Newbie Geplaatst: 7 oktober 2003 Geplaatst: 7 oktober 2003 Als ik thuis een kaart schrijf voor mijn humax doet die het perfect en zapt het heel snel. Als ik dezelfde kaart(FUN4) bij mjn ouders in de arnion6410 en bij een kennis in de humax5100/magicmodule steek duurt het erg lang voor er beeld is. Vooral op de betacrypt kanalen. Als ik de kaart nu door de satboer laat beschrijven hebben zij juist weer snel beeld en ik iets trager. We gebruiken beide dezelfde hexfiles. Ik schrijf echter met een masterusbplus icm masterburner 2.3, de satboer gebruikt een mastera4 icm isvedit. Bij isvedit zet hij de vinkje bij "use default irdetto keys" weg. Zou het daaraan kunnen liggen? *** Humax 5400Z Loader H2.08 TOH 3.4_HoT EMU 10.0 Triax 110 STAB 120HH ***
Bigfoot Geplaatst: 7 oktober 2003 Geplaatst: 7 oktober 2003 Als hij "default keus" gebruikt zal het mogelijk niet meer dezelfde eprom file zijn die gebruikt wordt. Kun je de door de satboer geprogde kaart niet es uitlezen, dan zie je gelijk wat het verschil is.
Tonskidutch Geplaatst: 8 oktober 2003 Geplaatst: 8 oktober 2003 neen dus.... het is echt de capaciteit en snelheid van de receiver zelve. na de update van onze Force-guys 58 software die de cpu op 80 megahertz duwt is er een wereld van verschil te bemerken... de oude Force modellen is ook retesnel met versie 49 erop. een arnion of een humax zal zeker een wereld laten zien. het is echt de een voor de andere receiver en goede software erop of je een minuut wacht of nog geen secondje... Ik wacht geen secondje... ofwel op conax embedded ofwel op freecam cheers I Hold You Clann
Newbie Geplaatst: 9 oktober 2003 Auteur Geplaatst: 9 oktober 2003 Maar ik merk met dezelfde kaart in dezlefde receiver wel degelijk verschil in de manier van schrijven van de fun4. Ik weet dat het laten zien van de beeld o.m. afhankelijk is van de cpu en de tuner maar dat is het probleem niet. Sommige fta kanalen duren met de 5400 erg lang terwijl ze met een arnion zeer snel te zien zijn. Als ik een kaart opneem met een masterusbplus en die in een hum5100+magic stop duurt het decoderen van betacrypt kanalen op de astra3 23.5° erg lang. Echter als de dealer dezelfde kaart beschrijft met isvedit en een mastera4 gaat het decoderen in dezelfde receiver een stuk sneller. Ik heb er zelf geen last van met de 5400 maar mijn kennis wel met bovenstaande combinatie 5100+magic(tetra). *** Humax 5400Z Loader H2.08 TOH 3.4_HoT EMU 10.0 Triax 110 STAB 120HH ***
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen