Jump to content

Satwatcher

Members
  • Content Count

    2,556
  • Joined

  • Last visited

7 Followers

About Satwatcher

  • Rank
    Sat4all Core Member

Aanvullende info

  • Geslacht
    Mannelijk
  • Locatie:
    Hilversum,
  • Interesses
    Satelliet

Recent Profile Visitors

768 profile views
  1. In de Orca Module staat de + wel degelijk aan. Dat geldt ook voor Ziggo (Nagras alleen en niet Irdeto) en HD+. De televisie die gecertificeerd zijn vanaf moddljaar 2016 werken gewoon met deze modules.
  2. Dit is echt onzin. Televisies vanaf 2016 krijgen alleen een certificatie als het apparaat ook met CI+ kan omgaan. Of dit nu van Canal Digitaal, Ziggo, Joyne of welke andere aanbieder ook is. In jouw redenatie zou dus een televisie niet in combinatie met de HD+ module werkt. En dat is dus wel het geval. En wacht dacht je van Viaccess Orca van Canal Digitaal. Ook die CI+ module werkt gewoon.
  3. Denken dat je de waarheid in pacht hebt - terwijl het 99,99 procent zeker is dat het niet zo is - is iets anders dan een leugen vertellen.
  4. Maar wie zegt dat jij de waarheid spreekt. Dat is jouw veronderstelling maar dat hoeft de realiteit niet te zijn.
  5. Dat mag je zelf uitzoeken. Of je laten informeren door iemand met verstand van zaken. En voor de goede orde, dat ben ik niet. Ik laat mij ook gewoon informeren door meerdere personen die verstand van zaken hebben. Mij zegt genoeg dat je met al je juridische kennis niet wist dat als je het oude Fiber Power 250 abonnement wijzigde naar een nieuwe abonnementsvorm van Ziggo door het omruilen van Horizon Mediabox voor Mediabox Next dat je dan een nieuwe overeenkomst aan ging. En je dus het gratis Film1 dat bij Fiber Power 250 zat zou kwijtraken.
  6. Als je dit echt denkt dan vrees ik dat je een opfriscursus nodig hebt van een persoon die gespecialiseerd is in deze tak van sport.
  7. Niet ik lees contracten goed dat doen advocaten en juristen. En die informeren mij desgevraagd over wat de op dit moment geldende consumentenrecht zijn. Die zijn voor mij meer leidinggevend dan meningen van mensen die in het bedrijfsleven zitten of hebben gezeten in een heel ander segment. Ik wens je succes als je een conflict krijgt men VodafoneZiggo (Ziggo) en je laat het zover tot een juridisch conflict komen. De legal afdeling van VodafoneZiggo/Liberty Global is in het land der distributeurs een van de beste in Europa.
  8. @Terradon ik zag eerder een vergelijk met een bakkerij en brood voorbij komen als vergelijk met het zenderaanbod van een distributeur, in dit geval blijkbaar Canal Digitaal (Online.nl). En daar ga je scheef. Een bakkerij mag de samenstelling van zijn brood wijzigen door ingrediënten van een andere leverancier te gebruiken zonder dat dit leidt tot een teruggaveplicht voor de consument. Pas als de wijzigingen dusdanige vorm aannemen dat de samenstelling dusdanig is gewijzigd dat het een ander product is geworden dan komt het consumentenrecht om de hoek kijken. Herleiden we dit naar deze situatie dan is de samenstelling van het gekochte programmapakket dusdanig gewijzigd dat het consumentenrecht gerechtvaardigd is. Het verdwijnen van de Discovery Benelux-zenders is een dusdanige wijziging dat de samenstelling is gewijzigd. Mede omdat het vervangend aanbod niet vergelijkbaar is. Dit is in deze casus het geval. Maar zeker niet bij elke zenderwijziging het geval. En ook elke wijziging hoeft per persoonlijk schrijven aangekondigd te worden. Jij lijkt nu weer klant bij Ziggo te zijn. Dit bedrijf communiceert vrijwel elke zenderwijziging via het eigen forum, op de eigen website of per nieuwsbrief. En slechts alleen bij uitzonderlijk grote zenderwijzigingen is er de mogelijk om een contract binnen de contractvaste periode op te zeggen. Wat betreft informeren op de digitale manier, bijvoorbeeld e-mail. Dit is in Nederland een wettig toegestane manier sinds enige jaren. De distributeur is dus niet verplicht om jou per oude briefpost te informeren. Distributeurs hebben ook bepaalde maatregelen genomen om een claim dat een e-mail niet ontvangen is onderuit te halen. Zo moet je bijvoorbeeld inloggen binnen de eigen persoonlijke klantomgeving met een e-mailadres. Hetzelfde geldt vaak ook voor de app voor online mobiel kijken. Op deze manier kan de aanbieder aantonen dat het een geldig e-mailadres is. Mocht een bepaalde e-mail dan blijkbaar niet binnenkomen dan is dit een probleem voor de consument.
  9. De kans had inderdaad zeer groot geweest dat Canal Digitaal niet op dat moment had getekend als Joyne niet had bestaan of geen overeenkomst voor FOX Sports had getekend. Maar dat had dan wel een jaar of twee jaar later gebeurd. Dit in verband met de concurrentiepositie van Online.nl en de IPTV-dienst die Canal Digitaal aan steeds meer serviceproviders levert.
  10. Het was ook KPN niet. Het was Vodafone Thuis (het huidige T-Mobile Thuis) die als eerste overstag ging. KPN wilde niet tekenen. Had daarbij de steun van Ziggo (die overigens zelfs nog een oude doorlopende overkomst had/heeft). Vanwege de regulering van koperdraad- en glasvezelnetwerk door ACM moest KPN om twee redenen wel akkoord gaan. Als eerste was Vodafone Thuis actief op de netwerken van KPN en was de kans op massaal overstappen groot. Als tweede speelde toen al de converged FMC vast/mobiele strategie. KPN wilde dat Vodafone Thuis niet te groot laten worden omdat Vodafone een eigen mobiel netwerk heeft. Na KPN volgden de andere aanbieders - behoudens Tele2 - met de reden dat KPN een landelijk dekkend netwerk heeft. Overigens loopt het contract van KPN en anderen met EMM/FOX Sports/Disney heeft volgend jaar af. En dus ook bij Canal Digitaal en Joyne.
  11. Getallen van bandbreedte zijn tegenwoordig zeker niet meer 1 op 1 vergelijkbaar. Niet alleen is DVB-C niet vergelijkbaar met DVB-S. Daarnaast gaat het ook nog een om een eerste generatie uitzendnorm in vergelijk met een tweede generatie. Het beeld bij Canal Digitaal is zeker slechter dan bij Ziggo. Dat is ook niet vreemd want bij Ziggo is RTL Crime in HD.
  12. In Nederland en België worden BBC One BBC Two ook door de internationale tak van BBC aan distributeurs verkocht. Anders waren deze zenders ook niet lineair en online bij distributeurs als Ziggo, KPN en Telenet in het aanbod opgenomen.
  13. Vrijwel iedere aanbieder heeft de prijs dit jaar met rond de twee euro per maand verhoogd. Dit komt omdat de inflatiecorrectie in 2019 met 2,6 procent hoog was. Als loonkosten door forse loonsverhogingen omhoog gaan dan zie een prijscorrectie bij dienstverleners terug. De prijsverhoging heeft deels ook te maken met hogere doorgiftevergoeding van zenders. En vlak daarbij NPO en VRT niet uit. De zenders van deze publieke omroepen dienen bij wet verplicht door aanbieders aan klanten geleverd te worden. Maar de wetgever heeft geen maximale hoogte van de distributievergoeding gesteld. Dus de prijzen van deze zenders zijn als een raket omhoog geschoten. En dat merk je in abonnementen. Ook FOX Sports kost weer duurder omdat deze niet alleen werkt met betalen voor iedere abonnee maar ook met een gestaffelde prijsopbouw binnen het contract. Dus elk seizoen moet een distributeur meer voor doorgifte betalen. En ja over eigen ontvanger. Wees blij dat je nog een eigen ontvanger kan en mag gebruiken. Wil je alles zien dat moet je - net als bij alle andere distributeurs in Nederland - overstappen naar een bruikleendecoder van de distributeur zelf. Tijden veranderen nu eenmaal.
  14. Ik vraag mij af wat de reactie was geweest als het abonnement een euro per maand duurder was geworden zonder dat er zenders toegevoegd zouden zijn? Maar nog belangrijker: wat had de reactie geweest als er in de komende periode nog meer prijsverhogingen aangekondigd moeten worden omdat contentaanbieders weten dat M7 op het laatste moment toch wel instemt met financiële eisen? Laat duidelijk zijn. Inkomsten uit lineaire verspreiding (reclameverbod) dalen en zullen blijven dalen. Contentaanbieders gaan hierdoor in de komende tijd proberen een deel van dit inkomstenverlies te compenseren met hogere doorgiftevergoedingen bij distributeurs. Hogere distributievergoeding betekent prijsverhoging voor abonnees. En dan hebben we het nog niet eens over sportzender die op de hoogte van de piek tegen veel te hoge prijzen sportrechten hebben gekocht en dit nu niet goed kunnen terugverdienen. En dus ook een deel van het verlies via de distributeur bij de kijkers proberen te verhalen. Dit gaat om echt veel meer dan alleen Discovery zenders. Als het alleen om die zender zou gaan, had M7 wellicht toegehapt en de handtekening gezet. Maar dit zet te deur open voor andere contentaanbieders en dus wordt nu op de rem getrapt en wordt gekeken wat de daadwerkelijke waarde van content is. M7 vindt die waarde te laag in vergelijk met de prijs die betaald moet worden.
×
×
  • Create New...

Important Information

Onze Terms of Use en Privacy Policy