Ga naar inhoud


maxdigital xp1000 en mkv bestanden


louai

Aanbevolen berichten

Hallo en gelukkig nieuwejaar allemaal.

 

Heb sinds een tijdje de maxdigital xp1000. Het bevalt me prima super apparaat is het.

 

Vroeg me zelf af waarom mkv bestanden met dts stotteren en happeren. Met m2ts mp4 en avi heb ik geen problemen.

 

Heb laatste update openpli en enigma2 en laatste update tsmedia player. Nog steeds krijg ik het niet voormekaar.

 

Trouwens ik speed de mkv's via usb harddisk ntfs format.

 

Iemand een idee aub?

Link naar reactie
Delen op andere sites


zet alles om inTS bestand en je heb geen probleem 

aangepast door smetje limb.BE

1x Dreambox 900UHD Openatv 7.4 2x  TRIAX 110 TDS 4x twin lnb 1x Channel Master 1.20

1x DREAMBOX 8000 HD pvr 1x Dreambox 800se  1x GIGABLU HD QUADPLUS  1x Sab unix triple 1x Xsarius Galaxy 4K  1x gigablue trio

1x Samsung UE65MU7070 4K Ultra HD Smart LED  1x Samsung  UE46F6650SSXXN led 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo en gelukkig nieuwejaar allemaal.

 

Heb sinds een tijdje de maxdigital xp1000. Het bevalt me prima super apparaat is het.

 

Vroeg me zelf af waarom mkv bestanden met dts stotteren en happeren. Met m2ts mp4 en avi heb ik geen problemen.

 

Heb laatste update openpli en enigma2 en laatste update tsmedia player. Nog steeds krijg ik het niet voormekaar.

 

Trouwens ik speed de mkv's via usb harddisk ntfs format.

 

Iemand een idee aub?

interne player van pli4 gebruiken en niet de tsmedia player. ;)

 

grtz Philip

  • Like 1

vuduo 500 GB HDD  openpli4 -  vuduo2 1TB HDD 2xdualS2 tuner openpli4 :grin: - XP1000 pli4

Samsung plasma 60inch-AVR Denon-Bose accoustimas 7.1 :P

logitech harmony ultimate

TVV - dual lnb 19.2 & 23.5 - OSCAM

Link naar reactie
Delen op andere sites

interne player van pli4 gebruiken en niet de tsmedia player. ;)

 

grtz Philip

Had ik al geprobeerd beeld stottert en geluid valt steeds af. Als ik eventje op pauze druk dan lijkt het alsof die buffer opbouwt want als ik daarna op play druk speelt de mkv soepel af met geluid maar het feestje duurt een paar seconden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Beheerder

Daar is niets aan te doen. Diverse andere Enigma2 boxen doen dat met een alternatieve image wel correct, dus ik vermoed een driver probleem.

Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Daar is niets aan te doen. Diverse andere Enigma2 boxen doen dat met een alternatieve image wel correct, dus ik vermoed een driver probleem.

Kan je aub meer uitleg geven over de drivers? Kan ik de maxdigitaal nieuwe leven dermee inblazen? Of moet ik alvast een mediaspeler verwelkomen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Beheerder

?? Ik schreef juist dat het niet werkt, door die drivers.

 

Er zijn geen andere drivers of images waarmee DTS wel goed werkt. Er zijn wel diverse andere Enigm2 ontvangers die MKV HD met DTS wel goed af spelen.

Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

?? Ik schreef juist dat het niet werkt, door die drivers.

 

Er zijn geen andere drivers of images waarmee DTS wel goed werkt. Er zijn wel diverse andere Enigm2 ontvangers die MKV HD met DTS wel goed af spelen.

 

Ah ik snap het. 

 

Ik zal eerst kijken of ik de mkv bestamdem in ts of vob kan toveren. Kijk of het goed zal gaan, anders wordt het een 2de mediaspeler als de ryan 2 mini. Het gaat alleen om 1080P films afspelen meer niet.

 

 

Bedankt in iedere geval allemaal!

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Beheerder

Dat zal niet uitmaken, behalve als je DTS naar AC3 omzet of zoiets. het is immers de DTS audio track waar het op fout gaat.

Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

en als je in: menu-instellingen-systeem-A/V instellingen

 

de ac3/dts downmix aanzet ( niet vergeten te bevestigen met groen).

 

grtz Philip

vuduo 500 GB HDD  openpli4 -  vuduo2 1TB HDD 2xdualS2 tuner openpli4 :grin: - XP1000 pli4

Samsung plasma 60inch-AVR Denon-Bose accoustimas 7.1 :P

logitech harmony ultimate

TVV - dual lnb 19.2 & 23.5 - OSCAM

Link naar reactie
Delen op andere sites

en als je in: menu-instellingen-systeem-A/V instellingen

 

de ac3/dts downmix aanzet ( niet vergeten te bevestigen met groen).

 

grtz Philip

Die heb ik op nee staan, want thuis heb ik surround systeem met een receiver. Anders krijg ik stereo geluid meen ik aangepast door louai
Link naar reactie
Delen op andere sites

Als dat al helpt heb je iig maar 2 kanaals (Dolby) geluid en dus geen DTS meer.

Zou jammer zijn als je surround hebt met een reviever.

 

Nu ben ik buiten als ik thuis ben probeer ik de mkv2vob programma uit. Ondersteunt subtitels. Als dat niet helpt dan koop ik gewoon een 2de player externe hardeschijf heb ik al

Link naar reactie
Delen op andere sites

Eindelijk is het mij gelukt. Ik heb deze tooltje gedownloadt: mkvdts2ac3. Je hoeft maar de mkv te slepen naar het programma verder doe je weinig.

 

De tooltje pakt alleen de audio uit van de mkv vervolgens converteert de dts naar ac3 dolby 5.1. 

 

de maxdigital xp1000 speelt nu de mkv perfect en met 5.1 geluid!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...