johan39 Geplaatst: 6 februari 2003 Geplaatst: 6 februari 2003 Hallo iedereen, Wie kan mij vertellen wat de kloksnelheid van een gold- of funkaart is. De klok komt uit de ontvanger, maar hoeveel Khz of Mhz is die eigenlijk? Groeten Johan
Gast Geplaatst: 6 februari 2003 Geplaatst: 6 februari 2003 Weet hier niet alles vanaf, maar voor GW is het volgens mij 3 MHz sth en 5 MHz sta. Het is in ieder geval geen P4
Pionewbie Geplaatst: 6 februari 2003 Geplaatst: 6 februari 2003 Goldkaart -> PIC16F84 processor -> uitvoeringen van 4 en 10Mhz Funkaart -> AT90S8515 processor -> 8 MHz
Victor Geplaatst: 7 februari 2003 Geplaatst: 7 februari 2003 weet iemand dan ook de snelheid van de atmega 163 ? Coolstream HD-1 Neutrino PVR
rlckring Geplaatst: 7 februari 2003 Geplaatst: 7 februari 2003 AtS2343 10 Mhz AtS8515 8 mhz Atmega161 8 mhz Atmega163 8 mhz Atmega32 16 mhz Atmega64 16 mhz Atmega128 16 mhz
Gast Geplaatst: 7 februari 2003 Geplaatst: 7 februari 2003 GW PIC16F84 heeft een kloksnelheid van 6Mhz. Avensis
Hendrik007 Geplaatst: 7 februari 2003 Geplaatst: 7 februari 2003 Weet iemand of het waar is dat een funcard in een pace sneller zapt dan een goldcard? Ik zie eerlijk gezegt geen verschil maar een kameraad van mijn is er van overtuigt dat een fun sneller zapt dan een gold. Groeten, Hendrik Dreambox 7025+ Dreambox 800HD PVR 80cm op DiSEqC H-H motor 70cm op 19,2 en 23,5 oost
johan39 Geplaatst: 7 februari 2003 Auteur Geplaatst: 7 februari 2003 @avensis, Dank avensis voor het antwoord. Voor alle zekerheid ga ik dat toch eens nameten. Mijn bedoeling is eigenlijk eens na te gaan of er geen snellere kaart kan worden gemaakt met een kristal en smd-componenten, maar ik vrees dat de hex-file voor de atmelprocessor niet meer zal werken omdat de communicatie kaart-cam in de war zal geraken. Doel is eigenlijk een kaart te maken die snel genoeg is voor de de poolse nagravision. Misschien is er iemand die hier leer over weet. Johan
johan39 Geplaatst: 9 februari 2003 Auteur Geplaatst: 9 februari 2003 Is inderdaad 6 Mhz, gisteren gemeten op een smd-piccard. Het moet toch mogelijk zijn met een ATmega8515 processor, vervanger van AT90S8515, die een max. klokselheid heeft van 16 Mhz i.p.v. 8 Mhz, een snellere kaart te maken als er een kristal wordt gebruikt van bvb. 12 Mhz en mits kleine aanpassing van de hex-file. Probleem is natuurlijk dat de makers van de hex-file hun bronkode niet zullen vrijgeven, of toch? Of heb ik het allemaal verkeerd voor? Wie heeft ideeen? Johan
prutsie Geplaatst: 9 februari 2003 Geplaatst: 9 februari 2003 Je kan natuurlijk vrij simpel een kaartje maken met een hogere kloksnelheid. dat is inderdaad het probleem niet. het probleem zal de software zijn, deze zal je dan ook van bijna 0 af aan moeten gaan maken. Je zal inderdaad de communicatie tussen de kaart en decoder voor elkaar moeten maken, de rest is er al, en dit kan je natuurlijk decompilen en in je eigen programma verwerken. volgens mij communiceren de meeste decoders met hun kaarten op 9600bps, dus dat moet ook vrij simpel gerealiseerd kunnen worden. succes, Peter. Niet gehinderd door enige vorm van technische kennis zet ik onbevangen overal mijn schroevendraaier en soldeerbout in.
Victor Geplaatst: 9 februari 2003 Geplaatst: 9 februari 2003 ik dacht dat je polsat minstens 16 Mhz nodig had. Volgens mij zijn er al files voor de atmega 128 om nagra te openen maar ik heb ze nog nergens gevonden. Coolstream HD-1 Neutrino PVR
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen