Ga naar inhoud


atmega163+24lc256 256K wat kun je allemaal maal


Aanbevolen berichten


Je moet inderdaad vor de mega card 163 kiezen anders doet die het niet eens. Hij geeft direct al aan dat de AVR niet klopt. Als ik vervolgens negeren zeg probeert die het "eeuwig" lang te beschrijven.

*** Humax 5400Z Loader H2.08 TOH 3.4_HoT EMU 10.0 Triax 110 STAB 120HH ***

Link naar reactie
Delen op andere sites

Alle kanalen die ik met mijn fun4 open kreeg worden inderdaad ondersteund. Het gaat bij de meeste 6in1 files om dezelfde files als voor de fun. Enige wat nu anders is dat de flash 4.4 ook geschikt is voor de mega163. Dezelfde flash gebruik je ook voor de fun.

 

Bij de files van cardmania voor de mega163 is het een aparte file. Echter ook hiermee gaat alles open wat met een gewone fun en 6in1 file ook open gaat.

 

Het zappen gaat net een fractie sneller. Ik heb op mijn Humax eerder beeld dan dat de +cam aangeeft om welke codering het gaat. De +cam geeft die melding in ruim minder als 1 seconde. Met mijn funkaart krijg ik vaak net nadat die +cam symbool(letter) rood oplicht beeld.

 

Als je al een Fun(4 of hoger) hebt lijkt het me niet waard om ook nog een atmega 163 aan te schaffen. Echter wie toch een nieuwe kaart nodig heeft kan net zo goed voor de mega163 gaan. Houd er wel rekening mee dat misschien niet alle proggers die kaart aankunnen.

 

 

Het lijkt me dat de autoupdate minder goed werkt op de atmega163. Ik krijg na 4 dagen gebruik vaak melding dat de kanaal gecodeerd is, dit voornamelijk op de (c+) irdeto en betacrypt kanalen. Meteen daarna heb ik wel beeld.

*** Humax 5400Z Loader H2.08 TOH 3.4_HoT EMU 10.0 Triax 110 STAB 120HH ***

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb ook even een ATMega geprobeerd in mijn Jokercam maar ik kan niet bevestigen dat die sneller zou zijn dan de funkaart die er normaal inzit.

 

Met beide kaarten krijg ik af en toe heel kort een melding dat er geen goede kaart in zit (wel beeld) en ook de zaptijd is niet merkbaar verschillend....

 

Receiver: Aston Xena 1700.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik gebruik het in mijn Humax allcam, ik weet niet hoe het zit met andere cams.

 

Ik heb voor de test onlangs nogmaals een fun4 beschreven met dezelfde files als de atmega163.

De mega163 lijkt me toch net een fractie sneller.

 

Het kan ook psychologisch zijn omdat ik denk dat de mega163 sneller is.

 

Ik gebruik masterburner 2.2 icm masterusb plus en files van x*muh.

Ik geef tijdens het schrijven van de mega163 aan dat het om een mega163 gaat anders doet die het helemaal niet.

 

 

*** Humax 5400Z Loader H2.08 TOH 3.4_HoT EMU 10.0 Triax 110 STAB 120HH ***

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik denk niet dat de 163 sneller is dan de oude fun. Het enige grote verschil is dat de Flash veel groter is. Je zou zodanig de flash kunnen aanpassen dat deze eficienter is maar denk niet dat dit grote invloed zal hebben op de zapsnelheid. Het is dus niet waar wat er overal wordt gezegd over deze kaart wat betreft de snelheid. Hij draait op 8Mhz net als de oude atmel en heeft geen interne clock dacht ik.

 

Nogmaal, zeker weten doe ik het niet, maar ik denk dat ik er niet ver naast zit.

Coolstream HD-1 Neutrino PVR
Link naar reactie
Delen op andere sites

@Victor

 

Zoals ik al zei, het kan best zijn dat er (psychologisch) verschil lijkt te zijn. Ik kan het natuurlijk zelf niet testen.\

 

De processor is dus net zo snel maar het is wel een andere type? Welke type is het eigenlijk, niet dat het me veel zegt.

 

Een grotere flash specifiek met extra instructies in de ruimere flash zou deze kaart dus in principe beter kunnen maken.

 

Flash versie 4.4 is al een hele vooruitgang. Ik ben benieuwd wat versie 4.5 gaat brengen.

 

De mega163 lijkt me wel stabieler, ik heb op de Astra3a op de betacrypt kanalen wel minder vaak de 0702 scrambled etc... melding op mijn humax. Zelfs haast geen. Het zou ook kunnen komen doordat de goudkleurig contact gedeelte wat dikker is, op de fun is dit gedeelte helemaal vlak op de mega163 is daar een lichte bolling. Misschien dat die daardoor beter contact maakt met de interne cam.

*** Humax 5400Z Loader H2.08 TOH 3.4_HoT EMU 10.0 Triax 110 STAB 120HH ***

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...