Ga naar inhoud


coderingen algemeen


demesmaeker

Aanbevolen berichten

Sinds ik mijn dreambox heb (dat was ergens in April geloof ik) zijn er alleen zenders weggegaan, doordat de codering veranderd werd (ongeveer alles op de thor omdat een conaxkey anders werd, alles wat naar seca2 is gegaan, cyfra+, .. ) Weet het niet precies meer allemaal, maar het komt er op neer dat ik nog nooit een heel pakket er ineens bij kreeg omdat smartguys een systeem gehacked hebben. Het lijkt me zo'n kick om ineens een heel pakket er bij te krijgen voor nop ;-) Hoe vaak gebeurt dat nou eigenlijk? 1 X per jaar? 2 X? of valt er niets over te zeggen omdat het zo verschilt? Nou sat guru's, zeg het es..hoe voelt dat nou? ps. Ik ben nu even zwemmen dus ik kan over een paar uur pas reageren!

 

Dreambox 7000 , T90, diseqc 8x1, 80Gb/5.400 Maxtor 4R080J0 HDD

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


1/Omdat het meer in off topic thuishoort heb ik het maar even hiernaartoe geheveld.

2/Je kreeg er destijds hele pakketten bij en daar waren desbetreffende providers natuurlijk niet blij mee. Je kan je voorstellen dat men tegenmaatregelen heeft genomen. In het begin door keywissels uit te voeren. Toen die niet succesvol bleken zijn er nieuwe kaarten geintroduceerd. Die zijn natuurlijk "slimmer" dan de eerdere generatie en zullen dus moeilijker te doorgronden zijn omdat men minimaal de achterdeuren die in de eerdere generaties kaarten waren ontdekt grondig heeft dichtgetimmerd.

 

Hoelang het duurt voordat de nieuwe generatie kaarten zijn geheimen prijsgeeft is koffiedik kijken. Het is zelfs maar de vraag OF er een tijd komt dat de nieuwe generatie kaarten zijn geheimen prijsgeeft. Het kan heel goed zijn dat het nog jaren duurt voordat je weer wordt verblijd met een goede emulator of programma waarmee je je mosc kaartje kan aanpassen naar jouw wensen.

 

Verder is het helemaal de vraag of de informatie wel wordt vrijgegeven door de mensen die het voorelkaarkrijgen om essentiele informatie uit de trekken. Er zijn een aantal mensen helemaal niet blij met de resultaten van hun noeste arbeid die ze belangeloos met iedereen hebben gedeeld. Vaak zijn er behoorlijk kosten gemaakt om de informatie uit de kaarten te destilleren en die kosten zijn (bijna) nooit teruggekomen. De enige die er echt beter van zijn geworden zijn de mannen van de programmer en kaartenmaffia.

Het zou me dus niet verbazen als er in kleine kring al veel meer bekend is over diverse coderingssystemen maar dat deze informatie binnenskamers wordt gehouden of maximaal wordt gedeeld met andere personen of groepen die zich in het verleden al hebben bewezen.

 

Het zou dus zo kunnen dat de haydays van het grijze kijken helemaal over zijn en dat je aan het zwarte beeld zal moeten wennen. Er zijn natuurlijk wel nieuwe mogelijkheden die nu worden aangeboord. Cardsharing is een veelbelovende ster aan het firmament al zal er hier nog heel veel software voor moeten worden ontwikkeld. Een vereiste voor dit fenomeen is echter wel dat je een abo hebt op een bepaald pakket en dit deelt met anderen die weer abo's hebben op andere pakketten. Zo gemakkelijk als het was zal het dus wel nooit meer worden met een 6in1 kaartje en een abonnament op frutseHuts of katSoos.

 

 

Echter, voor hetzelfde geld ligt er morgen maar zo een heel pakket open. Wie zal het dus zeggen..................

 

groeten,

Peter.

Niet gehinderd door enige vorm van technische kennis zet ik onbevangen overal mijn schroevendraaier en soldeerbout in.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt voor het heel uitgebreide antwoord :-) Ik wist dat het niet echt bij dat ene forum hoorde, maar offtopic vond ik weer niet geschikt omdat het niet compleet off topic is natuurlijk,maar ach maakt ook niets uit!

Misschien krijg je in de toekomst wel een cardsharingservice ingebakken in de images van bijv. ronaldd zodat niemand een keuze heeft en elkaars kaartjes automatisch sharen via software die zelf bandbreedte, max clients en snelste verbindingen regelt :-)

Any way, vol verwachting wacht ik op een hack, een omzeiling of een truc, kortom progressie!

Ik ga es "The.Lizzie.McGuire.Movie.SVCD" kijken want met dit woestijnweer heb ik toch iets lichtverteerbaars nodig ;-)

groetjes DMK

Dreambox 7000 , T90, diseqc 8x1, 80Gb/5.400 Maxtor 4R080J0 HDD

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...