Ga naar inhoud


Dolby surround via coax?


a_noot

Aanbevolen berichten

Ik heb een aantal maanden geleden van mijn vrouw een surround set gekregen (Sony htp3000). Bij deze set is een DVD speler met een coax uitgang voor audio maar geen uitgang voor een optische kabel. De surroundversterker zelf heeft wel een optische kabel ingang. Ik had hier tot voor kort mijn Humax op aangesloten en kreeg fantastisch Dolby geluid mij de Pre*i*r* D*r*c*-films. Dat laatste is ons helaas (voorlopig?) ontvallen. Met de DVD-speler sony dvp-ns305 krijg ik geluid over Pro Logic maar dat kan toch echt niet tippen aan het originele dolby-geluid. Mijn vraag is: Kan ik echt geen Dolby van deze DVD-speler ontvangen (bestaat er bijv. een kabel coax naar optisch) of moet ik in het ergste geval een andere DVD-speler kopen?

Vu+ Uno (VTI), Vu+ Duo (OpenPLI), Xtreamer, Panasonic PV80, Sony Bravia 24EX320, Sony DTS, T55 met Satcon 4/1

Link naar reactie
Delen op andere sites


@a_noot

 

Als ik je goed begrijp heb je je DVD via coax op de versterker aangesloten en je krijgt alleen surround?

 

Dan heb je toch iets fout gedaan en heb je echt geen converter nodig!!

 

Via coax gewoon Dolby Digital.

  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...