Ga naar inhoud


[Pioneer] Hulp gezocht


EmQu

Aanbevolen berichten

Ik heb een Oslink/Jtag interface aangeschaft om mijn Philips te patchen, dat lukt prima, maar ik moet er ook een DBR-S110NL mee kunnen patchen. En daar begint het probleem, ik heb het draadje aan de onderkant van de printplaat gesoldeerd, de 20 draadjes gesoldeerd op de daarvoor bestemde plek (ja het kan ook met een 20 pin maar die had ik niet voorhanden), aangesloten op de Oslink/Jtag interface en er gebeurd helemaal niets. Ik kan de CPU niet eens lezen. Heeft iemand enig idee wat ik fout doe ? Soldeer ik de boel verkeerd vast misschien ?

 

Greetz,

 

EmQu

...

Link naar reactie
Delen op andere sites


Het draadje aan de onderkant van de deco moederboard moet je in elk geval onmiddellijk weghalen! Deze is bedoeld om een externe jtag interface te voeden vanuit de Pioneer. Je combi jtag/oslink heeft een externe voeding nodig. Ik neem aan dat je die aangesloten hebt.

Van alle draadjes heb je er maar 6 nodig (zie het schema in het Pionero manual voor de juiste draadjes)

Ik heb 1x zo'n ding in mijn handen gehad en ik meen dat je met een jumper kunt schakelen tussen oslink en jtag, maar dat weet ik niet zeker.

 

Groeten

Satori

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Jij schrijft dat je het draadje aan de onderkant van de printplaat hebt gesoldeerd en de 20 draadjes op de daarvoor bestemde plaats.

 

Ik ken de oslink/jtag opbouw niet, maar ik dacht dat deze zijn eigen voeding heeft.

Met de draad aan de onderkant bedoel je waarschijnlijk de 3.3V voedingsdraad, deze is alleen nodig voor Jtags die hun spanning via de 20 polige verbinding vanuit de Pioneer krijgen.

Als beide dingen waar zijn kan dit tot problemen leiden. Er komt dan 3.3V spanning binnen op de uitgang van de oslink/jtag.

 

Ik hoop dat je hiermee iets kunt doen en verder veel succes.

 

Ik zie net dat Satori mij voor is en dezelfde conclusie heeft.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vrienden,

 

hartelijk dank voor jullie reacties, ik bekeek net de oslink/jtag interface nog eens goed voor dat ik op dit board kwam en wat zie ik: inderdaad een jumper die nog op oslink stond, dus toen dacht ik dat ik hier maar weer eens moest kijken en jullie gaven dit ook al aan. Stom, stom, stom. Ik ga de schroevendraaier en de soldeertang pakken en het gelijk opnieuw proberen.

 

Thanx,

 

EmQu

...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik kom er echt niet uit hoor. Ik zal een overzicht geven van wat ik heb gedaan:

 

Pin 1 van de Oslink/Jtag gesoldeerd aan pin 1 van de pioneer,

pin 2 aan pin 2, enzo t/m pin 20

 

De pioneer in service mode gezet.

 

Ik krijg geen verbinding, ik heb eventjes in het configuratiescherm gekeken van Pionero en daar staat bij "bereik I/O ports" de waarde 378-37F, 778-77A.

 

Ik heb vervolgens bij de poortinstellingen gekeken van windows en bij mij reikt de LPT 1 van 778-77F.

 

Kan daar misschien het probleem liggen of heb ik de draadjes op de verkeerde pennen gesoldeerd ?

 

Please help me,

 

EmQu

...

Link naar reactie
Delen op andere sites

@ Satori

 

het verhaal is nu nog vreemder geworden (denk ik) i.p.v. een voltmeter heb ik uit mijn gereedschapkofferteje van de Gamma een zgn. voltageschroevendraaiertje gehaald. Ik heb 1 kant daarvan aangesloten op de - van mijn adaptor en mijn oslink/jtag op 4,5V gezet ik heb de pennentjes 1 voor 1 doorgemeten en ik kwam tot het volgende vreemde resultaat:

 

pen 2,4,6,8 & 10 geven een voltage door,

pen 1,3,5,7 & 9 geven helemaal niets door.

 

Nu weet ik het echt niet meer hoor, wat doe ik fout? Of is dat ding gewoon naar de kl*te?

 

Greetz,

 

EmQu

 

 

...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik denk dat het wel meevalt met de vreemde spanningsuitkomsten.

Maar laat ik eerst een paar vragen stellen.

Je schrijft 1 t/m 9 en 2 t/m 10. Omdat de jtag interface 20 pennen heeft heb ik een vraag:

Vraag-1:

Welke connector bedoel je hiermee?

Vraag-2:

Zit er soms een 10 pens plug of een 20 pens plug die je in de deco prikt.

 

Als laatste. Omdat ik een keer zo'n ding in mijn handen gehad heb, weet ik dat er een spanningsregelaar op zit en dat betekent dat je er een voeding van pakweg 12 V op moet zetten. Ik ga hiermee aan de veilige kant zitten.

 

Even een herhaling van de pen-spanningen.

 

1) Ik ga er van uit dat de ingangen default op 3.3 V staan (pull-up weerstand)

B) Op de jtag-connector moet je dan op pen 9,11,13 en 19 ongeveer 3.3 Volt meten

 

c) Leg pen 2 van de pc-connector aan aarde: jtag-connector pen 9 wordt dan ook ongeveer 0 Volt

d) Leg pen 3 van de pc-connector aan aarde: jtag-connector pen 11 wordt dan ook ongeveer 0 Volt

e) Leg pen 4 van de pc-connector aan aarde: jtag-connector pen 13 wordt dan ook ongeveer 0 Volt

f) Leg pen 5 van de pc-connector aan aarde: jtag-connector pen 19 wordt dan ook ongeveer 0 Volt

 

g) Leg jtag-connector pen 15 aan de 3.3 Volt. Nu moet je op pc-connector pen 13 ook 3.3 Volt meten

h) Leg jtag-connector pen 15 aan aarde. Nu moet je op pc-connector pen 13 ook ongeveer 0 Volt meten

 

Groeten

Satori

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Excuses, ik bedoelde natuurlijk:

 

1,3,5,7,9,11,13,15,17 & 19

 

en

 

2,4,6,8,10,12,14,16,18 & 20

 

Ik durf er geen 12v op te zetten omdat ik ergens op het net heb gelezen dat ik voor de Oslink 7,5v nodig heb. Maar zou het kunnen dat ik geen verbinding kon maken omdat ik te weinig volt er op heb gezet? Maar is het zowiezo niet vreemd dat de even pennentjes allemaal een uitslag geven op mijn metertje ?

 

 

 

...

Link naar reactie
Delen op andere sites

@EmQu

Als aanvulling op het bericht van Satori.

Ik heb de door jouw opgegeven uitkomst van het meten even vergeleken met het schema van de pinconfiguratie in de handleiding van Pinero.

Het lijkt er sterk op dat je je vergist met welke pin pin 1 is, kortom of jij de zaal 180 gr vergist. Pin 1 is dan in feite pin 20 en dan krijg je de door jouw gemeten waarden.

Ik wilde al eerder antwoorden maar had problemen doordat Visual Studio fouten zag in het script van het board en de zaak blokkeerde.

Verder veel succes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dan begrijp ik het weer beter en ik ben het met Pionewbie eens dat het er op lijkt dat je de zaak gespiegeld hebt. De actieve pennen zijn de oneven pennen in de interface zoals wij hem gebruiken. (Er zijn actieve pennen voor speciale toepassingen, die wij niet gebruiken en daar zit oa pen-2 bij)

 

EDIT: Vwb de voedingspanning: Er zit een spanningsregelaar op en ik vermoed dat je 5 V op de interface nodig hebt. De meeste spanningsregelaars moeten minstens 3 V extra hebben en dan kom je op 8 V uit. Daarnaast mag het verschil tot 30 V oplopen. Dus als je er 12 V opzet zit je ruim binnen alle grenzen.

 

Groeten

Satori

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Jongens,

 

ik denk dat ik zo'n debiel ben die het inderdaad verkeerd doet, nou ik ga de decoder even uit de TV kast rukken en het soldeerboutje opwarmen en dan maar weer proberen. Ik kwam op deze nummers van de pin omdat ik in de readme.doc van pionero het plaatje van de daar gebruikte JTAG vergeleek met mijn oslink/jtag. Dus als ik hem voor me heb zoals afgebeeld in de readme.doc dan zit links de centroncs aansluiting en rechts de 20 pin aansluiting. En die nummering heb ik aangehouden. Zal die aansluiting bij mijn oslink/jtag dan precies een slag gedraaid zitten, dus: volgens het plaatje van readme.doc is is pin 1 dus eigenlijk pin 20 bij mij? Maar ik heb de stekker er al eens omgekeerd opgeslagen dus dat ik het volgens mij dan ook niet, toch?

 

Ik ben nu even van slag...

...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dus als ik het goed begrijp is pin 1 bij mij eigenlijk pin 2 enz. Het is eigenlijk belachelijk dat je niks geen technisch overzichtje krijg als je zo'n ding koopt. Ik heb er trouwens 2 dipswitches op zitten 1 om van oslink naar jtag te gaan en eentje waar bij staat oslink on, moet ik die dan uitzetten ook of niet.

 

Nou ja Pionewbie en Satori ik ga het maar weer eens proberen, ik laat vandaag nog even van me horen of het gelukt is.

 

Cheers,

 

EmQu

...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...