Ga naar inhoud

Satwatcher

Leden
  • Aantal items

    2564
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

2 Volgers

Over Satwatcher

  • Titel
    Sat4all Core Member

Aanvullende info

  • Geslacht
    Mannelijk
  • Locatie:
    Hilversum,
  • Interesses
    Satelliet

Recente bezoekers van dit profiel

1015 profielweergaven
  1. Lopende contracten vervallen per 1 januari als ze niet voldoen aan de afspraken die bij deze Brexit deal zijn gemaakt. Er hoeft dus ook niets afgekocht te worden. Zo haalt Sky op 1 januari meer dan 40 Britse zenders uit het aanbod van Sky Ireland omdat ze alleen een Britse en geen EU uitzendlicentie hebben.
  2. Bij Canal Digitaal is naar mijn weten een Nederlands adres nodig om het contract af te sluiten. Anders handelen ook zij in strijd met voorwaarden binnen de overeenkomst. Onlangs heeft een kleine Nederlandse kabeldistributeur bij DPG en SBS Belgium een aanvraag ingediend voor doorgifte van hun commerciële Vlaamse zenders. Deze werd naar verwijzing van ontbrekende uitzendrechten afgewezen. @Mimisiku Joyne is een kleine speler. Ook is op hun website niets te vinden over deze mogelijkheid. Het blijft hierdoor onder de radar. En inderdaad, het is niet jouw probleem.
  3. Dat hoeft je zeker niet te doen. Ik geloof je ook dat je het zo hebt gedaan. Het kan mogelijk echter wel de nodige consequenties voor Joyne krijgen.
  4. Een distributeur (het bedrijf) kan nooit over de uitzendrechten van een zenders en de programma’s die op deze zender beschikken. Ze kopen het distributierecht om een zender aan abonnees in pakketvorm aan te mogen bieden. De voorwaarden van het distributierecht worden in een overeenkomst bepaald waaraan beide partijen zich dienen te houden. Jij als eindgebruiker zal dat inderdaad een worst wezen. De vraag is alleen of jij het Belgische abonnement met je Nederlands adres kon aanvragen of dat je iets van een Belgisch adres moest aanleveren?
  5. Er is weinig onzin aan. Het is het een of het ander, Diverse contentleveranciers stellen voorwaarden aan distributeurs in overeenkomsten met betrekking van distributie van hun content. Dit heeft bijvoorbeeld met uitzendrechten en verkooprestricties van abonnementen te maken. Daarvoor is een adres binnen het land van herkomst van de distributeur. Handelt een distributeur in strijd met de voorwaarden dan kan de overeenkomst worden opgezegd en eventueel ook schadevergoeding geeist worden. Voor klanten betekent dit verdwijnen van zenders. Voor de distributeurs kan dit nog veel meer gevolgen hebben
  6. Maar je zou dan bij aankoop van je BE-abonnement een geldig Belgisch adres moeten opgeven. Als je dat heft gedaan dan is er wel degelijks iets aan de hand dat tegen de geldende algemene voorwaarden ingaat. En dat is een niet toegestane handeling. En dat kan je als illegaal benoemen. Hoefde je geen Belgisch adres in te vullen dan is Joyne in strijd met bepalingen in de overeenkomsten met contentaanbieders aan het handelen. Diverse leveranciers van content aan Joyne staan niet toe - en dat hebben ze ook bevestigd - dat hun content (tv-zenders) aan abonnees worden verkocht die in het
  7. Ik ken de uitspraak van acht jaar geleden van EHvJ. Maar dat ging specifiek om de zakelijke markt. En daar zit ook nog een onderdeel bij dat landen dan hun eigen wetgeving moeten aanpassen. Maar zelfs los van dat. Het is een probleem van de distributeur en hun klanten. Contentleveranciers zijn uitgezonderd eventuele must carry zenders niet verplicht om hun content en zenders aan derden te leveren. Ze kunnen dus ook met een lopend contract het content of de zenders terugtrekken als niet voldaan wordt aan de voorwaarden die aan een contract verbonden zijn. Want ook de uitspraak van a
  8. Laat ik het zo zeggen, Mimisiku. Als het echt waar is wat je zegt - en wie ben ik om je niet te geloven - dan heeft Joyne een ontzettend groot probleem als het om NL en BE op dezelfde module te zetten. Daar zijn enkele contentleveranciers (zendergroepen) niet - om het heel voorzichtig te zeggen - niet al te blij mee. Dus als het echt mogelijk is dan zou ik daar maar niet teveel ruchtbaarheid aan geven. Zomaar een tip.
  9. In de Orca Module staat de + wel degelijk aan. Dat geldt ook voor Ziggo (Nagras alleen en niet Irdeto) en HD+. De televisie die gecertificeerd zijn vanaf moddljaar 2016 werken gewoon met deze modules.
  10. Dit is echt onzin. Televisies vanaf 2016 krijgen alleen een certificatie als het apparaat ook met CI+ kan omgaan. Of dit nu van Canal Digitaal, Ziggo, Joyne of welke andere aanbieder ook is. In jouw redenatie zou dus een televisie niet in combinatie met de HD+ module werkt. En dat is dus wel het geval. En wacht dacht je van Viaccess Orca van Canal Digitaal. Ook die CI+ module werkt gewoon.
  11. Denken dat je de waarheid in pacht hebt - terwijl het 99,99 procent zeker is dat het niet zo is - is iets anders dan een leugen vertellen.
  12. Maar wie zegt dat jij de waarheid spreekt. Dat is jouw veronderstelling maar dat hoeft de realiteit niet te zijn.
  13. Dat mag je zelf uitzoeken. Of je laten informeren door iemand met verstand van zaken. En voor de goede orde, dat ben ik niet. Ik laat mij ook gewoon informeren door meerdere personen die verstand van zaken hebben. Mij zegt genoeg dat je met al je juridische kennis niet wist dat als je het oude Fiber Power 250 abonnement wijzigde naar een nieuwe abonnementsvorm van Ziggo door het omruilen van Horizon Mediabox voor Mediabox Next dat je dan een nieuwe overeenkomst aan ging. En je dus het gratis Film1 dat bij Fiber Power 250 zat zou kwijtraken.
  14. Als je dit echt denkt dan vrees ik dat je een opfriscursus nodig hebt van een persoon die gespecialiseerd is in deze tak van sport.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Lees alvorens je verder gaat onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid. We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.