lindberg Geplaatst: 5 uren geleden Geplaatst: 5 uren geleden hi allen, sinds een tijdje kan ik mijn mede8ter (x600 serie ) via nfs niet meer verbinden met de vu+uno4kse krijg dan een "logon fail" , in de vu+uno4kse staat de service nfs op aan... zie in de " network/workgroup op de mede8ter ook de vu+ niet staan...kan de vu+ op smb1 ?? zou erg geholpen zijn met een oplossing , thx live long and prosper !
Tonskidutch Geplaatst: 4 uren geleden Geplaatst: 4 uren geleden Heeft dat apparaat eventueel een update gehad recentelijk? NFS vers checken logon bestaat niet bij NFS alleen het juiste IP adres van de NFS server en de geexporteerde directory SMB1 zou je gewoon moeten vergeten en anders is het je eigen schuld. Daarnaast is het ook altijd goed om te weten welke firmware op je Vu+ Unos 4K SE staat? o ja etc/export van je VU+ staat meestal wie toegang heeft in je local network Over de Muur Klein Orkest
lindberg Geplaatst: 4 uren geleden Auteur Geplaatst: 4 uren geleden Nee de mede8ter heeft geen update gehad , op dit apparaat zijn de nfs shares wel zichtbaar maar kan ze niet openen ( logon fail ) de vu+ draait op pure2 versie 7.4 En ja smb1 zou niet veilig zijn maar helaas bestaat er geen smb2 voor de mede8ter.... Thx 👍👍 live long and prosper !
Tonskidutch Geplaatst: 4 uren geleden Geplaatst: 4 uren geleden dan dus de NFS server op je Uno 4K SE herstarten en de exportfile checken Over de Muur Klein Orkest
lindberg Geplaatst: 2 uren geleden Auteur Geplaatst: 2 uren geleden 1 uur geleden, Tonskidutch zei: dan dus de NFS server op je Uno 4K SE herstarten en de exportfile checken Done , maar werkt helaas niet , ik heb ook een Qnap nas , daar kan ik de nfs shares gewoon benaderen 🤷 maar ja daar kun je ook gebruikers op aanmaken, dat gaat kennelijk niet in enigma2 , oh ja in de exportfile staat dit diverse keren : 192.168.0.0/255.255.0.0(rw,no_root_squash,sync,no_subtree_check)..🤷 live long and prosper !
Tonskidutch Geplaatst: 2 uren geleden Geplaatst: 2 uren geleden Mooi dan weten we al een stuk meer. De NFS server op enigma2 niveau is indien per feed of ipk manueel geïnstalleerd altijd en of elke keer paraat en reeds opgestart als je ook de Vu+ herstart. of 192.168.0.0/255.255.0.0 ook jouw LAN weergeeft weet ik niet, moet je ook je pc en mede8ter checken qua LAN en het IP, dns gateway. Ik kan me voorstellen dat je file export niet opnieuw gelezen wordt dus de server indien opgestart weet niet dat er toegang gegeven moet worden. Maar ook de versie van NFS dus 3 of 4 is belangrijk te hebben ingesteld, zoals op je QNAP. Indien niets tot oplossingen leidt zou ik zelf even een backup restoren of volledig nieuw beginnen met de Uno4K en de NFS server Over de Muur Klein Orkest
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen