Ga naar inhoud


Programma's opnemen met een SAB Titan en een DVD-recorder


meg96

Aanbevolen berichten

Hallo allemaal, ik vraag dit nogmals : hoe kan ik de programma's die ik met een SAB Titan FTASC krijg opnemen ? Het liefst zou ik dit willen doen met mijn huidige DVD-recorder (het is een oude Philips DVDR 610), maar de SAB receiver heeft alleen maar één SCART-connector, die word gebruikt voor de aansluiting met de TV (ja, ik weet, SCART is old news, maar ik heb nu geen geld voor een nieuve TV).

 

Dus mijn vragen zijn :

- Is het mogelijk om deze SAB satelliet-receiver met mijn DVD recorder aan te sluiten, en indien wel, hoe dan ?

- De SAB receiver heeft ook een USB connector. Kan die worden gebruikt oom programma's op bijvoorbeeld een hardschijf op te nemen?

- Heeft iemand een andere suggestie ?

 

Bij voorbaat hartelijk dank voor uw hulp !

 

PS: ik kan ook een M7 receiver gebruiken, maar het probleem zou waarschijnlijk hetzelfde zijn.

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


Gast Mimisiku

Je gaat merken dat SCART eigenlijk uit de mode is geraakt en vervangen door HDMI. SCART ondersteunt composiet video en RGB signaal en áls je mazzel hebt component video. Alleen met component video zou je HD kunnen weergeven op (uiteraard) weer component video op de TV/Recorder... In alle andere gevallen dus SD in plaats van HD. Er zijn voldoende SCART splitters verkrijgbaar waardoor je en de TV en de recorder kunt aansluiten. Echter!! Het SD verhaal loopt op zijn laatste tenen. Canal Digitaal stopt in juni 2016 met het aanbieden ervan..

Enige juiste optie zou zijn: koop een HD ontvanger met PVR mogelijkheid. Deze heb je zeker rond de €200 wat ongeveer de helft is van een nieuwe HD TV....

Link naar reactie
Delen op andere sites

@meg96

 

- Is het mogelijk om deze SAB satelliet-receiver met mijn DVD recorder aan te sluiten, en indien wel, hoe dan ? 

Zie  bijgevoegd PDF   aansluiten.pdf

 

 - De SAB receiver heeft ook een USB connector. Kan die worden gebruikt oom programma's op bijvoorbeeld een hardschijf op te nemen?

  Ja  op een harde schijf of  3.0  USB stick zie de handleiding van je SAB ontvanger.

 

Van horen zeggen of zelf uitgeprobeerd? 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik las wel ergens dat deze ontvanger de programma's gecodeerd opneemt, weet niet of dat klopt.

 

quote van sattv:

 

"Deze SAB FTASC neemt programma's die gecodeerd zijn ook gecodeerd op. Na een aantal dagen zijn gecodeerde uitzendingen niet meer te bekijken. Canaldigitaal veranderd de codes namelijk regelmatig."

clarke-tech HD4100+, gigablue UHD trio 4k, rotor 53grO-45grW, Fuba 85 cm.
 

Link naar reactie
Delen op andere sites

steek de scart gewoon in de dvd speler en met een andere scart naar je tv 

zo heb ik hier ook nog een opstelling staan 

post-41606-0-40268400-1463505452.jpg

1x Dreambox 900UHD Openatv 7.4 2x  TRIAX 110 TDS 4x twin lnb 1x Channel Master 1.20

1x DREAMBOX 8000 HD pvr 1x Dreambox 800se  1x GIGABLU HD QUADPLUS  1x Sab unix triple 1x Xsarius Galaxy 4K  1x gigablue trio

1x Samsung UE65MU7070 4K Ultra HD Smart LED  1x Samsung  UE46F6650SSXXN led 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

en je gebruikt het av1 of av2 kanaal op de dvd speler

en het werkt gewoon hier althans 

aangepast door smetje limb.BE

1x Dreambox 900UHD Openatv 7.4 2x  TRIAX 110 TDS 4x twin lnb 1x Channel Master 1.20

1x DREAMBOX 8000 HD pvr 1x Dreambox 800se  1x GIGABLU HD QUADPLUS  1x Sab unix triple 1x Xsarius Galaxy 4K  1x gigablue trio

1x Samsung UE65MU7070 4K Ultra HD Smart LED  1x Samsung  UE46F6650SSXXN led 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

hier heb ik nog een andere afbeelding

post-41606-0-78194100-1463513445.jpg

1x Dreambox 900UHD Openatv 7.4 2x  TRIAX 110 TDS 4x twin lnb 1x Channel Master 1.20

1x DREAMBOX 8000 HD pvr 1x Dreambox 800se  1x GIGABLU HD QUADPLUS  1x Sab unix triple 1x Xsarius Galaxy 4K  1x gigablue trio

1x Samsung UE65MU7070 4K Ultra HD Smart LED  1x Samsung  UE46F6650SSXXN led 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

@smetje en satkijker : bedankt ! Het was inderdaad eenvoudig (alhoewel eerdere antwoorden hebben me maken twijfelen of mijn "oud" DVD-recorder compatibel zou zijn met een HD satellietontvanger) --- sorry voor de stomme vraag.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...