Ga naar inhoud


4:2:2 signaal identificatie in EBS Pro


Zilverhippie

Aanbevolen berichten

Hallo,

 

Ik gebruik EBS Pro 16.0.0.2 in combinatie met een PCIe insteekkaart om op feedjacht te gaan.

Op Satelliweb vind ik soms ook de gegevens van 4:2:2 feed signalen die ik met de PCIe kaart kan bekijken.

Alleen kan ik niet vinden hoe je in EBS Pro het verschil kunt zien tussen een MPEG4 4:2:2 signaal en een MPEG4 4:2:0 signaal.

Idem voor een MPEG2 4:2:2 signaal en een "gewoon" MPEG2 4:2:0 signaal.

 

mpeg4 4-2-2 EBS Pro.jpg

aangepast door Zilverhippie
Link naar reactie
Delen op andere sites


Mooie vraag Zilverhippie.

 

In EBS Pro ga je dit niet direct op scherm zien via het programma zelf . Bij DVBDream bvb. zie je dit wel onderaan rechts . Het zichtbaar maken van de video en audio stream gaat mee met de gekozen player die je gebruikt in EBS Pro . In praktisch alle gevallen is dit VLC . De info ga je dus vinden bij de codec informatie van VLC. Hoe je dit kan zien , volg de screenshots hierbij.
Ik denk dat dit de enige mogelijkheid is om de codering te checken.

 

@ moderator :

 

Misschien deze vraag even bij de vaste topic bovenaan plaatsen , dan blijft deze vraag altijd in de topic omtrent vragen over EBS pro.

 

 

 

 

 

 

 

 

ScreenShot081.jpg

 

 

 

ScreenShot082.jpg

ScreenShot083.jpg

aangepast door Crazy Sat

feedhunting , a crazy hobby !

 

Edison OS mio 4K UHD + Octagon SF8008 4K UHD + Dr.HD F15 + Edison OS mini + Technomate TM-5402 HD M3 CI   , Moteck SG2100 + Deltastar 90 cm + Invacom C120 QDF-031 Quad lnb + SkyStar HD2,TBS5927 , en TT-budget S2-1600 kaart. Channel Master 180 cm schotel + ESX241 lnb voor C-band.

DVB-T2 via Oostvleteren,Egem,Mont des Cats,Bouvigny en Doornik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt, Crazy Sat.

Ik heb het ondertussen kunnen verifiëren in VLC.

Ik gebruik versie 3.0.1 van VLC. Daar zit de codecinformatie onder "Extra" i.p.v. "Interface".

 

Ik ben nog maar net begonnen met EBS Pro en vind dit een prachtig stukje software, maar een gedetailleerde helpfile zou geen overbodige luxe zijn.

 

I.v.m. DVBDream: de codec-info lijkt me daar vrij beperkt. Behalve de naam van de codec is er geen bijkomende informatie op 't eerste zicht.

aangepast door Zilverhippie
Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat

Bedankt, Crazy Sat.

Ik heb het ondertussen kunnen verifiëren in VLC.

Ik gebruik versie 3.0.1 van VLC. Daar zit de codecinformatie onder "Extra" i.p.v. "Interface".

 

Ik ben nog maar net begonnen met EBS Pro en vind dit een prachtig stukje software, maar een gedetailleerde helpfile zou geen overbodige luxe zijn.

 

I.v.m. DVBDream: de codec-info lijkt me daar vrij beperkt. Behalve de naam van de codec is er geen bijkomende informatie op 't eerste zicht.

 

De versie van VLC speelt geen rol zolang je maar het juiste commando intikt bij "player" . Je heb het bij jou gevonden , is het belangrijkste.

 

Ja , EBS Pro is idd. wat zelf leren ontdekken, een handleiding bestaat er niet . Wel heb je enkele fora waarin EBS Pro het onderwerp is , bvb : 

 

https://rickcaylor.websitetoolbox.com/post/ebspro-is-now-freeware-8427111

 

Hier kun je via "search" soms aan een antwoord komen voor je vraag.

 

Wat betreft DVBDream heb ik genoeg aan wat staat rechts onderaan , daar heb ik in het kort al wat ik nodig heb . Voor meer info over de video en audio codec vind je die terug bij VLC als je EBS Pro gebruikt.

ScreenShot090.jpg

aangepast door Crazy Sat
  • Like 1

feedhunting , a crazy hobby !

 

Edison OS mio 4K UHD + Octagon SF8008 4K UHD + Dr.HD F15 + Edison OS mini + Technomate TM-5402 HD M3 CI   , Moteck SG2100 + Deltastar 90 cm + Invacom C120 QDF-031 Quad lnb + SkyStar HD2,TBS5927 , en TT-budget S2-1600 kaart. Channel Master 180 cm schotel + ESX241 lnb voor C-band.

DVB-T2 via Oostvleteren,Egem,Mont des Cats,Bouvigny en Doornik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...