Ga naar inhoud


Tijd voor een onder zoek van de NMA ???


Gast

Aanbevolen berichten

Mijne heren,dames,<P>Ik denk dat het tijd wordt voor een onderzoek door de NMA tegen canal plus vindt u ook niet ??<BR>Stel u koopt een ontvanger met Canal plus goedkeuring er op.<BR>Deze ontvanger kunt u alleen bekijken dmv een smartcard die verstrekt wordt door canal plus.<BR>Vindt u niet dat u dan beknot wordt op recht op vergaring van vrij ontvangbare nieuws.<P>Ik zou zeggen een ieder die dit vindt dien een klacht in bij de NMA wegens ongeoorloofde koppelverkoop !!<BR>Ontvanger Seca goedgekeurd door canal plus en meteen afhankelijk van canal plus !!<BR>Hoe meer klachten hoe eerder er een onderzoek opgestart wordt !!!<BR>En als dit loopt kan de BEERPUT OPEN !!!!!!!!!!!!!!!!!!<P>Mensen PIK HET NIET LANGER EN DOE ER WAT AAN !!<P>Tevens zou ik adviseren ; geef ruchtbaarheid aan deze zaak via newsgroups,usernets,mail uw lokale krant.Het willens en wetens vervalsen van een rechterlijke met als doel manipulatie van de publieke opinie is VOLKSVERLAKKERIJ VAN DE EERSTE ORDE !!! gebruik de macht van internet in alle facetten die mogelijk zijn !!!<P>Mr Unlocker. <P> <A HREF="http://www.cyberlaw.nl" TARGET=_blank>Volg de stand van zaken !! </A>

Link naar reactie
Delen op andere sites


Hallo <P>Ik citeer uit een regel van jou.<P>Vindt u niet dat u dan beknot wordt op recht op vergaring van vrij ontvangbare nieuws.<P>Als je de kaart niet registreerd kan je met de receiver de Free to air zenders ontvangen + BVN. Ik zou NED 1,2 & 3 Graag zien als free to air voor in het buitenland<P>Dus ik snap die regel even niet.<P>Voor de rest van het verhaal zou ik met je eens moeten zijn. <P>Groetjes <BR>Avalon<P>Moderator SAT4ALL™

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik vind het wel best zo om eerlijk te zijn.<BR>Wees blij dat c+ het ons hobby-matig zo makkelijk maakt!<BR>Ik vind het alleen wel een schande dat c+ ons laat betalen voor het kijken naar de publieke zenders!!!<BR>Deze klanten worden gewoon als oud vuil behandeld en moeten maar wat langer aan de telefoon wachten omdat er anders niets aan verdiend kan worden.<BR>Als je een ontvanger koopt en je meld je kaartje telefonisch aan dan word deze kaart standaard automatisch na 2 weken weer uitgezet zodat je weer moet bellen á 1.44 gulden per minuut en dan rustig een kwartier aan het lijntje gehouden word.<BR>Deze procedure is standaard en komt nooit sporadisch voor.<P>Dan is deze hobby toch een mooie wraakactie?<BR>Toch?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Stel ik koop een gebruikte ontvanger maar er zit geen officiele kaart bij ??<BR>Wat dan ??<BR>Zonder kaart draait de ontvanger niet !!<BR>Of ben ik verkeerd geinformeerd ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maar wees blij dat voor niet bekabelde gebieden Ned 1,2 en 3 digitaal meereizen via C+. Dit kon alleen maar omdat C+ een softcrypt heeft ingevoerd anders had het nooit digitaal gegaan en hadden dit soort gezinnen naast een schotel ook nog een hark op het dak gehad.<P>Dus de stelling dat Ned 1,2,3 FTA zouden moeten voor heel Europa gaat niet echt op volgens mij. Dit mag en kan auteursrechtelijk niet. <P>En voor de rest denk ik dat de NMA niet echt zit te wachten op deze klacht. C+ levert namelijk tegen een vergoeding losse smartcards af en aan jou is de keuze om te kiezen voor een seca C+ doos of een CI ontvanger waarvoor je dan een losse smartcards zou kunnen aanvragen. De keuze mogelijkheid is nu namelijk open en dus zal de NMA ook op dit punt niet echt kunnen ingrijpen. Het enige wat bij de NMA wel grote kans van slagen zou kunnen hebben zijn de volgende punten:<P>- te dure helpdesk voor gebruikers van het gratis pakket. En de onderscheidt die gemaakt wordt in hoogte van betaling van telefoontikken tuseen het gratis en de betaalpakketen.<P>- Het misschien wel te dure bedrag voor de aanschaf van een losse smartcard.<P>- Het zonder toestemming van de consument, die na aankoop eigenaar is van een ontvanger, inbrengen en veranderen van software in de ontvanger. Je kan hier een keuze mogelijkheid eisen waar de gebruiker zelf kan kiezen of hij wel of geen nieuwe soft in zijn ontvanger wilt hebben.<P>Satwatcher

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik vind ook dat ze de vrije kanalen zonder kaart moeten kunnen ontvangen. Nadat ik een ph 5816 had gekocht en alles had ingevuld ben ik nog nooit aangemeld geweest. Ben ik in het buitenland heb ik niet een zender kunnen kijken. Flink pissig freek's clubje gebeld 0900# 10 min in de wacht de tel erop gegooid nog 2 maal geprobeerd maar kom er niet door heen. Ze moeten al die vrije kanalen net als bvn vrij geven. Ik betaal toch ook kijk- & luistergeld. Ik heb het opgegeven te bellen. Ik vertik het om nog 0900# te bellen. Zet hem zelf wel vrij en heb er een leuke hobby van overgehouden<P>Freggie

Link naar reactie
Delen op andere sites

@satwatcher,<P>ik kan mij in jouw stellingen niet vinden. 1 stelling daarvan springt er ver bovenuit:<BR>"C+ levert namelijk tegen een vergoeding losse smartcards af en aan jou is de keuze om te kiezen voor een seca C+ doos of een CI ontvanger waarvoor je dan een losse smartcards zou kunnen aanvragen."<BR>Canal+ leverd namelijk 0,0 service als je "CI gebruiker" bent. Als je dan dus een probleem hebt, moet je het zelf maar oplossen.<P>Toxic[Q]

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hi,<P>Sorry jongens maar als "Nederbelg" moet ik hier toch even op reageren.<BR>Als de stelling is dat ned 1,2 en 3 vrij te ontvangen moet zijn ben ik het heir roerend mee eens !! trouwens men kan ze toch ook via een zg territiale antenne ontvangen ?? waarom dan niet via satelliet.<BR>Het is geen geheim dat de publieke omroepen van het contract met c+ af willen??<P>Ik vind (maar dat is mijn bescheiden mening) dat elke nederlander (of nederlandstalig; dus ook onze belgische vrienden) ook in het buitenland naar nederlandstalige programma´s moeten kunnen kijken.<P>Groetjes <P>Allcamjan

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik kan je gelijk geven dat C+ nul komma nul service geeft maar die geven ze ook niet aan mensen die een seca doos hebben en een gratis pakketje erbij dus dat is niet is specifieks voor CI ontvanger klanten.<P>Kijk dat iedereen zou willen dat de publieke zenders en de commercieele zenders zonder een smartcard te ontvangen zou zijn is een begrijpelijke en ik zelf zou dat ook willen en de bedoelde zenders zouden er ook geen problemen mee hebben. Maar hier hebben we een verschil tussen willen en kunnen. Het kan gewoonweg niet omdat het autersrechtelijk niet mag met de huidige afgesloten auterscontracten. Dat de Duistse zenders wel FTA mogen en kunnen uitzenden komt omdat zij het auteursrechtelijke afbakkend met het feit dat men alles nasynchroniseerd. <P>Nu de NMA zaak. Wat is NMA. Nederlandse mededingsautoriteit. Deze treedt op als er een klacht binnenkomt van een instantie of persoon. ALs je in het algemeen zou stellen dat C+ door de NMA veroordeelt zou moeten worden omdat men de bovengenoemde zenders versleuteld en daar een smartcard voor nodig is dan maak je weinig kans. Je maakt dan alleen kans als C+ je verplicht om een specifieke ontvanger te kopen en voor andere ontvangers geen smartcards levert. Beide is dus niet het geval. C+ heeft natuurlijk liever dat je een secadoos koopt maar als je een CI ontvanger heb dan is er de mogelijkheid om op een legale manier aan een smartcard te komen. Ze aanvallen omdat de gratis zenders niet FTA uitzenden heeft al helemaal geen zin omdat juist die zenders een soort van codering wensen om aan de auteursrechten te kunnen voldoen en alleen voor het Nederlands gebied rechten te dienen te betalen.<P>Als je de NMA al om een uitspraak zou kunnen vragen dat is het om de eerder genoemde punten waar vooral de ongelijkheid van service aan verschillende groepen leden van C+ en het feit dat men ongevraagd andere software inzet in andermans eigendom een hele goede kans van slagen heeft. <P>Dit bovenstaande is zeker niet om C+ te steunen maar gewoon gebaseerd op bestaande feiten. Dat vind ik net zo lullig als iedere andere hobbyist maar dat is nu eenmaal zo.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Voordat we in een wel heel ingewikkelde en lange discusie vallen een aantal dingen op een rijtje:<BR>Voor de gene die nog herinderen de tijd dat RTL 4, 5 en later ook nog eens SBS6 op de Astra begon met analoog luxecript. Dat wou niet zeggen dat het gecodeerd was, nee ALLEEN de buitenlandse producties, m.i.v. bvb Rat van avontuur dat ook een buitenlandse productie licentie was.<BR>Dus komen we terug op de publieke omroep, een omroep, de naam zegt het al, voor ons is zonder winst bejag! Die moet daarom, en weer kom ik hier op terug, voor eigen producties zoals het journaal, studio sport en al die andere programma's FTA zijn!<BR>Ook kunnen we kijken naar de toekomst van Europa waar we kunnen spreken over een korte tijd, van een land!<BR>Ook sluit ik me aan dat het bellachelijk is dat we wel Yorin FM FTA etc. FTA kunnen ontvangen maar de publieke radio zenders van 1 t/m 5 niet?!<BR>Ze zijn traag in Hilversum, en begrijp goed dat ik wel degelijk weet waar ik over spreek, maar in de toekomst zal dit toch gaan veranderen, en het is wachten op goede tijden!<P>Je kan momenteel NIETS Nederlands analoog meer ontvangen daar, ze zeggen, dit te duur is geworden, maar landen als Albanie, armste land in Europa, Polen, Romenie etc wel! het gaat toch zo goed in Nederland?<BR>Vroeger lekker als Nederlander op vakantie naar het buitenland en op de camping 1-2-3 de analoge disk op de juiste hoek staan en lekker koffie drinken, maar een leek moet toch wel heel wat in huis te hebben om dit zelfde te kunnen doen met DVB!<BR>En @Satwatcher je maakt wel een opmerking dat de publieke omroep dankzij Canal - op de sateliet zit, maar er zijn in dit pakket toch ook gratis FTA radio kanalen? De Duitse hebben zelfst hun lokale kanalen op 4 satelieten draaien....<BR>God almachtig zeg wat kan ik LANG ouwehoeren!! smile.gif" border="0smile.gif" border="0<BR> wink.gif" border="0

Geld maakt niet gelukkig maar geluk is onbetaalbaar

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat betreft radio kan ik je gelijk geven. Deze zouden ik alle gevallen FTA uitgezonden kunnen worden maar met nadruk op kunnen en dat is niet gelijk aan hoeven. Met betrekking tot tv zenders zou het inderdaad zou kunnen zijn dat eigen produkties ongecodeerd uitgezonden zouden kunnen worden maar aangezien dat vele programma's welke de commercieele omroepen uitzenden geen eigen produkties zijn valt daar een probleem. En ook een hoop programma's van publieke omroepen vallen onder auteursrechten. Zelfs een daar jou aangehaald produkt als Studio Sport valt onder auteursrechten. Namelijk voor buitenlandse en ook sommige binnenlandse tv beelden zijn beperkte rechten betaald (denk hierbij aan buitenlandse voetbalcompetities, NBA herhalingen en ga zo maar verder).<BR>En laten we eerlijk zijn als een zender dan weer 25 min FTA uitzendt en dan weer 2 uur gecodeerd heb je als FTA kijker ook geen plezier aan dus kijk je in het algemeen niet ernaar is de uitkomst van diverse peilingen die gehouden werden in de tijd dat bijv RTL 4 en RTL 5 (SBS heeft namelijk nog nooit gebruikt gemaakt van analoge doorgifte via de schotel dus ook niet van luxcrypt) voor een gedeelte gecodeerd en voor het andere gedeelte ongecodeerd uitzonden.<P>En goed voorbeeld uit het verleden dat het echt allemaal en alleen maar om uitzendrechten gaat (in dit geval eigenlijk dus ging) is TV 10 . Vroeger zendde dit Nederlands station uit via een intelsat op 27,5 graden west en zonden voor de auteursrechten de beelden negatief uit (inverted) zodat ze niet goed kenbaar te zien waren op normale ontvangers. En kleine technische noodgreep die al op vele d2mac ontvangers aanwezig was zorgde ervoor dat de meeste mensen het toch konden ontvangen maar voor TV 10 was dit voldoende om de auteursrechten zo alleen vrij te stellen voor de Nederlandse markt.<P>C+ maakt er in vele gevallen echt een puinhoop van en ja de publieke omroepen en ook de commercieele omroepen beraden zich over de toekomst betreffende de doorgifte via C+ maar dat heeft meer met centjes te maken dan met codering. Want als de publieke en commerciele omroepen zelfstandig zullen willen gaan uitzenden via een sat zouden ze toch vele programma's moeten coderen om aan de auteursrechten te voldoen. In dit geval is het zeker niet de schuld van C+ maar ligt het echt op een ander punt. En ja auteursrechten zijn nu al een blok aan het been voor omroepen als het gaat om de Nederlandse markt gezien de concurrentie door het toenemende aantal zenders in Nederland. Laat staan als je de rechten voor een bepaalde film voor heel Europa zou moeten betalen...dat is niet op te brengen.<P>Satwatcher

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...