Ga naar inhoud


advies gevraagd voor een cam in 2110 ci


omehenk

Aanbevolen berichten


Da's een beetje een lastige Ome Henk, elke cim heeft zo zijn eigen voor en nadelen maar ik zal het proberen.

 

-Irdeto 1.06 Euro-CI

gedraagt zich in bijna alle Echostar ontvangers zodanig dat de CI werkt met de 6 in 1 en andere "pretkaartjes". Het is en blijft natuurlijk wel een Irdeto module, dus andere kaartjes dan irdeto slikt 'ie in principe niet. Houd hier rekening mee bij de aanschaf.

 

-Magic CI en kloonen.

Werkt goed met allerhande "pretkaartjes" en redelijk tot goed met originele Irdeto, Seca en Viaccess kaarten. Helaas de laatste tijd geen softwareupdates meer voor geweest en ik vraag me ondertussen af of er nog iets aan de software wordt doorontwikkeld of dat men er de brui aan heeft gegeven. De misplaatste 1 april grap waarbij er heel veel modules (ook 1.04 hardware) zijn overleden heeft de Magic absoluut geen goed gedaan qua populariteit.

Als laatste werkt de magic niet lekker met elke ontvanger. Je moet ook nog weten dat je natuurlijk ook nog een programmer bij de magic moet aanschaffen waardoor hij duurder is dan een Irdeto 1.06

 

-Joker/freextv/blackice en andere varianten.

Qua mogelijkheden ongeveer gelijk aan de Magic, alleen nieuwer. Men ontwikkelt nog volop aan de software die inderdaad nog niet volmaakt is. Hier heb je geen programmer nodig om de juiste software in de module te zetten maar gebruik je 2 funkaarten met een 512Kb eeprom of 1 funkaart met een 1024Kb eeprom (2*fun-4 of 1*fun-5). Je moet dus wel in het bezit zijn van een prograamer die deze kaarten kan proggen. Als laatste decodeert deze module ook nog eens free X tv.

 

Er zijn tegenwoordig ook andere varianten van deze module te koop die ook 1/2 jaar Don't panic schijnen te decoderen maar dat is van horen zeggen. ik heb zelf een blackice.

 

Als je een beetje leest zie je dat ik voor de laatste optie zou kiezen mits je niet bang bent voor onverwachte gebeurtenissen zoals het opeens niet meer werken van de module. het is en blijft natuurlijk een niet officiele module die gebruikt maakt van diverse decoderingsnormen die absoluut geen eigendom van de makers van de modules zijn. Gewoon diefstal dus net zoals bij de magic module. Zaken die er bij de magic modules zijn gebeurd kunnen dus ook eenvoudig bij de jokers/blackice's etc. gebeuren. Garantie tot over de drempel dus.

 

Met uitzondering van de Irdeto 1.06 wel eerst even kijken of de module werkt in jouw ontvanger.

Je zou ook eens binnen kunnen wippen bij een goede satspeciaalzaak. daar kunnen ze je waarschijnlijk perfect voorlichten en de modules ook nog eens demonstreren (met originele kaartjes natuurlijk).

 

succes met de keuze,

Peter.

Niet gehinderd door enige vorm van technische kennis zet ik onbevangen overal mijn schroevendraaier en soldeerbout in.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...