Ga naar inhoud


[Pioneer] Teletekst problemen


Pionewbie

Aanbevolen berichten

Ik lees in diverse postings dat men bij Hallmark (service 1) de teletekst gebruikt voor de ondertiteling. Oke dat is duidelijk.

Echter ik heb op deze zender helemaal geen teletekst ontvangst.

Bij de duitse fta zenders RTL2 en Pro Sieben kan ik zien dat er teletekst is, ze starten op, maar ik krijg geen pagina's te zien, of hooguit de helft van pagina 100.

In het menu heb ik een groene ontvangst van ± 3.75 en op de zenders onder de + toets 155 a 165. Dit varieert naar gelang de weersomstandigheden.

 

Heeft iemand een suggestie wat er aan de hand kan zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Pionewbie: Blijft dus alleen de vraag over de slechte teletekst op de genoemde duitse zenders.

 

Ik weet niet wáár het aan ligt, maar iig niet aan je FW. Ik had dat nl. ook al toen m'n receiver nog niet gepatched was. Het zit dus denk ik aan de zender-kant. Of foutjes in de originele software, die mee zijn genomen. Ik kijk altijd analoog op teletekst voor die Duitse zenders. Of druk gewoon "C" voor de DVB-compliant EPG, die ook bij de Duitsers werkt..

Na jaren zonder, ben ik toch weer van plan een schotel aan te schaffen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@ Satori

Jouw tip was correct. Ik heb nu ondertiteling (teletekst) op Hallmark. Ik heb hem weliswaar niet nodig (Ik versta engels behoorlijk goed.), maar ik snapte niet waar de fout zat.

 

@ Elpino

Bedankt voor je reactie. Jouw verhaal komt 100% overeen met dat van mij, er is dus niets aan de hand met mijn satinstallatie.

Ik heb jarenlang analoog gekeken en was gewend om op de teletekst van RTL2 te kijken wat er op de andere zemders was. Ik heb dit net als jij ook nog een tijdlang gedaan toen ik al digitaal keek. Ik heb sinds kort het analoge deel weggedaan. Het werd te druk in de hoek van huiskamer met 2 x analoog, 1 x digitaal, 2 x videorecorder. Zeker nu er ook nog een computer bij komt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...