Ga naar inhoud


source code


pukje

Aanbevolen berichten

Waar kan ik de source codes van de dreambox vinden ?

 

Als ik in de kernel kijk maar ook in de modules avs dream fb en lcd

zie ik "license=GPL" en hier een stuk text uit de gpl overeenkomst

 

When we speak of free software, we are referring to freedom, not price. Our General Public Licenses are designed to make sure that you have the freedom to distribute copies of free software (and charge for this service if you wish), that you receive source code or can get it if you want it, that you can change the software or use pieces of it in new free programs; and that you know you can do these things.

 

 

Groetjes

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


Source code voor iets dan nog niet af is?

Dat is zeer onwaarschijnlijk en niet zinvol vind je ook niet?

Er zal toch eerst op basis van een eerste final versie een SDK moeten worden gemaakt lijkt me. Ik kan me niet voorstellen dat IBM source code voor de processor beschikbaar stelt, dus een soort van SDK zal wel nodig zijn.

 

Tox.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dit is echt zo een opmerking van een DOS man.

 

Gelukkig zitten we met de dreambox in de linux (unix) wereld en

daar is het standaart dat alles OPEN is ook in de ontwikkeling

fase ,in de ontwikkeling fase is het zelfs belangrijk om alles

open te maken omdat meer mensen meer kennis hebben ,zo is

toch linux ontstaan .

 

Pukje

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

De bedoeling van een GPL-license is dat iedereen mee kan ontwikkelen en natuurlijk verbeteringen kan aanbrengen in de source. Een zeer belangrijk onderdeel van de GPL license is dat de souce beschikbaar is, zolang dit dus niet het geval is is er in mijn ogen niet eens sprake bvan een GPL license.

 

Als de persoon die het project beheerd het eene goede aanpassing vind word het opgenomen in de algemene release. Meestal is er ook een uitgebreide changelog beschikbaar, iets wat ik bij dream-multimedia nog niet tegengekomen ben.

Xtrend ET9000, Samsung UE40D6200, Onkyo TX-NR818, Yamaha YST-SW515

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik denk dat je eens goed moet lezen op de site van dream. Er staat duidelijk "Most modules under GPL licence".

Je kunt niet iets waar je een NDA voor getekend hebt volledig openbaar maken want ik denk niet dat IBM het leuk zal vinden als dream de sourcecode van de powerPC driver op het net zet. Geef die programmeurs toch even de tijd om alles netjes te ducumenteren en de software voor aansturing van de driver in orde te maken! Lees meer hier over op de boards van dream. Dat doe ik ook:-)))

 

Groetuh,

 

Tox.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Over welke driver hebben we het hier? IBM heeft over het algemeen een Pro Opensource houding, en kan misschien overstag gaan als er wat input richting IBM gegeven wordt.

Hun NUMA hebben ze ook helemaal opensource gegooid, werkt prima, ik hoef jullie niet te vertellen wat de voordelen van os zijn..

 

Overigens denk ik dat de mannen van Dream nu goed bezig zijn, al is het niet een lekkere manier, ze hebben nu wel een hoop feedback. En binnen een week een nieuw image vind ik erg correct.

 

Als ik jullie was, dan zou ik ze nu niet in het harnas jagen, maar lekker laten werken tot de code een niveau gehaald heeft wat stabiel en werkend is, _DAARNA_ gaan zeuren om de code lijkt me ok, maar straks trekken ze de stekker uit het hele project omdat ze de code niet vrij willen geven, en zit je met een halve receiver.

 

Wat voor hardware zit er (naast het ppc board) eigenlijk in de DB? Siemens DVB of een ander?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...