Ga naar inhoud


Overgang naar Unicable II scenario


ebhoorn

Aanbevolen berichten

Kijken of ik het goed begrijp:  Ik heb  nu een prima schotelconfiguratie met 4 Quad LNB's die via twee coax kabels en twee diseq switches met mijn Vu-plus DUO2 verbonden zijn.  Stel dat ik te zijner tijd "het moment" (bijvoorbeeld: KPN gaat de Nederlandse publieke zenders via DVB-T2 met  HEVC  compressie gebruiken om de publieke zenders FTA aan te bieden - maar we wachten af: het kan alle kanten uit gaan) gebruik om mijn satelliet PVR te vervangen door een versie die èn de nieuwe DVB-T2 standaard ondersteunt dan:

- Zou ik voor het satelliet deel een uitvoering kunnen kiezen met twee FBC tuners.

 

Door mijn 4 LNB's (met 4 kabels elk) te koppelen aan twee 8/1 JESS II Multiswitches kan ik mijn oude LNB's gewoon her-inzetten: De multiswitch "tapt" van elke LNB af de hoge- en lage frequentieband, en per frequentieband zowel de verticale- als horizontale polarisatie richting. Dat levert dus 2 LNB's * 4 streams op die door de JESS II Multiswitch keurig gestapeld worden op 1 coax, die door de FBC tuner keurig ontrafelt kan worden.

 

Dat betekent dat ik mijn oude Diseq switches af schrijf, op één of andere manier 220V moet leiden naar de schotel en 2 Multiswitches in een waterdicht kastje vast kan schroeven op de paal.

 

Vraag 1: Klopt deze gedachtengang?

 

Vraag 2: Stel dat ik het signaal van de twee binnenkomende coaxen over 1 kabel wil transporteren naar een tweede ontvanger in huis (ja...ik weet het...ik heb niet de bedoeling om tegelijkertijd 16 banden van de 4 LNB's tegelijkertijd over 1 kabel te pompen). Wat voor component moet ik toepassen om 2 kabels in => naar 1 kabel uit te splitsen?

 

Vraag 3:   Ik gebruik nu EMP Centauri switches. Prima spul. Naast dit merk en natuurlijk Spaun, wat raden jullie voor alternatieven aan?

 

En uiteraard.....ik moet nog kijken of dit nuttig is - tot nu toe ervaar ik soms beperkingen met opnemen - maar met 189,- per switch gaat een mens eerst nadenken. Heel goed nadenken.

 

 

 

aangepast door ebhoorn
Link naar reactie
Delen op andere sites


Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...