Ga naar inhoud


atmega163+24lc256 256K wat kun je allemaal maal


Aanbevolen berichten


  • 2 weken later...

het is mij nog niet gelukt zo een kaartje aan de praat te brengen.ik gebruik master burner maar telkens als ik de crd open is deze leeg wat doe ik verkeerd?of zijn de files van op het net nog alemaal fake?ik gebruik de mastera2 programmer.graag meer ervaringen hiervan?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op sat gebied kun je er hoofdzakelijk veel minder

mee dan met een funkaart. Gewoon omdat er vrijwel geen

files voor zijn.

 

Bij mijn weten heeft de ATMega dezelfde instructieset (plus nog wat meer) dan de 90AT8515 die in de FUN wordt gebruikt.

Met de juiste programmer moet je hem dus in elk geval als 6in1 kunnen gebruiken.

Door de broncode opnieuw te compileren en gebruik te maken van de extra rekenkundige en datatransfer instructies van de ATMega zou je een supersnelle FUN kunnen maken.

Maar dat zal wel te simpel gedacht zijn.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...

Heb de kaart toch nog werkend gekregen alleen orf en premiere tot nu toe ..moet de crd nog aan passen voor het nl pakket ..heb de nieuwste versie van ponyprog 2000 gedownload die ondersteund ook atmega163 .had nog een programmer liggen voor de eerste atmelkaarten de jupiter1 kaart de Harpune genaamd maar zal ook wel onder andere namen in Nederland verkocht zijn ..en daar mee de hex geschreven ..daarna met cardhunter en een 3.5 MHz phoenix programmer de crd geschreven

 

 

 

 

 

Programmierung Hex:

 

Zuerst man das Atmel.hex Datei programmieren. Dies macht man mit Pony Prog.und als Programmierer dient die Harpune :

 

1. Unter Devices/Select/AVR Micro den Chip ATmega163 einstellen

 

 

2.Unter Option/Setup SI Prog API und Invert SCKL enable

 

So nun sind alle Einstellungen aktiviert und man kann mit dem beschreiben beginnen. Atmel Hex laden und unter Device/Write das ganze auf die Karte bringen.

 

Programmierung CRD:

 

Die eigentlichen Files werden nun mit Card Wizzard, Card Magic, oder Card Hunter programmiert. Als Programmierer nimmt man eine Smart Mouse oder ähnlichen Programmer im 6..3.5 .. Mhz Modus ! Eingestellt werden muss nichts mehr. Nur noch CRD laden und ausfüren.

 

 

 

 

Macht es Sinn Fuses zu Setzen?

 

Nein, sie haben keinen Einfluss, auf den Prozessor wie er funktionieren soll, sondern dienen hauptsächlich zur Verschleierung der Daten.

 

 

Last edited by satfreakholl on 13-04-2003 at 14:27

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...

en toen vond ik vandaag een file bij Cardmanie ,die wat mijzelf niet gelukt was, 6in1 niet alleen beta opende.

Eindelijk prachtig stabiel beeld met m'n magic/joker op Locomotion en Panda(Hispasat) in de Echostar3000IpVia.

Eindelijk testen wat ie nog meer kan.Was al bijna museumstuk aan t worden.....

"het daghet in het Oosten, het lightet overal;

hoe luttel weet C-plusje waarheen ik kijken zal"

Link naar reactie
Delen op andere sites

alles op Hispasat zoals een gewone 6in1.

Deze kanalen vertonen tekenfilms en daar valt de stabiliteit van het beeld onmiddellijk op.

Deze flashfile opent voor het eerst dus ook de andere coderingen op de Atmega163.

Een url stuur ik je per pm

"het daghet in het Oosten, het lightet overal;

hoe luttel weet C-plusje waarheen ik kijken zal"

Link naar reactie
Delen op andere sites

De nieuwe flash 4.4 van de "gewone" 6in1 files is nu ook geschikt voor de atmega163 echter als ik deze kaart met masterburner ga beschrijven moet ik dan aangeven dat het om een atmega163 gaat of ook gewoon aangeven dat het een fun24c64 is?

 

Ik heb de kaart weliswaar niet, ik krijg het waarschijnlijk pas na de weekend.

*** Humax 5400Z Loader H2.08 TOH 3.4_HoT EMU 10.0 Triax 110 STAB 120HH ***

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...