Ga naar inhoud


Wil alleen seca op de receiver ontvangen!


view

Aanbevolen berichten

Hallo allemaal,

 

even een vraag van een "leek" van UCAS-receivers.

 

Een vriend van me heeft een Extreme met weet ik het wat voor software (zal wel tetra, gamma of penta zijn)

Nu krijgt hij steeds een blauw scherm met een melding dat het niet kan decoderen tijdens het zappen.

Hij vind dit op z'n zachtst gezegd zwaar irritant.

Hij is in bezit van een C+kaart (seca2) en gebruikt GEEN andere kaarten.

Is er een cam-software die bv. alleen een seca kaart accepteerd/ondersteunt?

Dan kijkt de receiver niet meer voor andere codeersoorten maar alleen nog maar naar een secacodering.

Bestaat deze soft en is dat dan ook een oplossing voor het blauwe scherm?

Helaas, nogmaals gezegd, ik heb geen ucas-receiver kan het dus ook niet testen en heb er ook geen ervaring in en moet dus zo goed en duidelijk mogelijk de info doorgeven.

ps. de "magic-progger" is in zijn bezit dus we kunnen andere software erin zetten.

 

Groeten,

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


Volgens mij kan hij dan beter de kanalen wissen waar hij geen abbo op heeft!!!Op die kanalen krijgt hij immers de melding NO ACCES!!

Versie 1.4.1.7 is volgens software voor alleen de originele kaart Seca2.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo Info,

 

Bedankt voor je reaktie, helaas is het zo dat hij die meldingen ook krijgt op de kanalen waar hij wel abbo op heeft.

Dus willekeurig krijgt hij die melding bij het zappen.

De software die je beschrijft is voor de receiver en niet voor de cam.

 

De vraag van mij had moeten zijn : Welke cam software is voor alleen en uitsluitend seca?

 

Signaal is ook goed dus ook daar kan het niet aan liggen.

Ik weet nu even niet welke software versie op de receiver zit(niet de cam) maar die is minstens 1 jaar oud.

Is daar mischien een update in geweest?

Wat betreft de cam-soft die is bewust gekozen dat de orginele kaart geupdate wordt, zoals gezegd ik weet even niet welke soft dit is.

 

Groeten,

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bigfoot,

 

Bedankt voor je reaktie.

Is dat soms deze versie : U-CAS V2.0.0.2 deze stond bij ucassup.?

En hoe herken ik de "orginele"

Als ik de verkeerde heb is het mogelijk dat iemand hem in de bijlage zet?

 

ps. ik snap er effe geen snars meer van.

Een paar topics terug progt men met een Fun5(!), die kameraad van mij heeft toen extra een magic-progger gekocht.

Is het zo simpel opgelost dmv. een fun kaart?

 

Groeten,

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Die fun5 soft heb ik gepost. Deze kun je alleen gebruiken als je er al UCAS of MR software in hebt staan.

 

Ik heb hier zelf een xtreme op ucas 3,0 draaien, dit werkt erg stabiel.

 

Je hebt een casinterface nodig om het klusje te klaren. Ik zelf heb de xilinx ook overschreven, dan draait alle momenteel verkrijgbare software voor de cas ok. Ik weet niet of dit echt nodig is. Daarna programmeer je dan de ucas 3,0 erin met de cas-interface.

 

Ik zal ucas 3,0.bin hier als bijlage posten. Suc6 P

463578-matrixreloadedv3 ucas.zip

Link naar reactie
Delen op andere sites

Iedere Ucas kast of MagicModule die nog niet aangepast is met Ucas 3.0 of een Dreem boot of DreamLoad staat standaard de versie 1.4.1.7 in dus waar haal jij je informatie weg dat het de software voor je kast betreft????

 

Wat betreft de meldingen ook op de zenders waar zijn abbo op gelden denk ik toch dat je eens een andere kaart van CD moet proberen ik denk dat de fout zit in de kaart of de contacten van je Ucas..Ik heb het zelfde gehad met mijn kaart in combinatie met een Aston 1.05 insert kaart en nog meer van die vervelende meldingen.

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...