Jump to content

XSARIUS, hoe satellieten toevoegen?

Guest

Recommended Posts

Ik ben in het bezit van een Xsarius satmeter HD-easy pro.

Ik kan nu de transponders toevoegen, wijzigen en verwijderen volgens aanwijzingen op dit forum.

Weet iemand ook , of je op de Xsarius satmeter HD -easy pro ook de satellieten kunt toevoegen, wijzigen of verwijderen ?

De uitleg bij deze satellietmeter is waardeloos .

Ik heb een Xsarius HD-easy+ satmeter en denk dat de menuconstructie lijkt op de pro-versie die een spectrumanalyser heeft.

In het menu satellietbeheer kun je een satelliet toevoegen, bewerken of verwijderen.

P1140962.JPG

P1140963.JPG

Edision Piccollo Benelux Edition
Cahors Big Bisat :13°E, 19,2°E, 23,5°E, 36°E, 39°E, 46°E, 52,5°E            Triax 88 cm: 7°E, 2°E

Triax 64 cm: 42°E   Triax 78 cm:  4°W  Maximum E-85:  28,2°E, 21,5°E, 16°E, 10°E, 5°E, 1°W, 5°W                                                                                            Maximum E-85: 14°W, 22°W, 30°W       

Visiosat 90 cm: basis 7°W die draaibaar is van 70,5°E tot 45°W                            DVBT-TNT     DAB+

1 uur geleden zei Satfeeds-DX:

Ik heb een Xsarius HD-easy+ satmeter en denk dat de menuconstructie lijkt op de pro-versie die een spectrumanalyser heeft.

In het menu satellietbeheer kun je een satelliet toevoegen, bewerken of verwijderen.

P1140962.JPG

P1140963.JPG

Bedankt voor je reactie.

Ik heb helaas geen menue "satellietbeheer ".

ik kan wel, door tweemaal op een bepaalde satelliet op OK te drukken, de volledige satelietlijst tevoorschijn halen en met de pijltjes toets door de satellietlijst bladeren , maar het toevoegen, wijzigen of verwijderen van satellieten wordt helaas niet zichtbaar.

De menue structuur van de Xsarius HD-easy + satmeter wijkt helaas toch iets af.

Ik heb de pro, je kunt in de bijgeleverde software de editor gebruiken via de USB aansluiting . Daar kun je alles wijzigen. Xsarius heeft de software op hun site staan , anders even astrasat in Groningen bellen.

Edited by hagees

Ik heb helaas geen software bijgeleverd gekregen en waar vind ik de "editor "en hoe gebruik ik die via de USB aansluiting ( USB kabeltje

wel bijgeleverd ) om alles te wijzigen ?

Ik heb de software op de Xsarius website niet kunnen vinden .

Alle adviezen en raadgevingen , hoe iets moet, zijn bijzonder welkom.

Ik ga ook proberen met Astrasat contact op te nemen ; ik vind , maar dat is een persoonlijke mening, de service daar niet bepaald geweldig

gelet op eerdere ervaringen.

Eerder was er al een draadje met interessante info over de Xsarius HD Easy Pro satmeter. 

Edision Piccollo Benelux Edition
Cahors Big Bisat :13°E, 19,2°E, 23,5°E, 36°E, 39°E, 46°E, 52,5°E            Triax 88 cm: 7°E, 2°E

Triax 64 cm: 42°E   Triax 78 cm:  4°W  Maximum E-85:  28,2°E, 21,5°E, 16°E, 10°E, 5°E, 1°W, 5°W                                                                                            Maximum E-85: 14°W, 22°W, 30°W       

Visiosat 90 cm: basis 7°W die draaibaar is van 70,5°E tot 45°W                            DVBT-TNT     DAB+

@Paaltjens,

Oei, slecht van Xsarius , je hebt gelijk die melding op hun site staat er inderdaad al langer. Ik heb de soft wel ter beschikking, eventueel via pm.

Ik heb de soft naar je toegestuurd, succes.

Edited by hagees
  • Like 1

• 3 months later...