Ga naar inhoud


Ervaring met ombouw aston 1.05 -> irdeto freecam?


Aanbevolen berichten

Heel veel Echostar 3000 ontvangers hebben hier last van.

Het vreemde is dat hij op de ene ontvanger wel werkt en op de andere van hetzelfde model niet. Dit geldt zowel voor de MM alswel voor de Axas. Ik heb weleens op een ander board gelezen dat Echostar in zijn ontvangers verschillende chipsets gebruikt waardootr hij op de ene wel en op de andere niet wil initialeseren. Mijn module werkt wel in een Echostar 2500, maar bij mijn ontvanger moet ik hem er eerst uit en in schuiven voordat hij pas initialiseerd. Ook de Echostar 7000 en 3600 hadden last van dit probleem, maar daar is inmiddels een modificatie voor door het verwijderen van twee weerstandjes op het moederboard in de ontvanger. De Aston 1.05 initialiseerd wel normaal en dat in beide sleuven.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Ik heb hier ook een echostar 7000 staan en met deze ontvanger heb ik geen enkel probleem met geen enkele ci.

Die "modificatie" heb ik ook uitgevoerd maar eigenlijk was dit bij mijn ontvanger niet nodig.

Ik heb verschillende echostar ontvangers gehad en heb dit probleem (toevallig ?) gelukkig nooit ondervonden.

Maar ik denk dat er voor jou probleem toch een andere oplossing mogelijk moet zijn.

Ik kan je er helaas niet mee verder helpen, misschien iemand anders ?

 

Szia,

spysat.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Jongens, ik zal jullie uit je droom helpen. Van een aston kun je ABSOLUUT GEEN freecam maken. Dat is hardware- of softwarematig onmogelijk. In de freecam(oude irdeto modules) zit een Irdeto SAS004 chip, wat absoluut niet in de eurocams zit en de architectuur van de hardware is totaal anders. Van een eurocam een freecam maken, kun je vergelijken met je magnetron ombouwen tot DVDspeler.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ook ik moet het met Cammy en Spysat eens zijn. Het is absoluut 100% onmogelijk Freecam software op wat voor manier dan ook te laten spelen op een op Euro-CI hardware gebaseerde CI module. Wat er ook op Lefdata staat.

 

De enige mij bekende mogelijkheid is het ombouwen van een op Euro-CI hardware gebaseerde module naar Irdeto 1.05 of 1.06. In beide gevallen werkt de module dan in een aantal ontvangers (zoals mijn Echo-7000) met de bekende 5 in 1 kaartjes, maar dit heeft dus niets met de software in de CI, en alles met de software in de ontvanger te maken.

 

Het zou natuurlijk heel goed kunnen dat er alternatieve software is voor de Eurocam hardware, maar deze is dan niet publiek, en bij mij niet bekend.

 

Mocht deze alternatieve software er zijn dan houd ik mij altijd warm aanbevolen deze eens te testen ;-))

 

groeten,

Peter.

Niet gehinderd door enige vorm van technische kennis zet ik onbevangen overal mijn schroevendraaier en soldeerbout in.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...