Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Eergisteren bij een kennis Windows 98SE opnieuw geprobeerd te installeren.

Eerst Format C:/U en toen windows erop.

Alles verliep naar wens,maar bij de eerste keer opstarten gaf hij een registerfout aan.Ook kon ik niet in het configuratiescherm komen.Windows gaf een fout aan in explorer.exe.

Na een herstart werkte het systeem even goed en gaf toen de vreemdste foutmeldingen in het welbekende blauwe scherm.

Toen maar geprobeerd om Windows ME te installeren,maar helaas met dezelfde problemen.

De harde schijf is schoon van virussen en de geheugenmodule is goed.

Ook heb ik setup bios defaults ingesteld in het bios,maar zonder resultaat.

Het moederbord bestaat uit een Pentium 400LX chipset.

Helaas kan ik niet achter de fabrikant van het moederbord komen.

Ikzelf denk aan een bios upgrade.Wat denken jullie?

DM-800HD se -|- stab HH120 -|

Geplaatst:

Kan inderdaad de geheugenmodule zijn.

Ik heb zelf vorig jaar bij een splinternieuwe computer dezelfde foutmeldingen en blauwe schermen gehad, in dit geval lag het probleem bij de processor die de geest aan het geven was (gelukkig in de garantieperiode)

problemen begonnen bij het opstarten van "zware applicatie's zoals mediaplayer) langzaamaan kwamer er steeds meer foutmeldingen en blauwe schermen tot ik uiteidelijk bij het aanraken van de muis het bekende blauwe scherm kreeg.

In mij geval werd ook eerst gedacht aan de geheugenmodule, deze is twee keer vervangen.

Succes met zoeken,

Ron

Geplaatst:

Hou ook goed in de gaten dat de processor niet overclocked is/staat. Geeft dezelfde problemen.

Er zijn mobo's (biossen) die de juiste processor gegevens niet weergeven en zodoende kan het zijn dat de processor in de BIOS veel te hoog staat. (400Mhz processor staat bijvoorbeeld als 4 x 133 mhz ipv. 4x 100mhz).

Check dit dus even en zet de geheugeninstellingen op "by SPD" dan staat dat in ieder geval goed.

Mocht dit niet baten dan zou ik inderdaad naar mijn geheugen gaan kijken.

Heb je meerdere DIMMS dan zou je er eentje uit kunnen halen > blijft het probleem ? > wisselen > probleem opgelost ? > DIMM 1 kapot.

Heb je maar 1 DIMM probeer dan even geheugen te lenen en te testen of het dan wel goed gaat.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen