Ga naar inhoud


Dreamvcr via internet gebruiken? Kan dat?


joobur

Aanbevolen berichten

Kan ik het programma Dreamvcr ook via internet gebruiken of moet ik dan de apache webserver installeren. Ik heb het wel al geprobeerd maar ik krijg het niet werkend. Via het lokale netwerk gaat het prima. Vanaf mijn werk lukt het niet. Ik heb wel de poorten op mijn router open gezet.

 

Dreamedit werkt bijvoorbeeld wel via internet.

 

Graag advies.

Dreambox 7000, Maxtor 120GB, Dream Beta 1.10 op flash, Pli Iolite op usb, Multytenne schotel, D-Link DWL810+ Ethernet to Wireless netwerkaansluiting

Link naar reactie
Delen op andere sites


Zelf heb ik thuis altijd een PC aanstaan, hierop heb ik Windows XP Pro (met Home kan het niet) staan. Hierop heb ik "remote desktop" geactiveerd, ik kan dus op afstand inloggen op die machine en vanuit die machine via het thuis netwerk alle programma's voor de dreambox gebruiken. Zo ook dreamvcr, zonder dat de dreambox met welke poort dan ook publiekelijk aan internet hangt.

Xtrend ET9000, Samsung UE40D6200, Onkyo TX-NR818, Yamaha YST-SW515

Link naar reactie
Delen op andere sites

DreamVCR kan je gewoon via internet gebruiken maar je zal wel een tweetal poorten moeten forwarden vanaf je router naar je Dreambox. DreamVCR gebruikt port 21 voor het ftp'en (instelbaar) en poort 80 voor het reloaden van de settings (nog niet instelbaar, instellen komt er aan)

 

Duidelijk?

 

Peter

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is me helemaal duidelijk. Kennelijk wordt poort 80 geblokkeerd op mijn werk. Poort 21 gaat wel want Dreamedit doet het wel. Misschien als ze vrij te kiezen zijn dan lukt het wel. Wat is bijv. een poort die altijd moet werken?

Dreambox 7000, Maxtor 120GB, Dream Beta 1.10 op flash, Pli Iolite op usb, Multytenne schotel, D-Link DWL810+ Ethernet to Wireless netwerkaansluiting

Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:
Het is me helemaal duidelijk. Kennelijk wordt poort 80 geblokkeerd op mijn werk. Poort 21 gaat wel want Dreamedit doet het wel. Misschien als ze vrij te kiezen zijn dan lukt het wel. Wat is bijv. een poort die altijd moet werken?


Je moet in elk geval dan nu de timerlist al kunnen inladen. Dus alles wat al gescheduled is moet je kunnen zien in DreamVCR. Wellicht moet je de FTP modus even omschakelen. Poort 80 wordt vast niet geblokkeerd want dan zou je geen internet pagina binnen kunnen halen, heb je wel je router config er op aangepast?

Peter
Link naar reactie
Delen op andere sites

Router heb ik aangepast op deze twee poorten maar het werkt niet. Het moet te maken hebben met het netwerk van mijn werkgever want als ik thuis via een inbelverbinding het probeer werkt het wel. Wat ik wel raar vind is dat ik hier wel bijv. kan telnetten met Putty en dat Dreamboxedit ook werkt vanaf hier. En jij zegt dat poort 80 ook altijd moet werken dus dat snap ik dan niet. Heb jij nog ideeën?

Dreambox 7000, Maxtor 120GB, Dream Beta 1.10 op flash, Pli Iolite op usb, Multytenne schotel, D-Link DWL810+ Ethernet to Wireless netwerkaansluiting

Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:
Router heb ik aangepast op deze twee poorten maar het werkt niet. Het moet te maken hebben met het netwerk van mijn werkgever want als ik thuis via een inbelverbinding het probeer werkt het wel. Wat ik wel raar vind is dat ik hier wel bijv. kan telnetten met Putty en dat Dreamboxedit ook werkt vanaf hier. En jij zegt dat poort 80 ook altijd moet werken dus dat snap ik dan niet. Heb jij nog ideeën?


Het eenvoudigst om te testen of de poorten daadwerkelijk wel open staan en correct geforward zijn is dmv telnet.

telnet ip_dreambox 21

om de ftp access te testen. Dreambox moet replyen met iets als :
220 welcome to your dreambox

Voor de http poort geld hetzelfde

telnet ip_dreambox 80

Telnet moet connecten, tik dan bijv in: get
Hierna krijg je iets te zien als :

HTTP/1.0 400 Bad Request

Als je dat terug krijgt zijn de poorten correct open. Ik zal binnenkort een beta uitbrengen zodat je ook port 80 zelf in DreamVCR kan aanpassen.

Peter
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...