schans14 Geplaatst: 22 december 2003 Geplaatst: 22 december 2003 Ik heb nu 2 weken deze dec. update gebruikt. Ga weer terug naar augustus update. Ik heb een pixelplustv en heb zelfs de indruk dat het beeld kwaliteit van deze dec firmware slechter is. epg werkt inderdaad ook niet goed. Hopelijk komt er snel een update die goed is. schans14. Triax 78cm met trio hotb/astra1/astra2 Triax110 Aluminium Draaibaar met moteck-SG2100A Diverse Cams--VU+DUO DREAMBOX DM500S
No-files Geplaatst: 22 december 2003 Geplaatst: 22 december 2003 WOW Wel heel erg veel aangepast. Werkte die eerst wel? Blij dat ik toch maar voor een TF4000 heb gekozen, die 5000 leek mij toch al veel te nieuw (en te duur). Maybe later. VU+ DUO met 1,5T HDD, OpenPLI. CD abo, 80cm schotel draaibaar, duo LNB. HDTV: LG LE8500.
schans14 Geplaatst: 23 december 2003 Geplaatst: 23 december 2003 Met de firmware van augustus werkt hij prima. Als ik opneem zonder decoder, en met decoder daarna het opgenomen prog. afspeel werkt prima. Zijn er ook mensen die wel tevreden zijn met december update? Groetjes schans14 Triax 78cm met trio hotb/astra1/astra2 Triax110 Aluminium Draaibaar met moteck-SG2100A Diverse Cams--VU+DUO DREAMBOX DM500S
RobinHood Geplaatst: 24 december 2003 Geplaatst: 24 december 2003 Ik heb de 5000 hier dus staan, mar raadt hem dus niemand aan.Behalve die mannen die een echtscheiding willen. Mijn vriendin(of vrouw) heeft al gedreigd hem door het raam naar buiten te gooien. en sorry, satwatcher, ook met tetra of 1.05 blijft het een klootnding. Je zapt 1 x naar Free-X tv, daarna moet je de stekker er in en uit doen om op NL kanalen beeld te krijgen. Heb dus nu de Free x maar er naast liggen, en als ik even wil kijken of er iets spannends op is, ; even module erin, daarna meteen er weer uit, want samenwerken kent de 50000 nog niet. En ook zonder die extra moduul blijft het apparaat vastlopen. De 4000 is echt beter. Zo lang dit nog niet beter loopt, raadt ik ieder aan, die z'n vrouw lief en kinderen lief is, geen 5000 te nemen. Ook de kinderen kijken liever naar een sneeuwend beeld van de kabel, dan naar een kraakhelder beeld die af en toe uitvalt. Sorry, ik heb veel geduld, daarom staat hij nog steeds op z'n plek. Maar als ik eens een half uur tijd over heb, poot ik er mooi weer een 4000 neer. NMaar ja, dat Zal nog wel even duren... Amiko + Philips 8121, Gibertini 1.25 draaibaar en triax 88, A1,2,3..
Satwatcher Geplaatst: 24 december 2003 Geplaatst: 24 december 2003 Kijk je met MM dan is het of de laatste penta 1.11 met conax erop zetten (loopt wel zo nu en dan vast maar veel minder als andere versies) of terug gaan naar tetracrypt dan heb je helemaal geen problemen met vastlopers. Overigens komen een hoop vastlopers doordat men niet eigen settingslijsten gebruikt en men settings gemaakt op andere tuners in de ontvanger zet. Satwatcher ---------------------------------------
Bigfoot Geplaatst: 24 december 2003 Geplaatst: 24 december 2003 Is natuurlijk klote dat de TF5000 niet alle cams ondersteund terwijl de eerste de beste en goedkoopste Koreaan het vaak wel doet. Ik draai nu ook met Tetracrypt, gaat perfect.
Satwatcher Geplaatst: 24 december 2003 Geplaatst: 24 december 2003 Maar de eerste de beste goedkope Koreaan heeft geen twintuner en HD.... Ik weet dat het niet goed is dat het nog niet stabiel werkt op sommige MMachtige CI's maar aan de andere kant hoeft men deze ook niet echt te ondersteunen omdat het development CI's zijn en geen goedgekeurde officiele CI's. Men zegt overigens dat het op dit moment tesamen met de EPG wel de grootste prioriteit heeft....dus het geduld wordt nog even op de proef gesteld. En echt een hele boel fouten zijn terug te brengen naar "vervuilde" settingslijsten. Satwatcher ---------------------------------------
Bigfoot Geplaatst: 24 december 2003 Geplaatst: 24 december 2003 Ik heb de nieuwe software nog niet geladen trouwens, maar zitten daar nog steeds de vervelende "hikjes" in het beeld in? En dat af en toe het geluid even weg valt?
Neptunus Geplaatst: 24 december 2003 Geplaatst: 24 december 2003 heb nog even geduld mensen, ik volg ook de topics van de Humax8000 omdat ik die heb gehad. Daar zijn, naar het schijnt, nu alle problemen verholpen. Overigens heeft de TF5000 t.o.v. de Humax veel voordelen, het blijft een mooie tuner met veel mogelijkheden en gebruiksgemak. Dreambox 8000 & VU+ Duo Synology DS201 NASITV van KPN + digitenne LG55B6V Oled TV
Bigfoot Geplaatst: 24 december 2003 Geplaatst: 24 december 2003 Neptunus: klopt, ik heb al vele receivers uitgeprobeerd en vind dit een heel fijn werkend apparaat. Lekker snel en blijft nooit hangen, en enorm veel opnamemogelijkheden.
Neptunus Geplaatst: 24 december 2003 Geplaatst: 24 december 2003 Beste Satwatcher, welke vesie van de firmware gebruik je nu zelf? Vind je ook niet dat die van augustus toch het beste is tot nu toe? neptunus Dreambox 8000 & VU+ Duo Synology DS201 NASITV van KPN + digitenne LG55B6V Oled TV
Satwatcher Geplaatst: 24 december 2003 Geplaatst: 24 december 2003 Ik moet eerlijk zeggen dat ik naast de problemen van met de EPG op dit moment met de "gewone" gebruikersversie van 5 december geen enkel probleem meer heb dan ik zou hebben als ik de versie van 25 augustus heb ingeladen. Ik vind de versie van 5 december persoonlijk veel stabieler met MMachtige CI's. Hij heeft als minpunt wel een heel klein beetje aan snelheid ingeboekt. Wat betreft de hikjes.... die zijn er af en toe nog steeds in en dat heb je volgens mij alleen maar als je timeshift aan hebt. Het komt volgens mij van de HD af. Satwatcher ---------------------------------------
Bigfoot Geplaatst: 24 december 2003 Geplaatst: 24 december 2003 De hikjes komen niet van de timeshift want die heb ik uit staan. Ik zou haast denken dat het een hardwareprobleem is en dat er af en toe een ontlading van een condensator ofzo plaatsvindt.
Neptunus Geplaatst: 25 december 2003 Geplaatst: 25 december 2003 Voor mij geldt ook; geen grote verschillen met de augustus upgrade, de HD wordt wat trager aangestuurd, lip-sync problemen zijn bij beide versie gelijk (minimaal) Wat me daarbij opvalt is dat als de tuner een lange tijd aanstaat ontstaan er lip-sync problemen. Als je dan echter een opname maakt zijn die problemen verdwenen, vreemd toch? Een positief verschil is dat de markers in een opname nu wel blijven staan. Verder op advies van Satwatcher tetra gezet op de MM maar met verschillende files geen decodering, iemand een verkklaring? FT5000, Humax5400, VHSat, visiosat, MM. Aston 1.5, alphacrypt Dreambox 8000 & VU+ Duo Synology DS201 NASITV van KPN + digitenne LG55B6V Oled TV
Satwatcher Geplaatst: 25 december 2003 Geplaatst: 25 december 2003 Heb je eigen settings erin of settings waarvan de bron van het net komt? We hebben er hier 3 draaien en die werken allemaal heel goed op MM tetracrypt en hebben bijna geen (zo nu en dan eens in de laten we zeggen 100 keer bij overzappen een zwart beeld) momenten dat het beeld zwart blijft. Ook met de nieuwe MR 1.055 en daarbij behoorde titaniumkaart met conax willen ze wel lekker lopen (alleen is dan weer het irritante in deze MR versie dat je de comax kaart eruit moet halen als je beeld wilt hebben via de interne keys van de MR). Lypsinc probleem is bekend en men heeft gezegd daar alles voor in het werk te stellen om ook bij een warme 5000 dit zo probleemloss te laten werken. Satwatcher ---------------------------------------
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen