Ga naar inhoud


ARIVA, kan transponderlijst niet wijzigen.


Peter02

Aanbevolen berichten

Wie kan mij helpen heb een ARIVA ontvanger maar als ik de transponderlijst verander kan ik deze niet vast zetten. Wanneer ik de transponder verander in het instel prog, dan wordt bij het verlaten van het menu de oude stand weer terug gezet. Wie weet hoe ik deze instelling kan vastzetten. Alvast bedankt.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Wel kom peter

 

Als je via fastscan de zender er zet hoef je niks aan te passen toch ,of lukt dat niet

het is een beetje omslachtige ,als je aan een ander ontvanger gewent bent

heb je er al nieuw software in

opnieuw zenders zoeken na wijzigingen canaldigitaal.pdf

Volgens de wet van Bartjens moet het kunnen

 

En met de vriendelijke groeten Hendrik

 

En Is je Probleem opgelost? Help anderen door te vertellen hoe je dat hebt gedaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

En Peter, hebben de aanwijzingen geholpen?

 

Handig om te weten is welke Ariva je precies hebt. Zelf heb ik een TT uit 2009. Zeer tevreden met het apparaat. Als enig minpuntje dat ik opgenomen streams ook alleen maar op die TT kan bekijken. Wegens een huis eigen gemodificeerde codec. Maar mijn vrouw kan goed met het apparaat omgaan. Dat scheelt enorm veel hoofdpijn en dat is heel wat waard.

 

Vastleggen van gewijzigde transpondergegevens is m.i. bij CD niet zo heel zinvol. Na een vloek en een ademzucht komt de eerstvolgende wijziging al weer. Persoonlijk prefereer ik een handmatige scan op de gewijzigde transponder. De gescande kanalen worden keurig opgeslagen tot de eerstvolgende wijziging. Het beleid van CD heeft mij heel erg handig gemaakt in het doorvoeren van wijzigingen...... Zo gebeurd. Wel is het zinvol af en toe een backup te maken van je zenderlijst op een USB stick. De actuele werkende transponderinstellingen worden hierin mee gekopieerd.

 

Fabrieksinstellingen laden is een enkele keer nodig geweest bij firmware update of ter oplossing van onbegrepen problemen. Maar daarna volgt helaas een drama in drie bedrijven om de diseqc/schotel instellingen weer naar behoren werkend te krijgen. Tenminste op mijn twintuner. Een enkelvoudige gaat mogelijk veel soepeler.

T90 met 5W, 4, 9, 13, 16, 19, 28E. 2x EMP Centauri 17/8. 6xSUR420.
W10 PC, Ryzen7-3700, TBS6590 dual met CI - DVBDream - LG Oled 55"

VU Ultimo; 2xtwin FBC, VU Uno met twin FBC - Samsung QLED 75"

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...