Ga naar inhoud


Streepjes in beeld


pillie

Aanbevolen berichten

Het ligt niet aan de TV (heb net een nieuwe, heb ik het ook bij), maar toch echt aan de Dreambox. Ik vermoedt dat het toch weer een voedingsprobleem is. Heb in mijn box onlangs (met succes) de voedingsmodificatie toegepast (heb nog een oudje van de 1ste serie) en m'n HDU ingebouwd. Sindsdien had ik heel af en toe last van dit probleem. Als de HDU niet draait sporadisch last, als hij draait regelmatig. Nu de schijf wat voller begint te raken +/- 20 GB vrij, wordt het probleem steeds erger, vooral bij het opnemen. Ik stond op het punt om terug te gaan naar de dealer, want dit wordt op den duur vervelend en hoort niet voor te komen.

 

Daarom zou ik graag het volgende willen weten:

1. Is bij jullie box de voedingsmodificatie toegepast

2. Gebruik je een extra voeding voor de HDU

3. Heb je last met of zonder HDU en in welke hoeveelheid.

DM800-S, 120GB HDU, OpenPLI

DM7000-S, 128MB USB, 300GB 5A300J0 HDU, PLI Jade

Funke .99 dish, Stab HH120 rotor, Alps Quattro-LNB

Samsung LE40B650, calibrated

Link naar reactie
Delen op andere sites


Ik heb pas een nieuwe met amber display dus ook een nieuwe voeding.

Ik gebruik geen harddisk.

Ik heb af en toe last van die kleine zwarte streepjes(het lijken wel dode pixels)en ze komen nu steeds terug op dezelfde plek en die groene flitsen komen eens in de zoveel dagen.

Marantz SR7008,Pioneer PDP5090,ET-10000,Monitor Audio RS8 en subwoofer GSW12 en Antec Fusion Remote

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi all,

 

Ik heb eeb oude tv Phillips en een "oude" Dreambox zonder modificaties of HDU oid, wel de laatste Ronald soft maar heb nergens last van.

Ik heb hem ook in het netwerk hangen en alle pc's goed geaard.

Trek bij jullie de netwerkkabel er eens uit want het lijkt wel een netwerkstoring van slecht geaarde pc's.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@augisat

 

Een aardings probleem is het ZEKER niet omdat ik bij mij thuis in de setup zowel de computers als mijn audio video apparatuur via een scheidingstrafo heb lopen. dan zijn aardlussen uitgesloten. dus dat is niet iets waar we naar moeten kijken. Ik blijf erbij dat dit een voedings probleem is in combinatie met de software, BTW na een Flasherease was het weg voor een paar uur.

Dreambox 7000 / DM500 / Samsung9500 VIA CI / 0.3 lnb / 85 cm schotel ( 20"west to 45 east ) z=z^2 +c

Link naar reactie
Delen op andere sites

het 'probleem' doet zich bij mij alleen voor als ik programma's opneem of afspeel maar die groene streepjes zijn bij eerder sporadisch dan consequent.

 

als ik niets met de HD doe en hij draait niet dat heb ik ook geen streepjes! .. mijn idee is dus dat het een voedingsprobleem van een of andere soort is.!

Triax TDS 88cm / Inverto Black Ultra LNB / Alsat Dark Motor / Dreambox DM800HD+DM7000 knutselbak

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi,

 

Ik heb een DB vanaf november vorig jaar. Dus ECHT een van de allereerste. Hij heeft een gemodoficeerde voeding.

Ik gebruik in deze box de Ronals versie van 3 oktober. Verder zit er een 120 GB hd van Maxtor in. Ik heb GEEN streepjes bij gebruik van zowel met of zonder HD. Overigens in het begin heb ik hier wel last van gehad, maar ik weet niet meer of dit weg was na de voedingsmodificatie of later. Overigens heb ik een tweede DB vanaf plusminus maart jl. met dezelfde HD. Bij deze box heb ik nog nooit last van streepjes gehad. In deze box zit de image van Jirka.

--

Groetjes, Meljus

Draaibare schotel van een meter met stab100 rotor

1 Dreambox met gemodoficeerde voeding en gemodificeerd display (amber)

1 Dreambox 8oo met HD Samsung 320 GB en Nabilo Blackhole

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ben van de week even bezig geweest met een paar andere ontvangers en daarom moest ik de dreambox ontkoppelen en toen ik hem daarna weer had aangesloten waren mijn streepjes verdwenen.

Moet er wel bij vertellen dat ik een paar keer van image ben verandert.

Ik had eerst de orginele 1.06.5 erop gezet en daarna Alibaba en Ana.

Marantz SR7008,Pioneer PDP5090,ET-10000,Monitor Audio RS8 en subwoofer GSW12 en Antec Fusion Remote

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb ook af en toe het gevoel dat er een groen streepje passeert op mn scherm. Dit is volgens mij door elektromagnetische storing rond de dreambox ofzo, hij zit namelijk redelijk dicht bij mijn subwoofer en mijn home cinema versterker.

Ik heb geen harddisk in mijn dreambox, enkel een usb memorystick en een netwerkkabel ingeplugd, er is ook een voedingsmodificatie (zo aangekocht). Ik kijk niet zo vaak televisie (1x per week ofzo) dus ik weet niet hoe vaak het eigenlijk voorkomt. De image die ik gebruik is deze van 140903 van SF team.

 

ciao

basix

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 5 maanden later...

Wide Screen Signalling (WSS) is het probleem ( zit in beeldlijn 23. om te schakelen tussen 4:3 en 16:9.

 

ik heb dit op een 50" pioneer pdp 502 plasma.

Zodra je de dreambox of Tf 4000 op 16:9 zet zijn de streepjes weg maar krijg je een hinderlijke refresh terug ( bij schakelen van 4:3 naar 16:9 kanaal en andersom )

 

Topfield 4000 heeft dit "probleem" ook en ligt aan de processoren welke gebruikt worden.

 

Topfield 5000 en Force hebben dit dus niet ( andere ontvangers kon ik niet testen )

 

e.e.a. word bevestigd door Topfield.

 

Tony

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...