Ga naar inhoud


[Pioneer] Firmware 120NL ook te flashen met parallel/serial


Satori

Aanbevolen berichten

  • 2 weken later...

  • Reacties 49
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Satorien of codemaster,

 

Ik heb zo juist mijn DBR120 gepatched m.b.v. de serieel en Parallel poort.

Ik heb de 5.0 file van Codemaster en de Eprom van Satori gebruikt, en alles ging zoals het hoort.

MAAR!!!!!!!!!!!!!!

Kan nu iemand mij uitleggen hoe de menu's werken, ik wil natuurlijk wel weten hoe de ontvangst is en hoe ik nu de kanalen in kan lezen.

Tot nu toe heb ik nog geen beeld uit de deco gekregen.

Via de knoppen menu /+ ben k wel in het menu geweest maar toen kwamen de vraagtekens.

Gaarne advies

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi At,

 

Ik denk dat je mijn antwoord bij Dynamit gelezen hebt. Natuurlijk kun je wel een kanalen inlezen, maar niet via de parallel/serial poort. Je kunt in je 120 kanalen inlezen door de 120 zelf te laten zoeken, of door een kanalenlijst via de JTAG naar de 120 te sturen.

Op de 100/200 kun je nl. de kanalenlijst ook via parallel/serial sturen en bij de 120 niet en dat is wat ik beschreven heb.

 

Je krijgt met je deco alleen maar het menu denk ik. Dus moet je de deco zenders laten zoeken. Omdat ik alleen de Enelse versies gebruik, kan het zijn dat ik de verkeerde woorden gebruik, maar ik neem aan dat je dat zelf goed kunt vertalen. Ik zal zoveel mogelijk de nummers gebruiken.

Je hoeft trouwens niet bang te zijn om met je afstandsbediening je deco kapot te maken, want volgens mij kan dat niet.

 

Ik weet niet of je een enkele of dubbele LNB hebt, dus ik ga even uit van een enkele LNB op Astra.

 

Zet je deco aan. Nu kom je in het menu.

Zorg dat je een werkende smartcard in je deco hebt zitten. (Dat mag de simpelste zijn die je kan vinden.)

Kies 5 (opslaan kanalen)

Kies 5 (opslaan kanalen)

Klik OK

Je krijgt een menu en je kunt A of B kiezen (staat onderaan)

Kies B Persoonlijke kanalenlijst

Hierna zal er LNB of Schotel of zoiest staan en dan een '1' tussen pijltje links en pijltje rechts. Dat is goed.

Klik op OK.

Nu gaat de 120 kanalen zoeken. Dit kost enige tijd (meerdere minuten).

Laat de 120 doorgaan tot hij iets roept van 'kanalen opgeslagen'.,

 

Nu zitten alle Astra kanalen in je deco en kun je gaan kijken.

Je zult hierna je waarschijnlijk de kanalen willen sorteren.

 

Druk op 'menu' op je AB

Kies 5 (opslaan kanalen)

Kies 2 (nummer wijzigen)

Ga mbv de pijltjes of kies het nummer van het kanaal dat je wilt verplaatsen.

Druk op OK

Ga naar de positie waar je dit kanaal neer wilt zetten.

Druk op OK.

Hij vraagt nu voor, achter of verwisselen.

Maak je keuze.

Druk op OK en start met het volgende kanaal.

 

Succes

Satori

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het Patchen van een DBR120 met alleen de seriele en parallelkabel is gelukt, dankzij de morele ondersteuning van Satori.

Er waren wel een paar momenten waarop ik dacht dat het niet wilde maar met een beetje proberen toch een goed resultaat.

De eerste poging was de 5.0 file van Codemaster en de Eprom van Satori.

Het patchen ging goed maar ik kon niet in het hoofdmenu komen en dus had ik niets aan de deco.

Hierna heb ik nog een keer geprobeerd met de 5.0 versi + originele Eprom, het resultaat was dat niets het meer deed, dat was even zweten.

Maar!!!!!!!!!!!de aanhouder wint en dus de volgende poging m.b.v. de 4.37 versie van Codemaster en de Eprom van Satori, en zie hier, de deco werkt weer als van ouds.

Na het inlezen van de kanalen, lekker RTL4 kijken of zo.

Nu moet ik nog een beetje zoeken naar de goede files voor de Fun4 goede tips zijn hier welkom.

Het is een kort verslagje van mijn eerste Patch ervaring, wat er aan vooraf is gegaan kun je in de rest van deze thread lezen.

Vragen en reacties zijn welkom.

 

Voor alle beginners , Succes

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Satori, in 1 woord: GEWELDIG !!!!!!!

Ik hoop dat je sterren voortaan monitorbreed weer worden gegeven!

In een poep en een scheet is de 120 omgeflashed naar een volwaardige satellietontvanger. En dat inderdaad met slechts twee kabeltjes...

 

Ik heb de vraag hier al eerder gezien, maar hoe zit het met die ECM's. Moet je die per kijksessie elke keer aanpassen met +,B,1,1 ??? of zijn deze ook op een simpele manier vast te leggen?

 

C+ Nederland werkt met fun en origineel, Premiere na het goedzetten vand e ECM. C+ Frankrijk heb ik nog niet tevoorschijn getoverd, maar dat zal wel aan de funkaart liggen.

 

Nogmaals aandacht voor die handmatige ECM-aanpassing. Iemand een idee.

 

Ik ben zo blij met die kast: HIEP HIEP voor Satori...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Deze ervaring heb ik ook en is soms wel lastig vooral als je regelmatig het testkaartje opnieuw moet programmeren omdat de key's (van Premiere etc) weer eens veranderd zijn maar dat houd je van de straat en uit de kroeg.

 

Wim

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hee, vreemd, als ik Prem1 opzet, de ecm opnieuw invoer en via Prem2 weer terugga naar 1, dan moet ik de ecm opnieuw invoeren, anders heb ik geen beeld....

Toch nog maar eens wat experimenteren

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi vroegere Lummel,

 

Deze ervaring heb ik ook alleen niet met de premiere kanalen maar met andere kanalen; weet niet zo gauw meer welke het zijn maar dat heb ik al ergens gemeld.

 

Wim

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Wim,

 

Hier hetzelfde verhaal geweest met de 5 in 1 files, maar toen ik de multicam files op mijn test kaartje had gezet bleven de instellingen op de meeste kanalen wel bewaard.

 

Groeten Sander

Octagon SF 1018 HD - V1.11.70 - CD/TVV/SRG - Wavefrontier T55 W 5/1 - 5/9/10/13/16/19/23/28 O
Octagon SF 1008 HD - V1.11.70 - CD/TVV Archsat 19/23 O

Rebox RE 9000 HD - V1.11.70 - CD/TVV Archsat 19/23 O

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...