Ga naar inhoud


Nieuw ranks en badges systeem


Michel

Aanbevolen berichten

  • Beheerder

Omdat er door een aantal mensen nogal kinderachtig over gedaan wordt en sommigen het wel leuk vinden maar niet geheel begrijpen hoe het werkt, wil ik in ieder geval globaal toelichten wat er veranderd is en hoe het een en ander werkt. Ik ga bewust niet in de details omdat anders bepaalde lieden het systeem weer gaan lopen beïnvloeden, omdat ze het kennelijk wel heel erg belangrijk vinden dat ze een flinke 'score' hebben.

 

Heel persoonlijk kan het systeem mij geen moer schelen, maar veel leden vinden het wel leuk. Vind je het niets, kijk je er gewoon niet naar, vind je het wel leuk, geniet je er van. Zo simpel kan het leven zijn nietwaar?

 

Het oude systeem werkt op basis van het aantal posts. Had je veel gepost kreeg je een hoge ranking. Dat zegt niets over de inhoud en kwaliteit van je post. Het nieuwe systeem werkt met badges en ranks. Die moet je verdienen. Voor sommige badges krijg je punten en voor andere badges niet. De punten zijn niet zichtbaar zodat je er ook niet achter kunt komen hoe je het e.e.a. kunt beïnvloeden. Omdat het systeem compleet nieuw is en omdat er vrijwel geen overeenkomsten zijn, begint iedereen met nul punten. Moderators kunnen punten niet handmatig wijzigen of toewijzen.

 

Een gedeelte van de oude punten krijg je terug door herberekeningen op basis van je aantal posts, het aantal reacties en het aantal 'beste antwoorden' en die zullen de komende dagen nog door het systeem bijgewerkt worden.

 

De nieuw te verdienen punten krijg je op basis van diverse criteria, die ik zeker niet allemaal ga noemen. Wij hebben de standaard regels er uit gegooid en nieuwe regels aangemaakt. De berekening van die punten is nu in ieder geval veel eerlijker en wordt grotendeels bepaald door je interactie en behulpzaamheid op het forum.

 

Nogmaals; vind je het niets, ga je dan vooral niet als een kleuter gedragen, maar negeer het systeem gewoon en gun het andere leden die het wel leuk vinden.

 

Het V.I.P. systeem is ongewijzigd. Dat is een groep waar we handmatig leden in plaatsen die zich op sat4all bewezen behulpzaam of verdienstelijk opgesteld hebben. Hiervoor kan je andere leden voordragen en dit wordt beoordeeld door de moderators.

 

Michel

 

 

Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...