Ga naar inhoud


Visiosat 90 of Funke 99


sheeplover

Aanbevolen berichten

Heb nu een stalen triax 110 en wil ivm gewicht hiervan voor de jaeger99 overschakelen naar een lichter model. Ik twijfel tussen de hierboven genoemde merken en diameters. Ik ontvang nu Nilesat goed en Amos meestal probleemloos. Ik zou dat graag behouden zien. Ik weet niet of er veel prijsverschil bestaat tussen die twee maar dat is ook niet zo belangrijk. Mijn gevoel zegt de Funke 99 ivm de diameter, maar ik hoor graag van de mede-hobbyisten wat hun ervaringen zijn. Bedankt voor de reacties! Groetjes van John uit Den Bosch.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Ontvangst van de Nilesat en de Amos lukt met mijn Visiosat90 ook, maar die heb ik niet om z'n geringe gewicht gekocht... Wel heb ik gemerkt dat het gewicht en de solide constructie een positief effect hebben op de wind-stabiliteit. En of de rotor een keer af gaat breken, ach de tijd zal het leren. Voorlopig ben ik heel tevreden.

groet,

Rob

Link naar reactie
Delen op andere sites

Sheeplover,

 

Heb zelf een Funke99 en ben er overigens erg tevreden mee.

Echter Nilesat en Amos onvang ik alleen met goed weer.

 

Ik moet erbij vertellen dat mijn coax twee maal "verlengd"

word en er ook een stuk ordinair "kabelcoax" tussen zit. Dit om gebruik te maken van de bestaande bekabeling in huis.

 

Wel is zo'n funke lastig op een draaibaare installatie

te monteren: Op een stab-100 past ie niet (120 wel) en bij een moteck moet je haakse f-connectoren gebruiken.

 

De funke is erg netjes afgewerkt (duidelijk beter dan triax). Jammer dat de gewichtsbesparing van het aluminium

weer teniet gedaan wordt door de solide (dus zwaar) bevestiging achterop de schotel

 

Al met al denk ik dat ik je toch de visiosat moet aanraden

als de prijs je niet te duur is....

 

De funke is qua prijs/kwaliteit verhouding zeker top!!!

(Ik heb mijn funke incl. alps 0,6 lnb gekocht voor slechts 75,-)

 

Succes, met je keuze!!!

 

PcInfo

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...