Ga naar inhoud


DVB gekraakt, kletspraat?


Gast

Aanbevolen berichten

hi,<BR>ik schrijf dit bij kletspraat omdat ik het in feite weinig geloof.<BR>Naar het schijnt zou de dvb standaard gekraakt zijn.Daarmee bedoel ik<BR>dat ze het signaal aanpakken, voor dat het naar de decodermodule gaat<BR>bvb irdeto,seca,viacces e.a.Ze zouden een chipset inbouwen in de nokia mm<BR>waardoor alle dvb gecodeerde signalen zouden zichtbaar gemaakt zijn.<BR>M.a.w. wie zo'n ontvanger heeft zou irdeto,conax,seca,viacces,powervu<BR>en alle andere gecodeerde systemen in dvb ontvangen.Voorts beweerd men dat<BR>het eigenlijk niet echt zou gecodeerd zijn,maar dat de ontvanger wacht<BR>op toelating om het signaal vrij te geven.Die toelating zouden ze<BR>gevonden hebben om te doen voordat het naar de decoder gaat.<BR>Dit systeem zou geen hinder ondervinden van codewijzigingen en dergelijke.<BR>betekent dergelijk systeem het einde van de dvb norm of is het werkelijk<BR>kletspraat?<P>------------------<BR>voor alle update's zie<BR>http://members.xoom.com/digital_sat

Link naar reactie
Delen op andere sites


Geen kletspraat Krisje... de pure waarheid. Met eigen ogen gezien!<P>Conax, Nagra, Irdeto, Mediaguard, Cryptoworks, Viaccess, PowerVU, Videoguard 't valt allemaal te bekijken met een simpele Nokia MM smile.gif<P>Ja, digitaal niet te kraken LOL<P>------------------<BR>

Link naar reactie
Delen op andere sites

klopt, niets zou meer veilig zijn ,op dit moment worden er boxen welke geschikt gemaakt zijn om te werken zonder kaart/cam/ci uit een land van buiten europa aangeboden en inderdaad het werkt gr,joost<P>------------------<BR>

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoelang DVB nog zal leven? In de toekomst kijken is moeilijk... Eén ding weet ik zeker: 't zal niet voor morgen zijn wink.gif<P>Momenteel worden ze aangeboden uit Rusland en Duitsland. Prijs val nogal mee. 'n goede tip: wacht nog eventjes met kopen... je weet maar nooit smile.gifsmile.gifsmile.gif<P><P>------------------<BR>

Link naar reactie
Delen op andere sites

Of het op een gerucht gebaseerd is maakt niet uit. Maar war hier geschreven staat is onzin.<BR>De DVB TS is op bit level gescrambled. De algo is voor alle DVB-conformen conditional access systemen hetzelfde. Anders zou geen simulcrypt mogelijk zij.<BR>De descrambler zit in het CAM. Als je erin slaagt de juiste control words naar de descrambler te sturen, zou dus met een CAM alles open gaan. Dus als het werkt dan zeker niet zonder CAM (embedded of niet)l<P>------------------<BR>

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb het Scandinavische Canal Digitaal pakket (wordt uitgezonden in Conax) zien draaien op een Nokia 9500 (Irdeto).<P>Ook het Viacom pakket op de Hotbird (div. coderingen maar géén Irdeto) liep vlot binnen om nog maar te zwijgen van de leuke zenders op 28,2 Oost !!!!<P>Als je lang genoeg aandringt kan je eens een kijkje gaan nemen op de bekende plaatsen in Antwerpen wink.gif<P>------------------<BR>

Link naar reactie
Delen op andere sites

Is dat dan de ultieme hack of een geniale truc? In het laatste geval zitten er toch nog ergens codes in die veranderd kunnen worden. Ik kan me moeilijk voorstellen dat de hele codering van alle digitale signalen te omzeilen is, zo simpel kan dat toch niet zijn?? <P>------------------<BR>

Link naar reactie
Delen op andere sites

SatHoppers,je zegt het zelf, op een 9500. Da zit een embedded Cam in. Als je erin slaagt van alle bekende CAS de algos voor de versleutelde CW transmissie in het Cam te stoppen, gaat alles open.<BR>Zodra een provider iets in zij CAS verandert zal het voor die programmas niet meer werken. <P>------------------<BR>

Link naar reactie
Delen op andere sites

OK Derrick, maar je hebt mij nooit horen zeggen dat je die signalen met een FTA ontvangertje à la Volksbox kon ontvangen hé.<P>We zullen hiervoor onze collega Joost (die tevens moderator is) eens op de rooster leggen wink.gif Awel Joost, wat is uw commentaar op de stelling van Herr Derrick? (die ik BTW voor 100% moet bijtreden)<P>hé hé, niet slecht... in deze reply staan 4 talen (Fr, Ge, Du, En)<P>------------------<BR>^^^^ wat staat deze lijn hier te doen???<p>[This message has been edited by SatHoppers (edited 24 May 2000).]

Link naar reactie
Delen op andere sites

zo mijn billen zijn bruin,ik heb het zien draaien op een 9500 ,daarom heb ik er ook een besteld als alles goed is moet ik die deze week ook krijgen ,dan kan ik hem uit elkaar slopen en kijken wat er allemaal veranderd is ,overigens de 9500 heeft een cam in nederland maar kan ook draaien zonder cam <9200>we zullen zien gr joost

Link naar reactie
Delen op andere sites

19u15 >>><P>Momenteel grote razzia op het bekende Falconplein... 't is maar te hopen dat ze die ontvanger niet meenemen!<P>Tot zover de update, terug naar de studio wink.gif<P>------------------<BR>

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het was te verwachten natuurlijk maar Sathoppers hou ons op de hoogte van de gebeurtenissen zodat niet menig member van dit board voor niks naar Antwerpen rij.<P>Satwatcher<P>------------------<BR>

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...