Ga naar inhoud


U4 quad Android DVB-S2/DVB-T2/T/C ontvanger


dude-dbox

Aanbevolen berichten

Ik deel je mening over alles gescheiden, maar tegenwoordig heb ik dan te veel kastjes nodig...

 

Nu hoef ik maar 1 kastje te hebben en zelfs de vrouw begrijpt de U4.

Op de slaapkamer gaat er ook 1 komen...

De vrouw ook, dan is het wel gebruiksvriendelijk genoeg dus.

Handig lijkt mij dat kodi er ook in zit. Is deze gewoon te updaten of ben je afhankelijk van de fabrikant?

 

De spec van de u4 zien er toch ook beter uit als van een zgemma, ik verwacht daar eigenlijk dus wel een verschil in.

Zgemma H7S/ Zgemma H2.s/ VU+ zero 4k/ Extrend et4000/ Evo optibox/ Sab titan ftasc.
Wavefrontier T90/ (in opslag t55/ visiosat g4), Een zooi Inverto Black ultra lnb's, sab 10/1 diseqc. spaun 4/1, gst 108 8/1 ali-express

Yagi dvb-T antenne

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 52
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Update:

De ondersteuning tot nu toe is goed te noemen.

Krijg snelle reacties op mijn mails en heb nieuwe firmware gekregen.

Na de firmware update zijn de problemen verholpen!

Alle zenders werken, cams werken goed.

 

Ze hebben zelfs een channellist editor gemaakt zodat zowel in liveTV (android) als ook in Kodi de zenders goed in te delen zonder te kutten met TVHeadend.

Tot nu toe ben ik toch wel erg positief.

Vanavond weer verder stoeien.

 

Voor de geintresseerden en de Googelaars, hierbij een link naar de supportpagina zodat je kan zien wat de mogelijkheden zijn en hoe ze in ieder geval hun best doen:

http://www.smartstb.net/

 

Wanneer ik weer wat wijzer ben zal ik een update sturen.

ik heb de voorloper de U4/evo xfinity en daar lieten ze het mooi afweten na een poosje!!

geen update`s meer en geen support weg support.

Zo gaat het met deze net zo ? ben ik bang

 
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik denk dat ik eerst maar even afwacht.

En nu eerst is een zgemma h.2s ga proberen, heb een dm800 gehad een jaar of 6 terug, dus ben benieuwd wat het verschil is inmiddels.

Zgemma H7S/ Zgemma H2.s/ VU+ zero 4k/ Extrend et4000/ Evo optibox/ Sab titan ftasc.
Wavefrontier T90/ (in opslag t55/ visiosat g4), Een zooi Inverto Black ultra lnb's, sab 10/1 diseqc. spaun 4/1, gst 108 8/1 ali-express

Yagi dvb-T antenne

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zou ook een goedkopere single tuner kunnen nemen.

Heb jij een betere suggestie dan zgemma dan? Voor in de woonkamer zoek ik een stabiele zapdoos die ook vrouw vriendelijk is.

 

Heb twin lnb's

Zou een u4 overwegen om in mijn thuis bios te zetten. Ook omdat ik dan kodi heb. Scheelt mij weer aanschaf van een rpi2.

Zgemma H7S/ Zgemma H2.s/ VU+ zero 4k/ Extrend et4000/ Evo optibox/ Sab titan ftasc.
Wavefrontier T90/ (in opslag t55/ visiosat g4), Een zooi Inverto Black ultra lnb's, sab 10/1 diseqc. spaun 4/1, gst 108 8/1 ali-express

Yagi dvb-T antenne

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dan kan je de sab nova android overwegen dan heb je ook 2 in een.

De sab ondersteund fastscan werkt ook op android en kodi werkt hier ook op.

De prijs is ongeveer 90 euro voor een android ontvanger.

nog een voordeel de sab heeft een kaartlezer en dat heeft de U4 niet.

Zolang canaal digitaal niks veranderd werkt de kaartlezer gewoon.

Ik heb de android ontvanger zelf ook en waarom een 4k ontvanger nemen als er toch niks word uitgezonden in 4 k behalve wat demo kanalen,

en moet je ook nog een 4K tv hebben 4K is nog lang geen gemeen goed.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Keuzestress krijg ik :grin:

 

Zie zoveel leuke ontvangers, je raakt gewoon de weg kwijt

 

Zie ook een sab android H1. ook leuk,

aangepast door master28

Zgemma H7S/ Zgemma H2.s/ VU+ zero 4k/ Extrend et4000/ Evo optibox/ Sab titan ftasc.
Wavefrontier T90/ (in opslag t55/ visiosat g4), Een zooi Inverto Black ultra lnb's, sab 10/1 diseqc. spaun 4/1, gst 108 8/1 ali-express

Yagi dvb-T antenne

Link naar reactie
Delen op andere sites

Amiko A3:

Dualcore ARM Cortex A9 processor met een kloksnelheid van 1500MHz.

DDR geheugen van 1GB

NAND flashgeheugen van 8GB

 

Sab Nova HD:

1,5GHz snelle Cortex-A9 dual core processor.

1GB DDR3 RAM

4GB eMMC flashgeheugen

 

Hoewel eMMc sneller is dan NAND zou ik toch kiezen voor die 8GB NAND voor de prijs hoef je het niet te laten

2 x Maxytec Multibox 4K

1 x Zgemma H9 combo
 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zullen we dit topic over de U4 houden en niet over welke ontvanger Master moet kopen?

 

Master moet eerst beslissen wat hij wilt aangezien hij een plug and play box wilt en nog niet weet of hij voor Linux of Android wilt gaan.

Je hebt gelijk, mijn excuses.

 

Ik heb overigens een Sab Titan in huis nu, vanmiddag net de visiosat g4 met 4 twin lnb's opgehangen en afgesteld.

Wachten is op wat diseqc switches.

Heb dan single tuner voor in de woonkamer, En ik denk voor in mijn thuis bioscoop dat de U4 ook een leuke kandidaat is.

Zgemma H7S/ Zgemma H2.s/ VU+ zero 4k/ Extrend et4000/ Evo optibox/ Sab titan ftasc.
Wavefrontier T90/ (in opslag t55/ visiosat g4), Een zooi Inverto Black ultra lnb's, sab 10/1 diseqc. spaun 4/1, gst 108 8/1 ali-express

Yagi dvb-T antenne

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoe bevalt de u4 nu?
kan je er ook eenvoudig settings inzetten van henksat ofzo?

Werkt kodi ook stabiel hier op en het streamen van media?

 

En dit is wel jammer, is die 4k toch misleidend?

Sorry, About Astra UHD(4K) channels are decoding by 4K@60fps 10bit.
But U4(Hi3796C) can't decode 10bit UHD channels.
Unfortunately, U4 Quad Hybrid can't decode 4K UHD Channels in Astra/Hotbird Satellite.

aangepast door master28

Zgemma H7S/ Zgemma H2.s/ VU+ zero 4k/ Extrend et4000/ Evo optibox/ Sab titan ftasc.
Wavefrontier T90/ (in opslag t55/ visiosat g4), Een zooi Inverto Black ultra lnb's, sab 10/1 diseqc. spaun 4/1, gst 108 8/1 ali-express

Yagi dvb-T antenne

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoe bevalt de u4 nu?

kan je er ook eenvoudig settings inzetten van henksat ofzo?

Werkt kodi ook stabiel hier op en het streamen van media?

 

En dit is wel jammer, is die 4k toch misleidend?

Sorry, About Astra UHD(4K) channels are decoding by 4K@60fps 10bit.

But U4(Hi3796C) can't decode 10bit UHD channels.

Unfortunately, U4 Quad Hybrid can't decode 4K UHD Channels in Astra/Hotbird Satellite.

 

Er wordt nog steeds gewacht op nieuwe firmware tot dan kun je geen Enigma2 settingslijsten importeren wanneer dat wel kan is onbekend.

Heb problemen gelezen over kodi 16.0(Jarvis) in combi met tvheadend er wordt geadviseerd om 15.2 te gebruiken, streaming zal vast werken kodi werkt hier ook op een oude tablet met 512 RAM.

 

Tja die 4K das jammer

2 x Maxytec Multibox 4K

1 x Zgemma H9 combo
 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik verwacht toch dat de meeste problemen met goede firmware wel zou worden opgelost, tenzij het aan de hardware ligt.

Zgemma H7S/ Zgemma H2.s/ VU+ zero 4k/ Extrend et4000/ Evo optibox/ Sab titan ftasc.
Wavefrontier T90/ (in opslag t55/ visiosat g4), Een zooi Inverto Black ultra lnb's, sab 10/1 diseqc. spaun 4/1, gst 108 8/1 ali-express

Yagi dvb-T antenne

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...