Ga naar inhoud


JDM programmer


Gast

Aanbevolen berichten

Wie kan (en wil ;-) ) mij opweg helpen met het programmeren van een pic 16f84 met deze progammer?<BR>Alle software geeft een fout bij het schrijven en of leeg maken van de pic???<BR>Wat is de beste software voor deze programmer?<P>Groetjes, xpbe

Link naar reactie
Delen op andere sites


Hoi djazzie,<P>Heb het net geprobeerd maar de hardware check geeft al een fout. maar ik weet niet zeker of dit ook onder win98 zou moeten werken (heb geen win95 doos meer).<BR>Ik begin toch te denken dat de programmer niet goed is;-( weet jij een manier om dit te testen?<P>Groetjes xpbe<P>------------------<BR>

Link naar reactie
Delen op andere sites

even kijken hier . ic-prog 9a gebruik ik hier<BR>bij setting device heb ik staan microchip pic<BR>pic 16f84. bij hardware jdm direct i/o en com 2. en voor de rest heb ik alles standaard staan. en dat werkt echt perfect onder win98..<P>ps de vorige versie deed ook raar bij mij <BR>dus zeg het maar waar je deze versie wilt hebben als je hem nog niet hebt.<P>gr djazzie<BR> <P><BR>------------------<BR><p>[This message has been edited by djazzie (edited 09 May 2000).]

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nee, Nee, helaas krijg ik nog steeds een fout het lijkt goed te gaan maar bij verify geeft hij een fout op 0000h ook bij erase denk ik dat het niet goed gaat (er loopt dan geen balk) en zegt device is blank.<BR>Ik krijg als het goed is vandaag een nieuwe 16F84 en ga weer verder ;-) moet toch een keer gaan werken...<BR>Ik gebruik trouwens picprog 0.9b04<P>Groetjes xpbe<P>------------------<BR>

Link naar reactie
Delen op andere sites

oke even een vraagje dan is het een goldwafer die je probeert . of heb je een een los ic. ik kan bij de mm2 card van geronimo ook de pic niet goed aanspreken als<BR>hij nog op de print zit. die moet dus in het ic socket van de programmer gezet worden . zit hem in de layout van de kaart. net even anders als je een kaart hebt met 7 contact vlakjes probeer er dan eens wat af teplakken met een stukje tape.<BR>bv <BR>gezien met de chipjes naar je toe.en de contact vlakjes naar boven<P>1 2 3 4<BR>5 6 - 7<P>plak 1 en 5 maar eens af die zijn niet nodig<BR>wie weet zit het hem daar in.<P>gr djazzie<BR> <P><BR><P>------------------<BR>

Link naar reactie
Delen op andere sites

<BR>Gebruik 24c16 programma van Willem Kloosterman, werkt bij mij perfect. JDM programma bij mij ook niet lekker, problemen met compoort enz.<BR><P>------------------<BR>

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi djazzie,<BR>Het is een losse ic. De print heb ik nog niet binnen (besteld bij willem).<BR>Ben gisteren wezen zoeken naar een nieuwe 16F84 maar alles op !!!! maar heb nu wel de 24C16.<BR>++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++<BR>Hoi Mark<P>Waar kan ik het 24c16 programma van willem vinden? Zie alleen maar pic24c13.zip maar die werkt niet (of de instellingen staan niet goed voor de JDM).<P>Groetjes xpbe<P><BR> <BR><P>------------------<BR>

Link naar reactie
Delen op andere sites

heb je de programmer zelf gebouwd . begin tetwijfelen aan dat ding . zou met bijna alle soft moeten werken .de soft staat bij willem op de site. en anders .(durf het haast niet tezeggen) ga even bij mastercrd langs die heeft als het goed is een compleet pakketje staan . met alles wat je nodig hebt. <P>gr djazzie<P>------------------<BR>

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nee hij komt van een sat dealer.<BR>Ik denk dat ik er maar eens me terug ga om hem te laten testen ofzo ik weet het ook niet meer.<P>Groetjes xpbe<P>------------------<BR>

Link naar reactie
Delen op andere sites

ja doe dat even even terug naar de dealer .<BR>om te laten testen . anders zit je zo meteen flink in de stress. als het maar niet wil lukken . ik heb dat ding zelf gemaakt. en nog steeds geen problemen ondervonden . wel moest ik eerst de juiste soft zoeken . het programmeren van de pic ging ook niet met piccard2.1. gebruik nu dus ic-prog 9a (picprog) voor de pic en piccard 2.1 voor de eeprom. voor beide systemen.<P>gr djazzie<P>------------------<BR>

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi,<P>Ik ben ook in het bezit van een jdm programmer en ook bij mij wil het niet lukken, het betreft hier een pic card die ik wil gebruiken voor seca (op een humax 5400). Ik heb de file's van dit bord gebruikt .Ik heb wel ergens gelezen dat het mogelijk is dat hij met de nieuwe computers te weinig stroom krijgt via serial. Wie weet er hier mischien een eenvoudige oplossing voor.<P>exDumber<P>------------------<BR>

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...