VREESWIJK Geplaatst: 26 oktober 2002 Geplaatst: 26 oktober 2002 MIJN VP20 WERKT NIET OP XP TERWIJL DE OUDE VERSIE HET WEL DOET WIE WEET ER MEER VAN Eerste Strong 8000 en 8100 van NL & BE met : Motor sm3uni 28-12-03, : Spdif (AC3) 30-10-04, : 3x8 mb Flash 07-02-05
goto Geplaatst: 26 oktober 2002 Geplaatst: 26 oktober 2002 Stel de vp20 en de programma's in op 6 mgz. compu's leuke dingen,had ik er maar meer verstand van.
VREESWIJK Geplaatst: 27 oktober 2002 Auteur Geplaatst: 27 oktober 2002 de vp20 werkt niet in pik stand op xp wel op 98 Eerste Strong 8000 en 8100 van NL & BE met : Motor sm3uni 28-12-03, : Spdif (AC3) 30-10-04, : 3x8 mb Flash 07-02-05
Tonskidutch Geplaatst: 28 oktober 2002 Geplaatst: 28 oktober 2002 ennuh je bent zeker dat de twee onderste dipswitches op pic staan en de bovenste op 6 MhZ? win2000 bij mij dus net als XP werkt prima... welke pic? sommige kaartjes gebruiken meer sap/stroom... of stabielere spanning! succes Dancing Foreigner
Gast Geplaatst: 30 oktober 2002 Geplaatst: 30 oktober 2002 Ik heb hetzelfde probleem. Als je de RS232 compoort nakijkt. Blijkt dat deze middels XP anders aangestuurd wordt als met windows 98. Waarom dat is weet ik niet. Maar het is nou eenmaal zo. Een programmer als Mastercard heeft daar geen problemen mee. Maar de VP20 in de picstand werkt niet. Het heeft misschien ook iets te maken met het soort PC dat je gebruikt. Ik heb n.l een nieuwe laptop met XP er op. En dat geeft met andere hardware (o.a gsm software) die via de Compoort aangestuurd wordt ook enige problemen. Daar in tegen beschik ik over een epromprogrammer en die werkt er perfect op. Ik heb dit al eerder gevraagd in dit forum en heb toch wat gezocht en dit was toen het resultaat :Nou ik heb is wat gemeten en gedaan. En kom tot de conclusie, dat het met de spanning op de compoort wel in orde is. Maar het feit doet zich voor, dat de brandersoftware de compoort in XP op een iets ander manier aanspreekt als bij windows 98. Pin 3 Rd zou hoog moeten worden en dat gebeurt wel in ludimode maar in phoenix mode wordt deze niet hoog waardoor hij niet kan schrijven naar eprom. Terwijl dit in 98 wel gebeurt. Waaraan dat ligt ik zou het niet weten.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen