Gast Geplaatst: 20 september 2003 Geplaatst: 20 september 2003 Tot nu toe in dit forum geen oplossing gevonden voor het volgende probleem: mijn pc moet volgens xp internetsharing toestaan maar dat gaat vanaf de dreambox of de andere pc niet. Wat kan ik hier aan doen? huidige verbinding gegevens: Mijn dreambox als ip adres 192.168.0.2 mijn pc met als ip adres 192.168.0.1 is een amd 1600+ systeem met windows xp-pro. Netwerkkaart is realtek rtl8139 family pci fast ethernet. Tussen dreambox en pc heb ik een crosscable en het pingen gaat goed. ftp-en gaat ook goed en als ik een andere pc in de plaats van de dreambox aansluit gaat het pingen van daaruit ook goed. mijn pc moet volgens xp internetsharing toestaan maar dat gaat vanaf de dreambox of de andere pc niet. ook niet als ik met pc al een internetverbinding heb. Pc maakt zelf een verbinding met internet via een webvox isdn aansluiting en dat werkt naar alle tevredenheid. Firewall heb ik al uitgeschakeld gehad maar ook zonder resultaat. Hoe krijg ik e.e.a. aan de praat. Wie helpt? met vriendelijke groet, Pirahna
hemertje Geplaatst: 20 september 2003 Geplaatst: 20 september 2003 heb je de firewall onder xp nog aanstaan? DM8000 + DM800SE + VU+DUO + Wavefrontier T90 + 10LNBs Hemertje.Dreambox Webmaster Sat-nerds Moderator Plinux Member
hemertje Geplaatst: 20 september 2003 Geplaatst: 20 september 2003 zet maar uit, ik denk dat dat het probleem is! DM8000 + DM800SE + VU+DUO + Wavefrontier T90 + 10LNBs Hemertje.Dreambox Webmaster Sat-nerds Moderator Plinux Member
Gast Geplaatst: 20 september 2003 Geplaatst: 20 september 2003 Waarom zou je hem uitzetten....geef gewoon de dreambox (op zijn IP nummer) rechten om door de firewall heen te mogen groet skippy2
jeevanhoof Geplaatst: 20 september 2003 Geplaatst: 20 september 2003 Als ik me niet vergis moet je ook je dns server invullen in je dreambox. Deze vind je meestal op de support pagina van je provider. mvg dreambox two , BigBisat met Smart Titanium, Alps, en 2 X Inverto Black Ultra VU+ solo2 met defecte tuners
Gast Geplaatst: 20 september 2003 Geplaatst: 20 september 2003 dat kan ik wel doen maar hoe is dan de pc tegen onbevoegden vanaf internet beveiligd. deze firewall zit toch alleen tussen mijn pc en internet en niet op mijn netwerk. gr. pirahna
Gast Geplaatst: 20 september 2003 Geplaatst: 20 september 2003 Ik heb net precies de firewall toch helemaal uitgezet met alle risico's vandien en het heeft niks geholpen. nu staat hij weer aan en ben benieuwd welke tips ik nog meer kan proberen. met vr. groet, Pirahna
Gast Geplaatst: 20 september 2003 Geplaatst: 20 september 2003 Waar moet ik het dns invullen op de dreambox of de pc?
Jossie Geplaatst: 20 september 2003 Geplaatst: 20 september 2003 nameserver = DNS AZbox ME 0,4 Tb en Dreambox 500HD met 1,5Tb + netwerk schijven Popcorn Hour A-110 met 1 Tb Eminent 7071 met 500GB Dreambox 500HD met 1,5Tb aan netwerk schijven PS3- nick name JOSSIE-NL
Gast Geplaatst: 20 september 2003 Geplaatst: 20 september 2003 Als ik voor de dreambox in de plaats een andere pc gebruik met hetzelfde ip adres als de dreambox krijg ik ook geen internet verbinding. Groet, Pirahna
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen