Ga naar inhoud


AEO

Lid
  • Items

    916
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

  • Dagen gewonnen

    9

Aanvullende info

  • Geslacht
    Mannelijk
  • Locatie:
    Almere
  • Interesses
    Reizen naar minder voor de hand liggende bestemmingen.

Recente bezoekers van dit profiel

De recente bezoekers block is uitgeschakeld en zal niet meer getoond worden aan gebruikers.

AEO's prestaties

  1. BBC First, en dan nu BBC NL, heeft voor degenen die satellietontvangst hebben eigenlijk geen toegevoegde waarde. Sinds 7 april dit jaar ontvang ik tv via Odido, en daar hebben ze ook een kanaal met zender van de maand. Dat is in juni BBC 3. Met mijn schotel, want die doe ik na vele jaren Canal Digitaal niet weg, kan ik nog steeds alle BBC kanalen ontvangen, dus ook voor mij zal BBC NL geen toegevoegde waarde hebben.
  2. Ik denk dat het een zegen voor Iran is als het regime valt, het volk wordt al sinds 1979 met bruut geweld onderdrukt.
  3. Ik denk dat Israël niet veel langer had mogen wachten met de aanval op het kernwapenprogramma van Iran. Iran was in de allerlaatste fase voor het fabriceren van atoombommen. Uranium voor vreedzame doeleinden is verruikt naar 3,67%, dan kan het in een kerncentrale toegepast worden voor het opwekken van elektriciteit. Iran heeft een grote hoeveelheid uranium die is opgewerkt tot 60%! Opwerken gebeurt in een aantal stappen. Tot 20% opwerken kost de meeste inspanning. Van 20% naar 60% kost ook nog de nodige tijd, maar van 60% naar 90% kan snel gedaan worden, en 90% is wat men nodig heeft voor een atoombom. Iran heeft genoeg verrijkt uranium om minstens 9 atoombommen te maken. Toen Iran naar 20% ging zouden wereldwijd de alarmbellen al hebben moeten rinkelen, want 20% is totaal nutteloos voor vreedzame doeleinden, laat staan 60% of 90%, want dan ga je voor kernbommen. Israël had geen andere optie dan aanvallen, want Iran is vastbesloten om Israël totaal weg te vagen. Israël gaat dus niet afwachten totdat Iran daarvoor de middelen heeft, dan moet er dus wel preventief aangevallen worden. Behalve het kernwapenprogramma is er ook nog het rakettenprogramma dat vernietigd moet worden. Iran werkt aan de ontwikkeling van imtercontinentale ballistische raketten die ook Europa en Amerika kunnen bereiken! We mogen Israël dus wel dankbaar zijn, want een Iran met atoomwapens en zulke raketten is behalve voor Israël ook levensgevaarlijk voor ons!
  4. AEO

    Slechte service van KLM!

    Al deze opties heb ik niet gezien, maar misschien komt dat, omdat ik een pakketreis had, waarvan de vliegticket een onderdeel was. Vanuit London City hadden wij een transferbus naar Tilbury, en daar begon een cruise naar het Noorden langs diverse plaatsen in Noorwegen. Bij Tui was ook sprake van een pakketreis inclusief allerlei aktiviteiten. Daar boekte ik de koffer in twee stappen, daarbij stond apart boeken voor heenreis en voor terugreis aangegeven. KLM heeft dat niet duidelijk, is in mijn opinie gewoon slecht. Wat de service aan boord betreft, dan is Garuda Indonesia mijn favoriete maatschappij. Naar Indonesië heb ik gevlogen met meerdere maatschappijen: KLM, Lufthansa, British Airways, Malaysian, Cathay Pacific, Saoudia, Singapore Airlines en Garuda Indonesia. Het fijne van Garuda is de nonstop vlucht, dan ben je in 14 uur in Jakarta, dus meestal vlieg ik met Garuda Indonesia. Ruimbagage is altijd inbegrepen.
  5. AEO

    Slechte service van KLM!

    Beste ceesv, ik ben nu in totaal € 105,- kwijt, want die € 70,- werd mij voor de terugreis berekend, en als het bij het begin duidelijk was geweest, zoals bij andere maatschappijen zoals b.v TUI en Corendon, dan had ik niet meer dan €70,- betaald en een retour voor mijn koffer gekregen. Afgezien van mijn klacht bij KLM stel ik vast dat er wel heel veel voor de koffer in rekening wordt gebracht voor een vlucht van 3 kwartier: Retour Schiphol-London City KLM € 70,- Retour Schiphol-Kuusamo TUI € 54,- Retour Schiphol-Curaçao Corendon € 70,- De vlucht naar Kuusamo duurde 3 uur. De vlucht naar Curaçao duurt 9 uur.
  6. AEO

    Slechte service van KLM!

    Het probleem is de onduidelijke website van KLM, waardoor je niet in de gaten hebt dat de koffer niet is geboekt voor de terugreis. Bij TUI is alles duidelijk en ging het goed. Bij mijn volgende vlucht naar Curaçao was het ook duidelijk. Maar dat is dus geen KLM. Al had men maar uit coulance de helft van de €70,- aan mij terugbetaald, dan zou ik tevreden zijn geweest, maar nu heb ik bij Trustpilot een negatieve recentie geschreven, inclusief de vergelijking met TUI en mijn volgende vlucht naar Curaçao, waar ik voor een koffer € 70,- moet betalen voor een retour. En dat is een vlucht van 9 uur!
  7. AEO

    Slechte service van KLM!

    Onlangs vloog ik naar London City Airport met de KLM. Dit was onderdeel van een pakketreis, en ruimbagage was niet inbegrepen en moest apart geboekt worden. Dat is helaas een tendens die we tegenwoordig vaker zien. Oké, ik vertrok op 20 maart en de terugreis was 6 april. Voor de koffer moest ik €35,= betalen, en de website van de KLM is nogal gebruiksonvriendelijk. Kortom, het lukte mij om de koffer als ruimbagage te boeken. Toen ik op 6 april terug wilde vliegen bleek mijn koffer niet geboekt te zijn. Ik was verbaasd, want als je een retourvlucht maakt en de ruimbagage boekt, dan verwacht je dat deze ruimbagage dus ook mee terug gaat. Maar nu moest ik in Londen maar liefst € 70,= betalen voor de koffer. Na afloop van de reis nam ik contact op met de klantenservice van KLM, en ik verzocht om mij de helft van dit bedrag terug te betalen. En dat weigert de KLM dus! Ik wees ze erop, dat ik in februari bij TUI een retour naar Kuusamo in Lapland had gevlogen, en dat het bijboeken van een koffer voor € 54,= retour heel overzichtelijk was en probleemloos verliep. Ik wees KLM erop, dat ze wat aan hun website moeten doen, want ik had absoluut geen vermoeden dat ik voor de koffer alleen de heenreis had geboekt. Afgezien van deze slechte service, die mij dus € 70 = voor de terugreis kostte i.p.v € 35,= is het ook nog eens erg duur! Het retour meenemen van een koffer tot 23 kilo kost voor een korte vlucht naar Londen € 70 =, terwijl het naar Lapland, een vlucht die 4 keer zo lang duurde slechts € 54,= was. Mijn volgende vlucht gaat naar Curaçao, en hier was het bijboeken van de koffer heel gemakkelijk en overzichtelijk en kosstte dat € 70,= voor het retour! Vanzelfsprekend is dat dus niet de KLM. Wie heeft er ook slechte ervaringen betreffende ruimbagage gehad bij de KLM?
  8. AEO

    Stream SVT elanden trek.

    In 1976 heb ik een eland gezien in de Rocky Mountains in de staat Montana. Prachtig dier! In Scandinavië heb ik ze nog nooit gezien, maar misschien komt dat door de winter, het jaargetijde dat ik meestal daar kom. Vooral het hoge Noorden is het er indrukwekkend mooi, met als extra bonus het Noorderlicht. Tot nu toe heb ik elke keer dat ik naar het Noorden ging wel een paar keer dit bijzondere natuurverschijnsel gezien Het leuke is, dat het elke keer weer anders is.
  9. Hoi ceesv, HDMI is hier niet aan de orde, want ik kijk via de App van Odido, omdat ik geen apart kastje wil gebruiken. Want dat betekent aparte afstandsbediening en extra energieverbruik. Ik ga de meubels in de huiskamer verplaatsen, iets wat ik al veel langer van plan was, en dan komt de tv op een andere plaats te hangen, dichter bij de router. Als ik alles veranderd heb ga ik bij Odido aan de bel trekken. Tot nu toe zijn de signaaldropouts toch wel op alle zenders, en alleen tijdens rechtstreeks kijken. Zodra ik terugkijken vanaf het begin intoets, ook al is het een paar seconden na het begin, dan heb ik geen last van de dropouts.
  10. Een aantal jaren geleden had ik nog ADSL internet van Tele2, maar omdat internet via het koperen netwerk afgesloten zou worden, moest ik overstappen naar glasvezel, dat al eerder gratis was aangelegd. Tele2 ADSL ging daarom automatisch over op T-Mobile internet via glasvezel. T-Mobile ging over op Odido. Zodoende heb ik nu Odido. Over kastjes buiten weet ik niets, alleen dat ik nu glasvezel heb en dat het goed werkt. De kortstondige dropouts vsn beeld en geluid komen zover ik nu kan beoordelen bij alle zenders voor tijdens live kijken. Maar als ik kijken vanaf het brgin inschakel, ook al is fe uitzending net begonnen, zijn die dropouts er niet. De dropouts tijdens live kijken duren meestal ongeveer 2 seconden, maar soms ook wat langer. Het is dan net of de tv ineens is uitgeschakeld, omdat het oledscherm dan zwart is.
  11. Ik heb nog geen contact gezocht met Odido, ik wil eerst alles goed uittesten, voordat ik aan de bel trek. Want hoe meer ik weet, des te beter beslagen ik op het ijs kom.
  12. Ik heb de internetsnelheid getest, die varieert tussen de 93,6 mbps tot 98,0 mbps. De snelheid is dus voldoende, omdat ik zelfs 2 HD streamen tegelijk kan gebruiken, terwijl er 1 tv gebruikt wordt. Misschien moet de router verplaatst worden of de tv. Het probleem doet zich alleen voor bij live kijken. Als ik een programma inschakel, b.v. een minuut na het begin, en ik schakel vanaf het begin kijken in, dan zijn er geen dropouts in het signaal. Ik ga het nog even aankijken, om te zien of de dropouts bij alle zenders even vaak voorkomen.
  13. Nog even een aanvulling op mijn bericht. Het af en toe uitvallen van het beeld en geluid doet zich zoals ik tot nu toe kan beoordelen niet voor bij het terugkijken van eerder uitgezonden programmas!
  14. Beste satkijkers, ik heb een vraagje over korte beeldonderbreking bij het kijken via een App. Sinds een week heb ik tv via Odido, waarbij ik de App van deze provider gebruik. De App werkt prettig, de tv gids is goed, de beeldkwaliteit is prima. Maar soms valllen beeld en geluid gedurende een seconde uit, dan is het beeld geheel zwart. Dan ga ik denken aan misschien de internetsnelheid, maar na het doen van een snelheidstest vermeldt de mededeling dat mijn internetsnelheid voldoende is om gelijktijdig enkele streamen met HD kwaliteit te kijken. Misschien zijn er hier meer die via de App kijken en dan vraag ik me af of die daar ook last van hebben. Of moet ik misschien de router verplaatsen?
  15. Ontvangst via de App van Canal+ heb ik enige maanden gebruikt, nadat ik met de satelliet via hen gestopt was, vanwege problemen met hun smartcam 803, die door Canal+ niet werden opgelost. Dat bleek meteen ook een stuk goedkoper te zijn. Via Odido, waar ik al internet via glasvezel had, bleek ik tegen dezelfde kosten en eveneens via een App, ook tv te kunnen kijken. Daarom heb ik ook het kijken via de App van Canal+ opgezegd. En zo ben ik sinds 21 maart 2025 geen klant meer van Canal+. Goed gedaan Canal+, het is eindelijk gelukt om mij als klant van tientallen jaren kwijt te raken! Op 7 april is mijn abonnement via Odido begonnen. In die 2½ week zonder abonnement was ik op vakantie. Als ik de App van Canal+ ga vergelijken met die van Odido, dan vind ik die van Odido beter. Hij werkt iets sneller, de programmagids is wat overzichtelijker, en ik kan in het basispakket o.a. weer naar Discovery kijken. Daarnaast ook Animal Planet, Eurosport 1 en 2, TLC, HGTV, My Zen, maar ook History, National Geographic, National Geographic Wild en behalve alle regionale tv zenders ook heel veel lokale zenders uit heel het land. Love Nature en Fightbox zijn er echter niet bij, maar het pakket van Odido is veel uitgebreider. De schotelantenne blijft echter, want de vele zenders uit het Verenigd Koninkrijk zijn nu eenmaal alleen met de schotel te ontvangen. Hopelijk zullen al deze zenders nog vele jaren via de schotel beschikbaar blijven.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...