Ga naar inhoud


Welke ontvanger/streamer?


dude-dbox

Aanbevolen berichten

Hi all,

 

Ik gebruik al jaren de Nvidia Shield 2017 (2x in huis).

Voorheen icm HD Homerun om zo ook DVB-c te kunnen kijken via de Shield.

 

In de loop der jaren veel combo boxen getest in de hoop een alles in 1 box te hebben (vrouw en kids houden van simpel)

Nu de Shields allebei aan het einde beginnen te komen (steeds meer AFR problemen, Shield 2019 heeft dit opgelost, de 2017 moet het handmatig) ga ik toch weer zoeken. 


Vereisten:

Netflix UHD ondersteuning
Chromecast (pre aangezien de kids vaak vanaf de tablet richting TV sturen)
Goede IPTV app is een pre (de Xsarius of formuler app zijn top, 3rd party apps zijn redelijk maar liever een goede native app)
DVB-C ondersteuning

 

In 2019 kwam de Extremebox TOVN, veel belovend, maar Netflix werd eruit geknikkerd en de Chromecast ondersteuning ook.
De formuler CC heeft geen Netflix 4k
De Xsarius Aimax combo (net uit) heeft geen 4k

 

Als er geen leuke alles in 1 box op komst is, ga ik toch maar voor de Shield TV icm een nieuwe DVB-c box (oscam) en dan via Dreamplayer tv kijken. Of heeft iemand nog andere ideeen?

 

p..s vandaag her en der nog wat Black Friday aanbiedingen die ik evt kan gebruiken... Ik wil als het kan nog wat profiteren :)
aanvulling: diverse Ali boxen getest, allemaal net niet. Grootste probleem is de zwakke DVB-c tuner.

De Amiko a6 combo is redelijk. wel langzaam en mist Netflix uhd en chromecast

aangepast door dude-dbox
Link naar reactie
Delen op andere sites


Gewoon de shield blijven gebruiken ;) zelf gebruik ik een gigablue box voor kabel en sat als bron voor live tv, de m3u van de box in je shield gebruiken en je hebt een perfecte combi.  

# VU+ duo2, gigablue 4k ue &  VU+ ultimo 4k met OpenPLi # VisioSat dish: 13E + 19.2E + 23.5E + 28.2E quadlnbs  & Triax dish : triple quad lnb # TVheadend voor IPTV , Apple TV 4k  en wat raspberry's  # Domotica via Domoticz # Plex # Synology DS918+ #

Link naar reactie
Delen op andere sites

De Shield is stervende helaas.

Heb hem alweer een reset gegeven maar ik krijg steeds meer last van freezes etc.

Daarnaast heeft de 2017 geen auto frame rate (wel handmatig) wat irritant is bij films/iptv etc.

Anyway, 

Heb nu als test een Xsarius Aimax combo besteld.

Na een paar dagen Netflix testen op de tv zelf is het snel genoeg om niet te irriteren.

Hopelijk dat ik icm met de Aimax een goede combi heb.
Ik zal een updatje posten als het zover is.

 


 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Update...:

Sinds een apar dagen de Xsarius Aimax combo (dvb-c/s) in gebruik.

Deze komt wel dicht bij het perfect apparaat in de buurt.

 

Premium IPTV app (beetje enigma2 look and feel)

Live TV app op basis van de zelfde app als IPTV (meeste combo bakken hebben een totaal andere app tov IPTV)

Oscam werkt prima

 

Op de achtergrond werkt de DVB-c/s tuner op basis van TVH zo te zien. 

 

nadelen:
Geen Netflix 4k (was bekend), geen Chromecast (was bekend), Google assistant via AB gaat vaak aan, nog niet kunnen uitvinden waardoor precies.
Weinig tot geen info te vinden over de box (updates, instellingen, programmeren AB etc).
Al met al een leuke/goede box voor de prijs van € 100,-. De adviesprijs van € 179,- vind ik wel duur zonder Chromecast/Netflix 4k.

p.s. apparaat eist bij opstarten via CEC toch het kanaal op de TV op, ook al staat het uit in de software. Nog niet gevonden hoe ik dit kan ondervangen.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...