Ga naar inhoud


Universele afst bediening en software upgrade


TangoBravo

Aanbevolen berichten

Ik heb net een universele afstandbediening gekocht, een kameleon 4 van one for all, doet het hardstikke goed (ik mis maar 1 functie, en daar wordt aan gewerkt). Nu las ik dat de nieuwe software in de Topfield kritischer omgaat met de afstandbedieningen, van Topfield zelf zouden ze onderling niet meer uitwisselbaar zijn. Heeft dat ook gevolgen voor zo'n universele afstandbediening? Als dat zo is kan ik beter de oude software in de Topfield laten zitten. Iemand ervaring hiermee?

 

PS het gaat om de TF 4000 PVR

 

T B

Link naar reactie
Delen op andere sites


Van de Pronto weet ik het niet precies. Bij de kameleon 4 kun je maar één code opgeven t.b.v. de Topfield, onder die code moeten dus alle Topfields reageren op die afstandbediening. Als nu de Topfield opeens selectiever gaat worden weet ik niet wat de gevolgen zullen zijn voor de kameleon4, maar vermoedelijk zal het wel goed gaan (gezien de ervaringen met de Pronto).

 

De kameleon heeft overigens een leerfunctie, waarmee een toets overgenomen zou moeten kunnen worden van de originele afstandbediening. Ik heb dat geprobeerd met de functie die ik mis (de >|< toets, rechtsonderaan de a.b. waarmee je het te knippen deel uit de opname selecteert) maar dat lukt niet, kennelijk is de kameleon niet in staat dat over te nemen (alhoewel hij wel alle reacties geeft alsof hij de code heeft geaccepteert). Ik kan mij zo voorstellen dat ook de Pronto wellicht niet in staat zal zijn de een of andere functie goed te vertalen. Ik heb nu, zoals de gebruiksaanwijzing van de kameleon aangeeft, bij de leverancier van de kameleon een aanvraag gedaan, dan krijg ik een zogenaamde 'key magic' code toegezonden, waarmee die functie toegevoegd zou kunnen worden. Ben benieuwd of het lukt.

 

Overigens: wat wordt er bedoeld met de 'discrete on off' ?

 

T B

Link naar reactie
Delen op andere sites

kunnen jullie die codes van de toppie even meegeven, want ik heb hier een universele AB van philips, maar die kent topfield helemaal niet... misschien dat het lukt met een van jullie codes. Alvast bedankt!

dreambox 8000 2TB | 4x dvbS2 | image LT6 v5 | LG SL9000 LED47

visiosatG4 | 4x Spaun 411 4/1 | quadALPS | 13-19-23-28

TV Vlaanderen | Canal Digitaal | Sky UK | Telesat | CanalSat

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik had ook de Philips (RCU-880 of zo) maar die heb ik weggegeven, ik kreeg de Topfield, en mijn Panasonic DVD er niet mee aan de gang. Ook niet met de leerfunctie.

 

Maar je mag het proberen, de code die ik voor de Topfield heb gekregen bij de kameleon is 1206.

 

Succes

 

T B

 

PS, Ik heb inmiddels via OTA de software update bij de Topfield uitgevoerd, en de afstandbediening blijft het perfect doen, dus die vraag is opgelost.

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...