Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Ik heb echostar 3000 met een freecam 2-019 er in. Wanneer ik mijn ontvanger aan zet, duurt het soms wel een kwartier voordat hij beeld geeft. Het maakt niet uit of hij met of zonder fun-card werkt. Wie weet hoe dat kan, en wat ik er aan kan doen.

Geplaatst:

hoi,

misschien moet je even de goodies nakijken...

als je toevallig debug=on hebt staan duurt het inderdaad eeuwen.. als je die op off instelt zal het normaal binnen 2 seconden helder worden (bij mij binnen een seconde - Force dmaster 1122s)

Tevens moet je de goodies setting op het aspect ECM contorleren. via/seca (hier) gaat het snelte, de irdeto's die sowieso helder worden daar ze default zijn als systeem en overigen (in de doorsnee 6in1 fun files van het www)

maar het kan ook zijn dat je helemaal de verkeerde files gebruikt

overigens had ik ook al het een en ander over preferred providers geschreven:

Canal Digitaal is irdeto en seca dus multicrypt

TPS is TPScrypt (nog) en viaccess2 dus multicrypt

Canal + is seca en seca2 voor bepaalde zenders dus multicrypt

Stream is irdeto en videoguard dus multicrypt

ABsat is viaccess2 en TPScrypt dus multicript

alles wat multicrypt is geeft problemen en moet middels preferred providers naar dat systeem welke je wel kunt openen met de kaart keys

Indien je in het cammenu (toegangsmenu) de plainkeys bekijkt van de freecam zul je enkele plainkeys onderaan de lijst vinden beginnend met 53 en 56 die zijn niet goed voor de multicrypt zender en kun je vervangen zoals reeds weken terug beschreven... zoek onder dit cam/ci forum

chiao

Love Like Blood

Killing Joke

Geplaatst:

Helaas dit maakt niets uit. Zelfs wanneer je hem op EMU on zet dus zonder kaarje geeft hij pas na +/- 15 minuten beeld.

Geplaatst:

Heb zelf ook een Echostar 3000 met freecam. Probeer eerst de echostar te starten zonder freecam erin. Indien dit ook lang duurt, dan nieuwe software in je receiver zetten. Indien je snel beeld hebt op een vrije zender dan kan het probleem aan de freecam liggen. Bij het starten van de receiver verschijnt in het beeld "ci initializing". Dit mag maar enkele seconden duren. Soms pakt hij de codes van het kaartje niet, vooral bij canal +. Hiervoor kanaal canal + rood selecteren. Dit is de code-transponder van canal + die gelijk de goede codes accepteerd. Daarna gaan alle kanalen open. Indien nog steeds problemen dan kan een harde reset nog uitkomst bieden (stekker uit stopcontact en 15 minuten wachten).

Vu+ Solo2 met OpenPli via WaveFrontier T90 met bereik 5E t/m 53E

Geplaatst:

heb hier ook een 3000ip via met 2019 geeft hier geen probleem software 804 erin

een antal postingen terug gaf tonskidutch een een uitleg

freecam 2018 echostar daar staat ook goede raad in

Geplaatst:

Het probleem zit hem duidelijk in de freecam en niet in de ontvanger, want die pakt elke andere module wel vlot.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen