tommiedepommie Geplaatst: 5 uren geleden Geplaatst: 5 uren geleden Goedendag allemaal, ik had het idee om een eenvoudige kennisdatabank op te zetten en die te publiceren op een pagina van mijn domeinnaam die op mijn eigen server draait. Nu ben ik me aan het orienteren naar de mogelijkheden om dit zelf te doen maar ik zie door de bomen het bos niet meer. Het is niet mijn bedoeling om meerdere internetsites te gaan maken, alleen één voor mijzelf, waar ik mijn gegevens en notities in kwijt kan. Programma’s als Wordpress, Joomla, zijn uitvoerig maar daar hangt dan ook weer een kostenplaatje aan. Het liefst zou ik een eenvoudige site, offline maken en deze publiceren als ik het goed genoeg vind. Een wysiwyg editor zou ideaal zijn. De wereld van het bouwen van een site is compleet nieuw voor mij en eerlijk gezegd, wil ik er niet mijn hobby van maken. Weet iemand van jullie mogelijk een oplossing om toch een eenvoudige website te maken, liefst onder Linux? Bij voorbaat dank, groet Tom De wereld is verdeeld in 10 groepen mensen, zij die het binaire talstelsel kennen en de rest.
Pionewbie Geplaatst: 3 uren geleden Geplaatst: 3 uren geleden WordPress en Joomla! zijn gratis, open-source content management systemen (CMS) waarmee je zonder licentiekosten websites kunt bouwen. Ze zijn vrij te downloaden en te installeren op eigen hosting. Beide systemen bieden duizenden gratis thema's (WordPress) of templates (Joomla!) en uitbreidingen (plugins/extensies) aan. WordPress: Staat bekend als gebruiksvriendelijker, heeft een enorm aanbod aan plugins (59.000+) en is vaak eenvoudiger voor beginners. Joomla!: Biedt meer flexibiliteit in contentbeheer zonder extra extensies en is populair voor complexere websites.
Boldor Geplaatst: 2 uren geleden Geplaatst: 2 uren geleden Kijk een naar een Static Site Generator zoals b.v. Hugo. Geen database nodig en misschien precies wat je zoekt. Wavefield T90 - Vu+ Ultimo 4K / Zgemma H7S / Dreambox 920 / Edision mio 4k / Atlas HD100 / Amiko 4K Combo / DM8000 / en nog een paar
tommiedepommie Geplaatst: 2 uren geleden Auteur Geplaatst: 2 uren geleden (aangepast) bedankt voor jullie reacties. @Pionewbie als ik ook maar iets toe wil voegen in Wordpress, zegt die meteen dat het onder het premium account zit. Het zal aan mijn onkunde liggen maar dat was voor mij de reden om niet verder te gaan met die CMS programma's. @Boldor gohugo.io heb ik ook bekeken. Ik weet niet meer waarom, maar heeft mij niet kunnen bekoren. Misschien moet het nog eens wagen. Zoals ik al zei, ik wil me niet teveel verdiepen in het programmeren van een website. Dat is een vak apart. De website 'tweaking4all.nl' , en dan alleen het gedeelte onder 'artikel navigatie' is mijn voorbeeld en doel. 2 uren geleden aangepast door tommiedepommie De wereld is verdeeld in 10 groepen mensen, zij die het binaire talstelsel kennen en de rest.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen