trust Geplaatst: 21 oktober 2004 Geplaatst: 21 oktober 2004 @ Kryn Gisteren de draad maar weer eens opgepakt . 4 x Nokia d-box1 en een d-box2 op elkaar gestapeld . d-box2 org. instelling de andere boxId 1 t/m 4 . Ernaast een wereld ontvanger afgesteld op de Lange golf . Binnenwerk van de AB tesamen met het rubberpad tegen een houten klos aangeschroefd met een 3 V voeding eraan . Org. resonator eruit en 3 korte draadjes erin , daaraan 4.00 mhz kristal (gewoon zo'n "steek" uitvoering zoals vroeger in de 27 mc bakkies zaten) en een 40pf C'tje . Bij het indrukken van een toets , kon je mooi de pulsen horen op de radio en alleen de d-box2 reageerde . Dus met zowel de org. 3.64 , de 4.00 (3 poot) en het 4.00 X-tal , hetzelfde effekt . Hierna een 2.20 resonator (zelfde model zoals de org. maar met 2 pootjes) en het C'tje eraan , wel pulsen op de radio , maar op geen enkele box een reaktie . Vandaag een 4.43 MHz X-tal gehaald ( deze staat bij boxId 2) maar ook met deze wel "muziek" maar geen box die reageerd . Met het idee , niet geschoten is altijd mis , ook nog wat kristallen met tussenliggende freq. geprobeerd maar geen reakties . Het lijstje kan m.i. ook niet kloppen want in menu-B Sandra's Menue staat : (standaard) Activ BoxID: 0 Select boxId 1-4 Dat zijn 5 opties , waarvan "0" de 3.64 moet zijn , die zit n.l. org. in de AB . Het lijstje wat ik gekregen heb geeft echter aan : 3.64 = 1 4.43 = 2 3.00 = 3 2.45 = 4 Kortom erg verwarrend (en frustrerend) Heb jij al resultaat geboekt ? Het verschil tussen theorie en praktijk is mijn uitdaging . Octagon SF8008 4K Edision Primo IP S2 Dr.HD F16 1.8 m ChannelMaster Offset in tuin 53º E - 45º W Jaeger SMR 1224 Usals met 5 Lnb wisselaar 2x Ka - Ku - C band Lin / Circ 1.2 m Echostar Offset aan schuur 53º E 34.5 W Twoteck Twinrotor met 3 Lnb wisselaar Ku - Ku low - Ka
Gast Geplaatst: 21 oktober 2004 Geplaatst: 21 oktober 2004 dat deze opties niet kloppen met het lijstje was ik ook wel achter '' Sandra's Menue staat : (standaard) Activ BoxID: 0 Select boxId 1-4 '' het lijstje komt uit ''transbox edition'' je kan hier wat opties aan vinken met de frequenties uit het lijstje mijn probleem ik krijg deze versie van transbox niet aan de gang ! tip van metropar :transbox schijnt iets weg te schrijven in windows gevolg :als er een versie van transbox werkt dan wil een andere versie niet ik heb net ADSL en zodoende win98 opnieuw geinstaleerd en een van de dingen die nu op het programma staan is :transbox edition er opzetten en hopen dat het werkt dan de optie aanzetten ik heb een AB die omgebouwt is dus dat deel is klaar alvast bedankt voor jouw proeven , trust skystar 1 heeft een tijdje voorrang gehad evenals het feedzoeken groetjes krijn PS :ik las net alle bovenstaande berichten nog eens door en zag ""transedition""staan dit moet zijn ""transbox edition"" sorry aan de mensen die ik op het verkeerde been heb gezet
Gast Geplaatst: 23 oktober 2004 Geplaatst: 23 oktober 2004 ik krijg het programma :transbox edition niet aan de gang ik heb geld over gemaakt geld weg want geen reaktie dus officieel niks mogelijk iemand een werkende versie ? dan kunnen we misschien iets samen eraan doen krijn
trust Geplaatst: 30 november 2004 Geplaatst: 30 november 2004 Tesamen met wat andere kristallen (o.a. 14.7456 Mhz) een 3.00 mhz en een 2.45 besteld .(Maar nu lees ik dat jij die laatste al geprobeerd hebt) Donderdag krijg ik ze binnen , ga ik er weer mee aan de gang . Het verschil tussen theorie en praktijk is mijn uitdaging . Octagon SF8008 4K Edision Primo IP S2 Dr.HD F16 1.8 m ChannelMaster Offset in tuin 53º E - 45º W Jaeger SMR 1224 Usals met 5 Lnb wisselaar 2x Ka - Ku - C band Lin / Circ 1.2 m Echostar Offset aan schuur 53º E 34.5 W Twoteck Twinrotor met 3 Lnb wisselaar Ku - Ku low - Ka
Gast Geplaatst: 1 december 2004 Geplaatst: 1 december 2004 voor 2.45 patch adres is 00074e30 helaas ben ik nog niet verder dan die mededeling door het programma @metropar het programma lijkt nu te lopen maar geeft nog een aparte melding waar het op fout loopt weet het niet meer uit het hoofd kom er nog op terug @trust het is een 3 poot in de AB en een keramische resonator mijn elektronica kennis schiet te kort om te zeggen of dit te vervangen is door een kristal met 2 C tjes krijn
trust Geplaatst: 1 december 2004 Geplaatst: 1 december 2004 Citaat: @trust het is een 3 poot in de AB en een keramische resonator mijn elektronica kennis schiet te kort om te zeggen of dit te vervangen is door een kristal met 2 C tjes Citaat: Org. resonator eruit en 3 korte draadjes erin , daaraan 4.00 mhz kristal (gewoon zo'n "steek" uitvoering zoals vroeger in de 27 mc bakkies zaten) en een 40pf C'tje Dat is ook een "2 potig" 4.00 Mhz kristal , deze aan de 2 buitenste aansluitingen waar normaal die resonator zat , en een pootje van het C'tje aan de overgebleven middenaansluiting . Het andere pootje van C aan één van de buitenste , maakt niet uit welke . Hiermee werkt de AB op de standaard instelling . Vandaag ook de 3.00 Mhz kristal geprobeerd , helaas alle alle ID's geprobeerd , geen enkele reaktie . Ik ga nu maar eens naar dat software-adres kijken . Het verschil tussen theorie en praktijk is mijn uitdaging . Octagon SF8008 4K Edision Primo IP S2 Dr.HD F16 1.8 m ChannelMaster Offset in tuin 53º E - 45º W Jaeger SMR 1224 Usals met 5 Lnb wisselaar 2x Ka - Ku - C band Lin / Circ 1.2 m Echostar Offset aan schuur 53º E 34.5 W Twoteck Twinrotor met 3 Lnb wisselaar Ku - Ku low - Ka
trust Geplaatst: 2 december 2004 Geplaatst: 2 december 2004 Citaat: voor 2.45 patch adres is 00074e30 Bij mijn zoektocht naar dat adres kwam ik tot de ontdekking dat de NoOneManIt en Dr Jamal Firmware , niet verder gaat dan 00073CB . Ik neem tenminste aan dat ik het daarin moet zoeken . 00074E30 komt wel voor in DVB 2000 Beta 8 e.d. Daar staat dan een "a" , maar die versies hebben helemaal geen menu "B". Waarom moet je persé met Transedition werken , gaat het niet serieel of via de BDM met bd32Win.exe , die gaat zonder registratie . Ook heb ik de info bij Transedition doorgespit , maar kom niets tegen over dat AB freq. lijstje of dat 00074E30 adres . Kun je me jouw versie van Transedition mailen ? Het verschil tussen theorie en praktijk is mijn uitdaging . Octagon SF8008 4K Edision Primo IP S2 Dr.HD F16 1.8 m ChannelMaster Offset in tuin 53º E - 45º W Jaeger SMR 1224 Usals met 5 Lnb wisselaar 2x Ka - Ku - C band Lin / Circ 1.2 m Echostar Offset aan schuur 53º E 34.5 W Twoteck Twinrotor met 3 Lnb wisselaar Ku - Ku low - Ka
mr1200s Geplaatst: 11 december 2004 Geplaatst: 11 december 2004 Hallo Trust, Ik denk dat je ook de ontvanger even hardware matig aan moet passen. De IR ontvanger heeft namelijk een ingebouwd bandfilter. Als de zendfrequentie te veel gaat afwijken, zal hij waarschijnlijk niet meer door het bandfilter van het ontvangIC (SFH506 of iets dergelijks) komen. Zie voor meer basis informatie: http://www.xs4all.nl/~sbp/knowledge/ir/ir.htm
trust Geplaatst: 11 december 2004 Geplaatst: 11 december 2004 Bedankt voor je reaktie , maar met de Sandra soft zou het juist software-matig moeten kunnem . Bij Universele AB's gaat dat ook op die manier . We blijven zoeken , van Metropar heb ik ook weer een progje gekregen , nu nog tijd zien te vinden . Het verschil tussen theorie en praktijk is mijn uitdaging . Octagon SF8008 4K Edision Primo IP S2 Dr.HD F16 1.8 m ChannelMaster Offset in tuin 53º E - 45º W Jaeger SMR 1224 Usals met 5 Lnb wisselaar 2x Ka - Ku - C band Lin / Circ 1.2 m Echostar Offset aan schuur 53º E 34.5 W Twoteck Twinrotor met 3 Lnb wisselaar Ku - Ku low - Ka
mr1200s Geplaatst: 12 december 2004 Geplaatst: 12 december 2004 Hallo Trust, Als je alleen de resonator in de RC vervangt zal ook de draaggolf van het IR signaal mee verlagen. Als je meer als 0.8 af gaat wijken, komt er niet veel meer signaal meet uit het IC. Kijk maar eens naar de 1e figuur van blz 5 van http://bray.velenje.cx/avr/PDFs/sfh506.pdf Om dit te verifieren zou je eens heel dicht bij je ontvanger kunnen gaan zitten, om te kijken of het dan wel werkt. Ook kun je even nieuwe batterijen in je RC plaatsen. Je moet ook de software aanpassen, maar als de hardware geen signaal meer doorgeeft, kun je de software tunen tot je een ons weegt. Het IC kan 5 mA leveren, dus je kunt ook even een LED met een 1 kohm weerstand op de uitgang van het IC aansluiten, om te kijken of er wel signaal uit het IC komt. Als je de RC bedient moet de led dan wel gaan knipperen.
Gast Geplaatst: 12 december 2004 Geplaatst: 12 december 2004 http://www.bohntv.de/fernbedi.htm helaas in het duits maar geeft antwoord op de vragen 2 poot i.p.v. 3 poot kan ook en waarom met transbox edition en op de vraag of het ic het aan kan en op de vraag of er hardwarematig in de ontvanger iets veranderd moet worden hoop weer wat vragen opgelost te hebben oh ja er bestaan ook multimeters die frequentie kunnen meten meet dan over de bestaande led in de AB die geeft de frequentie van de resonator aan krijn
trust Geplaatst: 12 december 2004 Geplaatst: 12 december 2004 Citaat: Om dit te verifieren zou je eens heel dicht bij je ontvanger kunnen gaan zitten, om te kijken of het dan wel werkt. Ook kun je even nieuwe batterijen in je RC plaatsen. AB hangt aan een regelb. gestab. voeding . Dichtbij werkt ook niet . De pulsen hoor ik op een LG radio . Maar voor alle zekerheid toch even m''n Handycam aangesloten , ook daarmee zie ik de IR led pulsen geven . Het verschil tussen theorie en praktijk is mijn uitdaging . Octagon SF8008 4K Edision Primo IP S2 Dr.HD F16 1.8 m ChannelMaster Offset in tuin 53º E - 45º W Jaeger SMR 1224 Usals met 5 Lnb wisselaar 2x Ka - Ku - C band Lin / Circ 1.2 m Echostar Offset aan schuur 53º E 34.5 W Twoteck Twinrotor met 3 Lnb wisselaar Ku - Ku low - Ka
trust Geplaatst: 12 december 2004 Geplaatst: 12 december 2004 Citaat: helaas in het duits Kein problem ! Maar wat ik die site staat hebben we al gedaan / uitgevonden . Heb ik goed begrepen , dat je ze de vragen gesteld hebt ? Het verschil tussen theorie en praktijk is mijn uitdaging . Octagon SF8008 4K Edision Primo IP S2 Dr.HD F16 1.8 m ChannelMaster Offset in tuin 53º E - 45º W Jaeger SMR 1224 Usals met 5 Lnb wisselaar 2x Ka - Ku - C band Lin / Circ 1.2 m Echostar Offset aan schuur 53º E 34.5 W Twoteck Twinrotor met 3 Lnb wisselaar Ku - Ku low - Ka
mr1200s Geplaatst: 12 december 2004 Geplaatst: 12 december 2004 Prik dan ook even met jou handycam op de IR-ontvanger in de Sat-receiver. Ik ben zeer benieuwd.
Gast Geplaatst: 12 december 2004 Geplaatst: 12 december 2004 Maar wat ik die site staat hebben we al gedaan / uitgevonden . Heb ik goed begrepen , dat je ze de vragen gesteld hebt ? @trust dus het werkt bij je ? nee ik heb de vragen niet gesteld omdat :ze op de overboeking niet gereageerd hebben en ik dus maar op een andere manier het programma werkend kreeg / krijg en het wel op een manier zal lukken als hun niet leveren zal dan wel illegaal moeten duits helaas voor degene die het niet machtig is maar er wordt aan verder gedoktert hier bij jullie ook zo te lezen krijn
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen