Ga naar inhoud


Artikel in de Hopperguide


Ron

Aanbevolen berichten

Ten eerste gaat mijn dank uit naar de persoon die mij het artikel heeft doen toekomen. Hier het origineel: <A HREF="http://server32.hypermart.net/sat4all/images/hop1.gif" TARGET=_blank>Hopperguide pagina 55</A><P>Nu even een paar kleine opmerkingen over het artikel.<BR>1. Op zich vind ik zelf dat het artikel netjes geschreven is en redelijk op waarheid berust.<BR>2. Wil ik benadrukken dat sat4all niet door de hopperguide is geïnterviewd maar de redacteur van de hopperguide dit artikel zonder ons medeweten en zonder ons direct te quoten heeft geschreven.<BR>3. Al onze uitspaken die in het artikel genoemd worden kloppen wel redelijk en ik wil hier geen bezwaar op maken. Enkel de opmerking: “ze kregen recentelijk de systeemadministrator (onze host provider) op hun dak” slaat nergens op want die was van de dreigementen van de plusmannen in het geheel niet onder de indruk.<BR>4. De hopperguide wel contact met ons opgenomen heeft maar onze mening niet wilde weten omdat de redacteur alleen "zaken" wilde doen met een medewerker van sat4all waarvan de identiteit hem bekend was. Ofwel met andere woorden moest iemand van ons zijn naam en persoonlijke gegevens verstrekken anders geen interview.<BR>5. Wij natuurlijk niet op de belachelijke eis van de plusmannen in zullen gaan om dit board voor 95% te verwijderen. De plussers noemen namelijk 95% van ons board illegaal.<BR>6. Wij hebben de plussers na deze waanzinnig belachelijk eis nogmaals gevraagd precies aan te geven wat er hier illegaal zou zijn.<P>Ik geef een voorbeeld:<BR>Als je jouw auto bij een APK keuringsstation laat keuren en de keurmeester het voertuig afkeurt, dient deze jou te vertellen wat er aan het voertuig schort. Alleen zeggen sorry maar u mag met dit voertuig zo de weg niet meer op is niet voldoende. Een duidelijke uitleg van de gebreken is het minste wat men jou dient te verstrekken.<BR>Wij vinden het volstrekt onvoldoende dat de plussers ons aangeven dat volgende forums illegaal zouden zijn:<P>-Nieuws en informatie<BR>-Downloads en links);<BR>-Algemene beginnervragen<BR>-Software<BR>-FAQ<BR>-Irdeto<BR>-SECA<BR>-Irdeto kaarten<BR>-SECA kaarten<BR>-Dubbele kaartlezers, CI's & Cams<BR>-Wafer, Goldwafer, PIC kaarten<BR>-Atmel, Funcard, Jupier 1+2<BR>-Programmeerhardware<BR>-Loggen & emuleren<P>Dan kunnen we maar beter het hele board verwijderen laugh.gif" border="0<P>Wij hopen dan ook dat de plusmannen niet nogmaals met dergelijke onzin op de proppen komen. Wij hebben onze bereidheid getoond en een aantal zaken van het board verwijderd. Als men ons verder denkt lastig te moeten vallen geef ik dit hele board door aan iemand anders die staat te trappelen om van sat4all een hacker board te maken en alle files en forums die wij hebben verwijderd er gewoon weer op te zetten en daar nog wat non-public software aan toe te voegen. Er schijnt in Wit Rusland en in Bulgarije al een snelle backup server klaar te staan laugh.gif" border="0<P>De plusmannen mogen ons nog best even vertellen wat er precies "fout" is op ons board en dan zullen wij daar wat aan proberen te doen, maar als ik nog 1 keer van die onzin hoor stop ik er mee en gaat sat4all door in andere handen.<BR>Ik ben de dreigementen van die plussers helemaal zat!<P>Overigens willen wij wel nog even kwijt dat wij een juridische procedure van de plussers tegen het hosten van een dergelijk messageboard aanmoedigen! Wij zijn erg benieuwd naar de weg die de plussers in zullen slaan om de door hun gebezigde uitspraken hard te maken en dus aan te tonen dat een interaktief messageboard als het onze voor de Nederlandse wet niet toegestaan is. <P><B>HET MOET NU AFGELOPEN ZIJN!!!</B><BR>Het wordt echt tijd dat de finaciele plug van de plussers uit het gebouw getrokken wordt en de KPN de Nederlandse zendertjes zelf gaat doorgeven. Who needs plus-1 en plus-2???<P>Toxic[Q]<p>[ 01-07-2001: Message edited by: Toxic[Q] ]

Link naar reactie
Delen op andere sites


Hallo Toxic[Q]<BR>Ik begrijp dat je als je dit leest en je denkt waarom al dat gezeur en geschrijf over het sat4all bord nou dat is nu precies wat ze willen bij anaal onrust stoken en dan verdijnt het vanzelf het sat4all bord probleem opgelost laat je niet lijden door die lui en ga gewoon je eigen gang en laat gewoon de boel de boel daarmee steek je ze recht in het hard.<BR>tof bord en ik hoop nog voor lang.<BR>G.R Pecari

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo Toxic [q],<BR>Ik heb het al een keer gezegd hier op dit board: " negeren die club!!!!! ".<BR>Zolang je boos of " oefenboos " wordt en gaat dreigen hebben die mannen hun zin.(Kijk,Sat4all wordt toch wel een beetje zenuwachtig). Dat plezier moeten we ze niet gunnen. Het zou verboden moeten worden om de naam "Freek" op dit board te gebruiken en de naam canal plus zou al helemaal taboe moeten zijn!!!!<BR>Net doen alsof ze niet bestaan is het beste.<BR>Het is natuurlijk wel zaak om het artikel in de Hopperguide van commentaar te voorzien en dit te publiceren.<BR>De Groeten, John Ehlen.Zitterd. bavaria.gif" border="0 (Brand,het bier waar Limburg trots op is).

[Put brain in motion before moving mouth.]

Link naar reactie
Delen op andere sites

@ Toxic, eens eens, eens.<BR>Verder wil ik de pluzboys zeker niet het bestaansrecht ontzeggen, maar dat de NOB met deze lieden in zee gegaan is is mij al veel langer een doorn in het oog. Zo ingewikkeld kan het toch niet zijn om een transponder op Astra, of een andere satelliet te huren. Dat de commerciele jongens van HMG ruimte huren bij de pluzboys moeten ze verder zelf weten, al vind ik ook dit nu niet echt handig te noemen. Ik begrijp best dat het erg gemakkelijk is voor iedereen die ruimte huurt bij de pluzboyz, je kan immers gebruik maken van de faciliteiten van de pluzboyz, en je hebt zelf weinig tot geen gezeur zolang de maandelijkse rekening maar wordt betaald, alleen is dit natuurlijk wel de weg van de minste weerstand. Als de service van de heren pluzboyz goed zou zijn zou er waarschijnlijk ook niemand wat te mekkeren hebben, alleen hier schort het nogal aan. Ook de voortdurende koerswijzigingen worden ondertussen redelijk irritant. als voorbeelden te noemen anallog-->digitaal, en irdeto-->seca. ook het op de markt brengen van set top boxen met "goedgekeurde" software (lees beperkte software) is mij, en ik denk vele anderen met mij, een doorn in het oog. Waarom kan het hier niet net zoals bij onze oosterburen, gewoon FTA. geen gemekker met kaartjes, goedkopere ontvangers, geen ingewikkelde en dure helpdesks nodig. gewoon een no nonsense beleid. het nederlandse taalgebied is zo groot niet. het is in elk geval een stuk kleiner dan het duitse !<BR>Mijn persoonlijke mening is dat de pluzboyz met hun monopoliepositie de nederlandse kijker behoorlijk in de tang hebben. als dit met een faillissement van dit consortium, of alleen de nederlandse tak is op te lossen, dan is dat geen verkeerde zaak.<BR>Peter.

Niet gehinderd door enige vorm van technische kennis zet ik onbevangen overal mijn schroevendraaier en soldeerbout in.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Prutsie<BR>De NL zenders FTA kan niet omdat je geen films met de originele taal kan uitzenden zonder voor heel Europa de rechten te betalen. Alleen bij nasynchronisatie zoals in Duitsland kan dat wel.

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik heb begrepen dat één transpondertje huren op bijvoorbeeld de eutelsat voor een jaar (voor audio) schijnt een dikke ton te kosten. De Astra schijnt nog veel duurder te zijn. <P>Misschien is dat wel de reden voor Canal+ om je zo lang te laten wachten als je weer eens op de camping staat en het beeld is weer zwart.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste Toxic,<P>Het wordt zo vaak geopperd; negeren die hap !<BR>ben het er dik mee eens.<P>Is dit niet het verhaal van de blaffende hond ?<P>We hebben te maken met (volgens hun eigen zeggen) een verliesgevend C+, een administratie om te huilen, een helpdesk die vaak alleen maar kost, en een weinig tevreden (ex)klantenkring.<P>C+ slaat ook nog eens de plank mis bij sites zoals deze; de hobby freak kijkt namelijk niet de hele dag naar C+ maar vindt het slechts een uitdaging om de techniek te bekijken, het resultaat is dan welliswaar >1.000 kanalen maar niet om de hele dag te zappen. Van de hobby freak loop je dus geen omzet mis. <P>C+ zou de focus moeten leggen op grote handel in deze kaarten; kwaliteit in eigen huis verhogen en wat zou je ervan denken als je abonnementgeld fl. 10,= per maand maakt? Hoeveel mensen, die GEEN hobbyfreak zijn, zouden dan nog een GW kaartje kopen ? De hobby freak hou je hiermee niet tegen (die wil nl. alles bekijken) maar de grote groep reguliere kijkers zal denk ik explosief toenemen.<P>Maar goed, als ik het allemaal wist....<P>good luck !<P>P.S. kun je van Sat4all geen Stichting of Vereniging maken ? kleine bijdrage van de leden --> inkomsten t.b.v. adviezen etc.<P>Uiteraard niet tot doel hebbende om gratis te kijken, maar voortzetten zoals het nu gaat ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

@viewer,<P>Ik heb inderdaad wel eens zitten denken er een stichting van te maken en een symbolisch bedrag van 1 gulden per maand te vragen voor toegang en mensen via .htaccess toegang te verschaffen, maar het probleem is dat je als stichting met minstens 2 personen hoofdelijk aansprakelijk bent voor jouw stichting.<BR>Daar die plussers ons dan op alle smerige mannieren die je maar voor kunt stellen zullen proberen het leven zuur te maken staat als een paal boven water. Dat doen ze tenslotte met die 2 handelaren die enige tijd geleden "gepakt" zijn ook. Hun namen worden ook onterecht op de site van de plussers en in diverse media middels leugens aan de schandpaal genageld. Het vervelende is dat je tegen dat soort praktijken juridisch maar heel moeilijk wat kunt doen en vandaar dat wij gewoon anoniem willen blijven.<BR>De gedachte is mooi maar in de praktijk is het helaas onmogelijk.<BR>SAT4ALL is volgens de Nederlandse wet en de Europese wet volledig legaal. Niets wat hier door <B>ons</B> gedaan wordt is volgens de wet ontoelaatbaar. Toch proberen de plussers nog steeds onze internet host providers onder druk te zetten en diverse andere sites zoals die van Duwgati te verwijderen ondanks het feit dat die daar weergegeven informatie niet illegaal is.<BR>Het is erg makkelijk een engels sprekende internet host provider een mail te sturen over vermeende illegale praktijken van een Nederlandstalige site als die van Duwgati:<P>Dit is de tekst die freekie vaak gebruikt:<BR>-------------------------------------------------<P>Dear Sirs,<P>Please, be advised as follows.<P>Your site contains information which is contrary to Dutch criminal law art. 326C Criminal Code. Paragraph 1 of this article prohibits, in short, telecoms fraud such as viewing pay tv programs without (full) payment using technical means. Paragraph 2 prohibits the distribution c.q. offering of information that can be used to commit the crime of para 1.<P>Your site offers information that can be used for these purposes. In particular I refer to the contents of the pages 'Satellite' and 'News'. <BR>Since your behavior constitutes a criminal act, you also act illegally towards Canal+ according to civil law, which means that you are liable for all damages that are suffered by Canal+. A provisional estimate runs into hundreds of thousands of Dutch guilders.<BR>For the above reasons I ask that you remove the contents of these pages from your site directly upon receipt of my email and no later than 10.00 tomorrow morning and confirm this to me by return email. Consequently, I expect that you will not again make available this information on the internet or in any other form.<BR> <BR>If not, you will leave me with no other choice than to report your behavior to the police and to start legal proceedings against you, claiming a court injunction and claiming damages.<P>In anticipation of your immediate response,<P>Kind regards,<P>Voorbeeld+ Netherlands BV,<BR>XXXXXXXXXXXXXXXXXXXXX<BR>Legal Affairs Manager<P>-------------------------------------------------<BR>Als je dit soort mail verstuurd ben je naar mijn mening toch lichtelijk gestoord als je denk dat je daarmee piraterij tegen kunt gaan. De mensen die een informatieve site draaien zullen namelijk dusdanig woedend worden over het verwijderen van hun site dat ze al snel meer informatie op hun site zullen zetten als hun zelf (en ook de plussers) lief is.<BR>In ieder geval ben ik deze praktijken zat en zal SAT4LL - indien mij onomstotelijk bewijs onder ogen komt dat de plussers nog steeds proberen onterecht internet providers te "dwingen" sites te verwijderen die alleen legaal informatief zijn - aan iemand anders verder geven die er misschien wel hele andere plannen mee heeft.<BR>Nogmaals in Bulgarije en Wit-Rusland staan 2 redelijk snelle servers klaar en de handjes van diverse mensen jeuken al.<BR>Wij hebben die plusmannen alle mogelijkheden geboden om op een fatsoenlijke mannier in discussie te treden over wat er nu wel en niet illegaal is op onze site. Wij runnen dit board naar onze mening volledig legaal en dus moeten die plussers ons maar met rust laten of met zeer goede argumenten en specifieke voorbeelden komen van wat illegaal is, zodat wij indien noodzakelijk die delen van het board aan kunnen passen.<BR>Doen ze dat niet en krijg ik weer zo’n dreig e-mail onder ogen, trek ik mijn handen er volledig vanaf. Dan bestaat de kans natuurlijk dat SAT4ALL een hackers paradijs wordt.<BR>Want zelfs ik zou niet durven zeggen wat die andere personen van plan zijn laugh.gif" border="0laugh.gif" border="0<P>Toxic[Q]

Link naar reactie
Delen op andere sites

tja en dan nog niet eens te spreken van de mails die "onschuldige" kleine sites in hun mailbox krijgen.(weet er zelf alles van) helaas moeten die er wel aan geloven. HET IS JAMMER DAT HET ZO MOET!!<P>maargoed eerlijk is eerlijk, het is al vaker geschreven: als freek en c+ niet zo aan hun touwtjes hadden lopen te trekken waren er volgens mij minder "zwartkijkers" dan nu op dit moment. dat krijg je er van zo in de publiciteit te treden. het is eigelijk hun verdiende loon. <P>ik ben nieuwschierig waneer freek eens met een juiste omschrijving komt van wat wel en niet mag. dat zal een hoop duidelijkheid brengen. ook de site owners zouden een aanval kunnen doen, maar het kost zoveel poen. dat loont niet de moeite,(of toch wel) maar mijn handen jeuken als maar meer.......<P>eerlijk is eerlijk, ik zie niet echt in wat de div boards en sites verkeerd doen. zij mogen op dit moment bloeden voor de fouten die c+ in de afgelopen jaren heeft gemaakt en dit is geheel onterecht!!! bovendien is het op dit moment een feit dat door dit gezeur diverse sites/boards aleen maar uitgebreider worden. more files,codes,key's. special thanks to freek....you dit it yourself....go on this way and see...<P>laten ze maar achter die piraten aan gaan die voor asiociale bedragen de kaartjes verkopen en steeds weer aansteken. daar zit het toch echt goed fout!!!<P>sorry hoor, maar ik ben dit gezeik eigelijk een beetje zat van onze canal plus vrienden en ook die media freaken die alles gigantich op staan te blazen.<P><BR>zo dat ei(tje) is er uit.<P>greetings opeltje<P><BR> mad.gif" border="0mad.gif" border="0mad.gif" border="0mad.gif" border="0mad.gif" border="0mad.gif" border="0<p>[ 10-07-2001: Message edited by: opeltje ]

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...