Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst: (aangepast)

Ik heb een Protek 4K X1 ontvanger gekregen van een vriend.De box start op met MENU en E2 er komt een startscherm met OPENATV 6.3 maar verder kom ik niet.Ook de toetsen van de afstandsbediening werken niet.
Weet iemand hoe ik deze box opnieuw kan flashen met een recentere versie van OPENATV? Iemand die deze box kent... 

zie https://www.sat-world.com/Protek-X1-4K-UHD-Receiver

Alvast bedankt 

aangepast door Crazy Sat

feedhunting , a crazy hobby !

Edison OS mio 4K UHD + Octagon SF8008 4K UHD + Dr.HD F15 + Edison OS mini + Technomate TM-5402 HD M3 CI   , Moteck SG2100 + Deltastar 90 cm + Invacom C120 QDF-031 Quad lnb + SkyStar HD2,TBS5927 , en TT-budget S2-1600 kaart. Channel Master 180 cm schotel + ESX241 lnb voor C-band.

DVB-T2 via Oostvleteren,Egem,Mont des Cats,Bouvigny en Doornik.

Geplaatst:

Groetjes,salutations,greetings.
1 x Gibertini 1,10 vast 3 sats + 1 x Triax 88 cm rotor + Triax fixed 5W
Vu + Duo4K SE  sat tuner 4 X DVB-S2X en 1 x turbo DVB-C + OpenVix + idem dual tuner and vu duo2 fallback tuner

Octagon SF8008 4K  Openvix (via ethernetconnectie/WIFI fallbacktuner)

Geplaatst:

Zover was ik ook al gekomen hoor , opzoeken in google kan iedereen 😉

Heb de laatste software op de usb geplaatst met de map e2 zoals beschreven in de update handleiding maar noppens...

Ik krijg na het verschijnen van MENU in de display ( en het indrukken van de groene toets op de AB ) geen UPDT op het display , start gewoon door naar OPENATV 6.3 in het startscherm en alles zit vast.

Edison OS mio 4K UHD + Octagon SF8008 4K UHD + Dr.HD F15 + Edison OS mini + Technomate TM-5402 HD M3 CI   , Moteck SG2100 + Deltastar 90 cm + Invacom C120 QDF-031 Quad lnb + SkyStar HD2,TBS5927 , en TT-budget S2-1600 kaart. Channel Master 180 cm schotel + ESX241 lnb voor C-band.

heb je de naam ook veranderd naar dinobot en ook stap 4

1) Maak een USB-stick klaar en formatteer deze met FAT32.

2) Download de gewenste image voor de Protek X1.

3) Pak het bestand uit en hernoem de map "e2" naar "dinobot".

4) Open de map "dinobot" en hernoem de map "update" naar "u51".

5) Kopieer de map "dinobot" naar de USB-stick.

6) Plaats de USB-stick in een USB-poort aan de zijkant van het apparaat.

7) Schakel het apparaat in en druk op de groene knop op de afstandsbediening zodra "Menu" op het scherm verschijnt.

aangepast door smetje limb.BE
  • Like 2

Db. 900UHD 2X.   4x twin lnb 1x bosat 1.50m .Dreambox 7020hd v2 . Dreambox 800 Db 8000 1x.  Db 800se 
Db 2X 500HD   Sab unix triple 2x.    Xsarius Galaxy 4K. Gigablue trio. Gigablue  Quad Plus.  Zgemma H7 Cabel en Sat 
Samsung UE65MU7070 4K Ultra HD Smart LED  Samsung  UE46F6650SSXXN led 1x LG 60"lb 870v

Geplaatst:

dank smetje.

Ik heb alles hernoemt zoals aangegeven . Als ik de usb in de box plaats en op de groene knop druk gebeurt er niets , alles start op in de oude versie en geen enkele knop op de meegeleverde AB werkt ( met nieuwe batterijen erin ).
Heb even het volgende geprobeerd na het inschakelen heb ik op de reset knop achteraan gedrukt en dan verschijnt er wel UPdt in de display , na een minuut komt op de display MENU en de box start door naar de oude versie en kan ik terug geen knoppen bedienen op AB.
Ik kan dus geen gebruik maken van de groene toets die noodzakelijk is.
Ik heb zo een vermoeden dat ik met een AB zit die niet geschikt is voor de 4K X1 versie. Bovendien is deze AB anders dan deze die op de doos staat.
Zal denk ik aan een originele AB dienen te geraken die wel werkt op de box.

Linker foto is de AB waarover ik beschik en de rechter foto is de originele AB die op de doos staat.

ab.jpg

ab_origineel.jpg

niks E2 map.Download de link software en ontzip direct naar de usb stick. De box zoekt naar een map protek4K op de stick tenzij openatv weer iets speciaal is tov ander images

aangepast door bellejt

Groetjes,salutations,greetings.
1 x Gibertini 1,10 vast 3 sats + 1 x Triax 88 cm rotor + Triax fixed 5W
Vu + Duo4K SE  sat tuner 4 X DVB-S2X en 1 x turbo DVB-C + OpenVix + idem dual tuner and vu duo2 fallback tuner

Octagon SF8008 4K  Openvix (via ethernetconnectie/WIFI fallbacktuner)

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Nieuwe aanmaken...