Ga naar inhoud


dreambox op internet controle?


BzR

Aanbevolen berichten

Hallo mensen,

 

Ik heb me dreambox aan het netwerk gehangen d.m.v.

een 2de netwerkkaart in me pc te zetten en met een cross cable naar de dreambox te gaan, als ik via flashfx(ftp programma) connect naar dreambox kom ik ook inderdaad op me dreambox terecht. Ook kan ik mijn dreambox pingen dus mijn intranet werkt dus goed.

 

Maar hoe kan ik nu controleren of me Dreambox ook verbinding met internet heeft,alle ip's en dns ingevoerd dus alles zou moeten kloppen.

 

Ik had al geprobeert me keys up te daten maar ik kan niet zien of hij het daadwerkelijk wel heeft gedaan, hij zegt wel "keys updated :-)" maar het gaat zo snel dat updaten dat als ik op ok druk om key update te doen dat met een fractie van een seconde dat schermpje links bovenin beeld komt met "keys updated :-)"

 

Dit is de eerste keer dat ik dit doe dus weet ook niet of ik het in 1x goed heb gedaan dus ik weet ook niet cker of me dreambox echt connectie maakt via het internet, is er dus een manier dat je kan controleren of je Dreambox ook verbinding op internet hebt? Ik draai traveller 06/04/2003

 

Alvast bedankt voor de reactie

Link naar reactie
Delen op andere sites


Een hele simpele is ook om in het menu settings even te kijken bij de software updates.

Als de internetconnectie goed is krijg je hier de voorgaande en nieuwe versies van de traveller emu te zien.

als je niets ziet heb je dus geen internetconnectie.

 

Ron

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zou het ook mogelijk zijn zoals je de software via de dreambox update (met internet verbinding) om zo de settings lijsten in je Dreambox te plaatsen?

 

Dit zou gaaf zijn, alleen je pc nog nodig als je troubles hebt

Link naar reactie
Delen op andere sites

het werkt wel alleen zijn de keys vaak oud zodat je alsnog moet ftp-en dus de vraag is wil je dit wel ?

Sinds ik een dreambox heb, heb ik geen tijd meer om tv te kijken.
Dreambox: 8000, VU+ DUO2, VU+ SOLO Wavefrontier 8 LNB T90, SG2100, Qnap 219 pro+ , 2bay Asustore Nas

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb het nu via telnet(putty) geprobeert me keys te updaten, als ik dus het commando keyupdate in typ gaat er een balkje lopen en geeft daarna aan "keys backed up an updated". Dus ik ga ervan uit dat me dreambox gewoon gebruik van het internet maakt.

 

Bedankt voor jullie hulp en suggesties

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...