Ga naar inhoud


Nieuwe C+ kaart werkt niet (bij mij ...)


hels

Aanbevolen berichten

Hoi,

 

Op de een of andere manier krijg ik geen AU informatie door van C+.

Ik had het probleem met mijn 'oude' C+ kaart en nu blijkt ook dat mijn nieuwe kaart (zeg maar de Seca2 kaart) niet werkt.

Ik heb al contact gehad met mijn sat-dealer (die dan geforceerd een activering kunnen laten sturen). Heb de hele dag mijn kaart in de receiver gehad (op zender RTL4) en nu dus bij het geforceerde signaal allemaal geen sjoege ...

 

Ik heb een 5816/33 met Servi 1.42 (maar heb het probleem eigenlijk sinds Juni vorig jaar ; Versie 9.0 (???)).

 

Alle FTA kanalen werken normaal ook nu met de nieuwe kaart;

met mij 6in1 werkte alles goed, maar op dit moment doen de 'Nederlandse zenders' het ook niet meer met de 6in1 ...

 

Hebben nog meer mensen last dat de AU van originele C+ kaarten niet doorkomen?

Weet iemand een oplossing?

Is het mogelijk om met de 1.42 er op de een of andere manier voor te zorgen dat ik de Nederlandse kanalen niet via Seca krijg, maar via Irdeto ?

 

Alle tips zijn welkom

--

Hank

 

"Es gibt keine verzweifelte Lagen, es gibt nur verzweifelte Menschen" - H.W. Guderian

Link naar reactie
Delen op andere sites


Hoi, heb je een abo op C+ ?

Zijn je (6 in 1) files wel up to date ?

 

Met het + menu kun je omschakelen naar irdeto, maar dat is niet echt zinvol want irdeto loopt niet zo lekker (of helemaal niet) op je Philips !

En indien je geen beeld hebt op je originele kaart neem je even (telefonisch) contact op met C+ (niet via je dealer) dan sturen ze een activeringssignaal en zou je binnen een uur beeld moeten hebben. (idd op RTL4 )

-------> Houdoe, de groeten uit het Zuiden <------------

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou,ik denk niet dat je verder hoeft te zoeken in je hardware , ik heb nl. hetzelfde probleem met een deltasat 1104 irci met aston module versie 1.05 ,

ik heb ook vanalles geprobeerd hem aan de praat te krijgen maar op de een of andere manier krijgt hij geen au door van de heren van c+.

na 2 keer bellen werd ik terugverwezen naar mijn dealer omdat mijn ontvanger geen goedgekeurde mediaguard was , en de heren hadden verder ook geen benul van aston en ci-ontvangers , na mijn dealer gebeld te hebben ,heeft deze op zijn beurt weer navraag gedaan bij c+ en nu blijkt dat ze een probleem hebben en hier zou maandag naar gekeken worden

 

mvg Krommen tak

Link naar reactie
Delen op andere sites

>>> Hoi, heb je een abo op C+ ?

 

Nee; maar dat is niet het eigenlijke probleem. Ik heb ook geen beeld op de 'normale' nederlandse kanalen (en daarop zou ik wel ontvangst moeten hebben).

 

>>> Zijn je (6 in 1) files wel up to date ?

 

Yep; 6in1 zijn van 8 april en werkten goed tot gisteren. Op dit moment werken ze ook nog allemaal behalve dan dus de Nederlandse zenders.

 

>>> Met het + menu kun je omschakelen naar irdeto, maar dat is niet echt zinvol

>>> want irdeto loopt niet zo lekker (of helemaal niet) op je Philips !

 

Dat heb ik dus wel gedaan (met de 6in1 files) en het gaat redelijk (lees ik heb bijna altijd beeld). Vraag: Moet ik iedere zender appart omzetten (wat ik vermoed), of kan ik alles ook in 1 keer doen ?

 

>>> En indien je geen beeld hebt op je originele kaart neem je even

>>> (telefonisch) contact op met C+ (niet via je dealer) dan sturen ze een

>>> activeringssignaal en zou je binnen een uur beeld moeten hebben. (idd op

>>> RTL4 )

 

Dat heb ik dus via de dealer gedaan; als die naar C+ belt is het gratis. Als ik zelf bel moet i tig minuten wachten en daarvoor betalen (stelletje eikels bij C+)

 

Toch bedankt voor je snelle reaktie

 

"Es gibt keine verzweifelte Lagen, es gibt nur verzweifelte Menschen" - H.W. Guderian

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hels, nog even een reactie dan ...Irdeto werkt NIET goed op een Philips want als ik mijn originele(seca) kaart erin doe en ik schakel via het + menu over op irdeto heb ik ook beeld.

Waarschijnlijk een bug in de software waar er irdeto staat er dan toch gewoon Seca ontvangen wordt op de NL kanalen !

Als je bijv. het streampakket op Hotbird wilt bekijken (ook irdeto) zul je zien dat de zenders regelmatig wegvallen.

Maar daar ben jij nog niet mee geholpen, wat ik nog wilde weten is het volgende : Welke files gebruik je ?

En nog een tip :kijk even op welke codering en welke Ch. id. je de NL kanaen ontvangt , als er irdeto staat schakel dan om naar seca !

-------> Houdoe, de groeten uit het Zuiden <------------

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...