben sinds vorige week de coolstream trinity. Nu neemt hij programma's niet helemaal op. Hij stopt ongeveer half uur voor t einde. Bij alles en elke opname. Of je nu direct aan het begin opname start of halverwege. Instellingen bij opname staat op Max opname tijd in uren op 3 uur en eindtijd van opname op epg. Dat laatste hebben we ook al keer gewijzigd in Max opnameduur maar dat hielp ook niet.

 

Ook de timeshift werkt niet. Deze staat ook ingesteld op 3 uur maar stopt ook na 1,5 uur.

 

Heeft iemand nog suggesties?

Link naar reactie
Delen op andere sites


Ja, terugbrengen dat apparaat! Inruilen voor een Xtrend of VU. Zitten in dezelfde prijsklasse.. Software en ondersteuning van dit merk is bagger! Neutrino software is redelijk oud.. Neem een ontvanger waar tenminste een beetje fatsoenlijke Enigma2 software op draait. OpenPli, OpenATV of VTi. Stabieler en wordt flink ondersteund..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo,

 

Onzin, de trinity is een van de meest stabiele ontvangers van het moment, en opnames, timeshift, permanent timeshift zijn al helemaal geen probleem.

 

De Trinity wordt hier gebruikt met een 1 TB externe toshiba Hdd en werkt zonder problemen.

 

Welke sw gebruik je ? En welke type externe hdd?

 

Ilias

Link naar reactie
Delen op andere sites

@illiboy

Dan heb je óf mazzel of je verzint maar wat. Die CST apparaten zijn notoir slecht te onderhouden en er is nauwelijks of geen support in Nederland. Via de Duitse websites is er wel wat info te vinden.. Zelfs een paar oplossingen... Over het algemeen zijn de indrukken negatief.. Waar ze wel positief in naar voren komen is de uitmuntende beeldkwaliteit via HDMI...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Sorry maar t was niet m'n bedoeling om te vragen of t een goed of een niet goed apparaat is.

 

We hebben gewoon kabel via ziggo met een interactieve recorder en deze aangeschaft voor erbij zodat we alle zenders hebben. Hij doet t voor ons prima behalve opnemen lukt wel.

Klopt wel dat er weinig tot niks over te vinden en ook qua support.

 

Vandaar mijn vraag hier hoe we kunnen opnemen althans volledig.

Alvast bedankt

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Beheerder

...Waar ze wel positief in naar voren komen is de uitmuntende beeldkwaliteit via HDMI...

 

Waar baseer je dat op. Ik heb de trinity en tank hier al behoorlijk lage enige tijd in test, maar loop juist op het gebied van de beeldkwaliteit vast.

 

Die krijg ik op geen enkele TV goed, wat ik ook probeer. Zou graag ervaringen van anderen horen die op feiten gebaseerd zijn, zodat we wellicht kunnen achterhalen waar het probleem zit.

 

Mvg,

 

Michel

Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

 

Probeer de harde schijf via de Coolstream op een andere bestands systeem te formatteren, vfat gebruik ik zelf.

 

@mimisiku

 

Ik baseer dat op gebruik, het is een hele stabiele ontvanger, crasht bij mij echt gewoon (bijna) nooit, wat ik overigens heel normaal vind maar met linux bakjes zie je het wel eens anders.

 

Jammere is dat de community in duitsland voor neutrino/ Dbox veel groter is dan in Nederland, maar ik denk dat dat in Nederland een kwestie van tijd is.

 

En nee ik heb geen geluk, ken Neutrino redelijk goed, is prima software, en zeer snel.

Beeldkwaliteit ben ik het wel met je eens, op mijn Sony 4K een uitstekende beeldkwaliteit.

 

En wat betreft plugins, ja daar is niet zo veel voor als bij Enigma 2, en ook de community is niet zo groot als bij enigma 2, maar de snelheid, stabiliteit en kwaliteit van de software en support is gewoon heel goed.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Michel

 

Ik heb voor dochterlief een CST Zee kabel versie gekocht. In combinatie met Ziggo digitaal en een Samsung HDMI geeft hij echt heel mooi beeld. Helder, kleurgetrouw. Alleen het instellen was een drama! Heel veel moeten lezen om die kaart werkend te krijgen in de kaartsleuf. De CI+ module van Ziggo gaat immers niet werken...

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

De trinity heeft een andere chipset, dus die vergelijking heeft niet z

 

Waar baseer je dat op. Ik heb de trinity en tank hier al behoorlijk lage enige tijd in test, maar loop juist op het gebied van de beeldkwaliteit vast.

 

Die krijg ik op geen enkele TV goed, wat ik ook probeer. Zou graag ervaringen van anderen horen die op feiten gebaseerd zijn, zodat we wellicht kunnen achterhalen waar het probleem zit.

 

Mvg,

 

Michel

 

Vindt dit wel een raadsel. Ik heb hier in de woonkamer een Vu Ultimo staan, in hobbykamer een Trinity.. Beeld van de Trinity is scherper en lijkt meer diepte te hebben. Dit hoor ik ook van een kennis die een Duo2 en een Zee2 heeft. De coolstream wint het qua beeldkwaliteit wat mij betreft duidelijk van bijv. een Vuplus

 

Met welke revceiver vergelijk jij de Coolstream?

Beter 1 schotel aan de muur dan 10 onder je espresso!

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Beheerder

VU+ Duo2, Gigablue Quad Plus, ET9500, op diverse TV's van een Full HD plasma, Ultra HD LED, Full HD LED tot zelfs een ultra HD OLED.

 

Op alle TV's vertoond de tank en trinity bij mij behoorlijke fouten. Er vallen gewoon stukjes beeld weg (dropouts) en/of rechte lijnen vertekenen. Test het maar eens goed met een testpatroon dan zie je het direct.

Op een enkele (trage) LCD na waar het effect minder duidelijk waarneembaar is, zie je dit op iedere TV, maar op een plasma neem je het zonder meer gemakkelijker waar dan bij een LCD. Een (goede) plasma is simpelweg sneller.

 

Ik heb dit ook nog bij iemand die een Samsung UltraHD TV uit de toprange heeft getest en ook daar zag je deze problemen overduidelijk. Ook daar hebben we 2 andere receivers aangesloten, een Gigablue Quad HD Plus en een DM800SE. Bij de Gigablue en de DM800SE vertoonde de vertrezmotion geen problemen. Uiteraard de progressive test bij de DM800SE niet getest want die heeft geen 1080p modus.

 

Onderstaande afbeeldingen zijn gefotografeerd op een Panasonic Full HD plasma met de HDMI kabel van de trinity rechtreeks in poort 1 van de plasma.

De Plasma is ISF gekalibreerd en voer ik exact dezelfde test uit met een Gigablue HD Quad Plus, zijn deze problemen niet zichtbaar.

 

De trinity heeft ook nog even aan een Sony Ultra HD projector van 35.000 euro gehangen en ook daar dezelfde problemen.

 

Zie hier de testresultaten:

 

De vertrezmotion is interlaced beeld met een witte balk die met de klok mee 360 graden over het beeld draait. Hierbij onderbreken (delen van) strepen en worden strepen krom. Dit probleem zie je bij de tank en de Trinity met name bij live (snel bewegend) beeld (satelliet TV) duidelijk terug.

 

DSC02457.JPG

 

DSC02467.JPG

 

Bij de progressive test zie je ondanks dat je dit heel erg moeilijk kunt fotograferen, duidelijk dat de randen van de leters hier en daar onderbroken en krom zijn. Ook dat ga je zeker terug zien in het beeld, met name bij snelle beweging.

 

DSC02458.JPG

 

DSC02462.JPG

 

 

 

Ook de progressive judder vertoond zeer schokkerig beeld, maar dat kan ik uiteraard niet fotograferen.

 

Daarnaast speelt zowel de tank als de trinity Full HD 1080p materiaal niet fatsoenlijk als dit meer dan +/- 35Mbps heeft.

 

Vooral de interlace fouten zie je goed in het beeld. Daar heb je niet eens een testpatroon voor nodig. Dat zie je vooral bij snel bewegend beeld. Daar gaan beide receivers compleet de fout in.

 

Dit is allemaal lange tijd geleden al aan de fabrikant gemeld en die zeggen het zelf niet te kunnen vaststellen, maar er wordt inmiddels wel gewerkt aan een nieuwe kernel en drivers die 'mijn' problemen misschien wel oplossen.

 

Dat verhaal over de scherpte en diepte ben ik geneigd richting het apekool laadje te verplaatsen. Dat lijkt mij zeer onwaarschijnlijk. Scherpte kan, maar dat is dan hooguit een softwarematig verschil en bij een Broadcom gebaseerde enigma 2 bak kan je dat prima naar eigen smaak instellen.

 

Ter verduidelijking: Dit is getest met 2 trinity's en 1 tank om zo exemplarische problemen volledig uit te kunnen sluiten.

 

Ik begrijp niet hoe het kan dat ik op verschillende TV's in totaal verschillende omgevingen, met diverse andere kabels en 3 coolstream receivers (2 x trinity, 1 x tank), steeds hetzelfde vaststel.

 

Download de testpatronen, zet ze op een NAS of externe harde schijf en speel ze af op de trinity en vertel me wat je ziet....

 

Mvg,

 

Michel

aangepast door Michel
aangevuld, want ik had even tijd....

Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...