Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Beste satvrienden,

Wat moet ik doen?

Ik heb een Magic Module 1.02 die voorzien is van Matrix Reloaded 1.053.

Helaas bevriest af en toe het beeld, en na een paar seconden gaat hij dan weer verder.

Maar wel irritant bij het journaal of een interview of muziekprogramma.

Ik heb gelezen dat er MR versie 1.055 is, en dat die dus beter zou zijn.

Nu heb ik drie vragen die ik in de groep wil gooien:

1. Wordt mijn originele Seca2 kaart met MR 1.055 wel automatisch geupdated?

2. Vang ik met MR 1.055 meer dan met MR 1.053?

3. Heb ik dan nog steeds last van af en toe bevriezend beeld, of komt het minder of helemaal niet voor?

Al deze vragen betreffen dus de combinatie MR 1.055 met een Topfield PVR 4000.

Al vast hartelijk bedankt, that`s all folks!

Arnold, Topfield PVR 4000, Topfield 7700HD PVR, Sony KDL40W2000, Astra1, Astra2/Eurobird, Astra3, Hotbird

Geplaatst:

Antwoord op vraag 3:

Helaas heeft de TF in combinatie met een MR dat probleem. Dit ligt aan de combinatie TF/MR. Andere software in de MR lost het probleem (tot nu toe) niet op.

Andere modules hebben dat probleem een stuk minder en sommige geven helemaal geen problemen. Zo geeft een MM minder vaak een freeze dan MR. Over de Joker cam hoor ik ook betere berichten.

Ik heb vandaag voor weinig een Aston 1.05 gekocht en met de originele C+ kaart geeft hij geen enkele keer (tot nu toe) een freeze. De zenders die niet door de Aston gedecrypt worden gaan via de MR en kunnen dus nog steeds vastlopen.

Omdat ik pas sinds vandaag de Aston in mn systeem heb weet ik niet of dat storend is.

Een Aston heb je tweedehands al vanaf 45 euro. (zorg dat je wel een officiele te pakken krijgt)

Geplaatst:

Heb hier een originele Magic 1.01 en een Matrix en beide geven ze nooit dergelijke FREEZES.

Is dus ook nog eens afhankelijk van je Toppie...

Krijg je wel de updates via de MR en de Topfield ? Want dat is waar het een beetje om draait. Ik heb begrepen dat de vragensteller inmiddels ook een Aston mocht lenen, maar (behalve de freezes) over de MR wel tevreden was, en alleen niet wist of de updates goed gingen.

Geplaatst:

Ozzo jij hebt geen last van freezes...

Ik heb het wel als ik de MR én de axas er tegelijk in heb.

Volgens mij komt dat omdat ie eigenlijk dubbele keys krijgt (NL zenders).

Op andere sat/zenders geen probleem n.l.

Kun je jouw opstelling eens toelichten, dus heb jij inderdaad alleen de MR erin, of juist alleen de S2 kaart, etc..

Todays dummy is tomorrows expert!
Geplaatst:

Ik heb op een TF4000 (laatste firmware) met MR 1.051 last van freezes maar de kaart wordt wel geupdated.

Met de Aston 1.05 erbij heb ik nergens meer last van een freeze en ik ga ervan uit dat de C+ kaart in de Aston ook gewoon een update kan ontvangen.

Dus: Alleen MR --> freezes en update

Aston+MR ---> (nog) geen freezes en ook updates, mischien wel problemen met warmteontwikkeling in de CAM's

Ook ik ben erg benieuwd wat je hebt gedaan om met een TF4000 en een MR (versie 1.055??) geen freezes te hebben.

Groetjes

Geplaatst:

Ook met een Aston 1.05 heb ik freezes, maar gelukkig

heel zelden (een keer of zes het laatste jaar). Het beeld

blijft dan ook echt staan tot je naar een ander kanaal gaat.

Ik heb het zelfs gehad bij een FTA kanaal! (terwijl er een

opname liep op NED3).

Geplaatst:

En dat was met alleen een Aston als Cam of had je er nog iets anders erbij gestoken?

Als het met alleen de aston is dan kan het dus cam-onafhankelijk gebeuren.

Mischien komt het minder voor met 2 cams tegelijk in de receiver omdat de ene cam het beeld van de andere redt? (alleen als beide cams dezelfde encrypty ondersteunen natuurlijk)

Lijkt dus toch erop dat het in de verschillende series TF moet zitten.

Mischien eens serienummers verzamelen en kijken of het probleem in een bepaalde reeks zit.

Geplaatst:

Het bevriezen van het beeld gebeurt alleen met een MR 1.0XX op de NL zenders. Het maakt niet uit welke MR versie je gebruikt, bevriezen doet die toch wel.

Daarom gebruik ik voor de NL kanalen een Irdeto Module met Multichoice kaart en zodra ik zappen naar de buitenlandse kanalen schuif ik de MR erin, want op de buitenlandse kanalen geeft ie geen problemen. En als ik weer terug ga naar de NL kanalen druk ik de MR er weer uit.

Het is iets omslachtig maar het werkt perfect....

I.p.v. een Irdeto module kan je natuurlijk ook gewoon een andere module gebruiken, als ie maar niet op MR draait. Dus een magic module met penta werkt ook perfect.

Topfield PVR 4000 + Xcam + SG2100 rotor + 105cm Dish + MTI Blueline 0.3 LNB

Geplaatst:
Citaat:
En dat was met alleen een Aston als Cam of had je er nog iets anders erbij gestoken?

Alleen een Aston. Maar het komt zo weinig voor dat je er niet
echt veel uit kunt concluderen. Hoe lang gebruik jij die
twee cams trouwens al?
Geplaatst:

@ Bert: Vandaag dag 3 met aston en MR samen in mn TF.

Nog steeds geen bevriezend beeld gehad.

Samenvattend:

We hebben dus:

TF + MR = ok (ervaring anderen in Forum)

TF + MR = vaak Freeze (mijn ervaring)

TF + andere module = OK (mijn ervaring)

TF + andere module = soms Freeze (ervaring anderen in Forum)

TF + twee modules = OK (mijn ervaring)

TF + twee modules = soms Freeze (ervaring anderen in Forum)

Samenvattend: Meeste Freezes treden op bij gebruik enkele CAM --> MR

Lijkt me vooral veel willekeur, wellicht komt er nog een andere reden om de hoek kijken.

Hoe staat het bijvoorbeeld met de temperatuur van jullie TF? Mischien is een MR meer temperatuur gevoelig dan de andere modules en we weten allemaal dat de verschillende TF gebruikers verschillende opstellingen hebben van hun TF. En soms/vaak een extra koeling hebben.

Mijn Freezes LIJKEN vooral later op de avond, als mn TF een flinke tijd heeft gewerkt (en dus heet is), voor te komen.

Wie heeft hier meer info over/ervaring mee?

Geplaatst:

Hallo Flamez,

Sorry, maar 3 dagen is echt te weinig! Mijn vorige freeze was ergens in begin december en... vandaag had ik er weer een.

Deze keer was het tijdens het bekijken van een nog lopende opname op NED2. Altijd met het bericht "geen of gecodeerd

signaal", en nooit met "CI initialing" zoals anderen melden.

Mijn ervaring is dat het altijd iets met opnames of timeshifting te maken heeft.

Als je zo tevreden bent met drie dagen zonder dit probleem moet het voorheen toch wel heel erg zijn geweest!

Groeten, Bert

Geplaatst:

Inderdaad, ik had ook altijd "geen of gecodeerd signaal" in mijn beeld, soms aangevuld met "CI initialising" waarna het beeld soms na 10 sec verder liep en soms muur vast zat.

Het probleem was bij mij zo erg dat het soms wel elke 10 minuten voorkwam. Avonden zonder een freeze waren een zeldzaamheid. Nu stond (en staat) mijn receiver wel vanaf 's ochtends vroeg tot 's avonds laat aan, inclusief timeshift.

Updaten naar hogere software versies van de MR verhielpen niets. Nieuwe firmware in de Tf verhielp ook niets.

De drie dagen zonder freeze zijn dus voor mij een verademing waarvoor ik de aanschaf van die Aston graag voor over had.

Ik ben nog steeds erg benieuwd of er een relatie bestaat tussen de temperatuur en het voorkomen van een freeze

(meestal dooit het bij een hogere temperatuur maar wie weet zijn de Topfields hierop een uitzondering)

Geplaatst:

Die drie dagen worden er wel meer, maar het zal nog wel

eens gebeuren, misschien eens per maand of zo. Die van mij

staat ook vaak uren aan met timeshift, maar ik geloof niet

dat het met warmte te maken heeft. Met de timeshift

misschien wel.

Geplaatst:

Het probleem zit waarschijnlijk in de software van de TF4000 zelf, denk ook maar eens aan de aston cam die niet (goed) wilde werken met een C+ Seca2 kaart. Hiervoor is toen een kleine update gekomen van Topfield.

Ik had ook regelmatig CI initialisatie, daarom kijk ik sowieso geen NL kanalen meer met mijn MR. Het maakt niets uit of de uitzending live is, timeshifting, of weergave van een gecodeerde opname. Hij blijft onregelmatig freezen met de CI initialisatie melding.

Warmte is het niet, als ik dezelfde MR (die warm is) in een Manhattan Plaza steek komt het probleem niet voor.

Topfield PVR 4000 + Xcam + SG2100 rotor + 105cm Dish + MTI Blueline 0.3 LNB

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen