Ga naar inhoud


VRT WIL NIEUW DIGITAAL ZEND PARK


Gast

Aanbevolen berichten

<BR>De VRT wil geld van de Vlaamse regering voor de bouw van een eigen distributienetwerk met de zogenaamde DVBT-technologie (digital video broadcasting-terrestrial). Bert De Graeve, gedelegeerd bestuurder van de VRT, heeft al voorgesteld aan VTM om daarvoor samen te werken.<P>Technologisch werkt het systeem via een netwerk van antennes en heb je in de huiskamer een set-topbox met antennetje nodig om het digitaal signaal te kunnen ontvangen. In enkele nieuwe tv-toestellen zit zo'n digitaal ontvangapparaat trouwens al ingebouwd. 'Als de Vlaamse overheid vindt dat Vlaamse content belangrijk is, dan moét ze investeren in een alternatief', zegt De Graeve.<P>De VRT schuift de bouw van een eigen digitaal zenderpark naar voor als een prioriteit in het voorstel voor de nieuwe beheersovereenkomst die gesloten moet worden met de Vlaamse regering. Dat voorstel heeft de raad van bestuur van de openbare omroep unaniem goedgekeurd. (de Standaard - IA)<P> <BR>

Link naar reactie
Delen op andere sites


Ik wil een Porsche, een huis met zwembad, en een lekker jong blond ding in mijn bed. kost een paar centen, maar dan heb je ook wat.<BR>Het zal toch nog wel een tijdje duren voordat eea. gerealiseerd wordt denk ik. Hier in NL. is men al een tijdje aan het experimenteren, en de experimenten zijn aardig geslaagd, de techniek is er klaar voor. De enige die klaagt is natuurlijk de kabel, het wordt hun grootste concurrent als eea. doorgaat. Het enige wat nu nog ontbreekt hier zijn de centjes om dit digitale wondertje te realiseren, alle lovende rapportages, en intentieverklaringen ten spijt.<BR>Zal het bij onze zuiderburen anders (lees beter) gaan ?<BR>prutsie.<P>------------------<BR>

Niet gehinderd door enige vorm van technische kennis zet ik onbevangen overal mijn schroevendraaier en soldeerbout in.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zeg prutsie lees het volgende eens.<P> In de loop van volgend jaar komt er in Haarlem en omgeving een volwaardige concurrent voor de kabelmaatschappijen. De stichting Digitenne gaat dan een pakket van 20 tot 25 televisiezenders en een serie radiozenders aanbieden, die met een kleine antenne en een decoder zijn te ontvangen.<P>"Inderdaad een concurrent van de kabelmaatschappijen. Maar dat is ook de opzet. We doen daar in ieder geval de populaire zenders in, al is de exacte samenstelling van het pakket nog onbekend. Ook is het prijskaartje nog niet bekend. In Nederland beginnen we als eerste in de regio’s Haarlem, Amsterdam en Almere. Iemand met een gewone televisie krijgt dan een soort decoder en een twintig centimeter korte antenne. <P>Met de digitale televisietoestellen wordt het nog makkelijker en is uiteraard het beeld kwalitatief veel beter", promoot R. Roskam van de zenderorganisatie Nozema. De exacte begindatum van de kabelconcurrent is afhankelijk van de toewijzing van frequenties. Daarop vooruit lopend werd afgelopen weekend alvast de speciale antenne geplaatst. Een tien meter hoge mast werd bovenop de PTT-toren in de Waarderpolder geplaatst. <P>Vanwege de grote hoogte moest daarvoor een extreem hoge kraan worden ingehuurd. Die maar liefst 150 meter hoge kraan kon niet zomaar over de weg worden vervoerd, maar werd gisteren met tientallen opleggers naar Haarlem gebracht. Het begin van de A. Hofmanweg werd voor verkeer afgesloten, zodat daar in vijftien uur de kraan als soort meccanodoos in elkaar kon worden gezet. (Haarlems Dagblad) <P>Ja ja komt toch sneller dan gedacht he.<P>Groetjes NETPAD.<P>------------------<BR>

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is alleen maar goed dat de kabelboeren zo snel mogelijk concurentie krijgen ze doen maar wat ze willen, aangezien ze nog lekker een monopolie hebben zodra de concurrentie hefig actief is zal het voor ons consumenten alleen maar interesanter en beter worden voor mij kan dit niet snel genoeg gebeuren<P>Daarbij digitenes signalen via de lucht dat klinkt heel interesant voor een nieuwe hobby <BR> laugh.giflaugh.giflaugh.gif<P>------------------<BR>Groeten,<BR>Cb[PC]

Link naar reactie
Delen op andere sites

Da's mooi, maar helaas woon ik niet in de omgeving van A'dam, Almere, of Haarlem. En voor zover ik het heb begrepen is dit een "proef". Als ik lieg, dan doe ik dit in commissie, ik heb deze info van iemand die als free lancer voor de diverse kabelboeren, nozema, KPN, ed. werkt. volgens deze presoon gaat het echt nog wel een tijdje duren (meerdere jaren) voordat de mensen buiten de randstad ook van deze digitenne, en misschien nog wel andere aanbieders gebruik kunnen maken. we zullen zien, maar het ziet ernaar uit dat mijn schoteltje voorlopig echt nog wel zal moeten blijven staan.<BR>prutsie.<P>------------------<BR>

Niet gehinderd door enige vorm van technische kennis zet ik onbevangen overal mijn schroevendraaier en soldeerbout in.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...