Ga naar inhoud


hoe amon5.4 herkennen


Gast Kimble

Aanbevolen berichten

Vandaag heb ik bij een vriend mijn twee bestelde eproms 27c512 even in zijn cam gehangen van zijn nokia9500.

Als ik in het cam menu kijk staat daar allsas4.

Is dat amon5.4?

Hoe kan ik er anders achter komen welke versie er is geprogrammeerd?

Link naar reactie
Delen op andere sites


alans even gekeken in mijn cam en daar staat amon 5.4 op

het lijkt erop of die niet goed geprogt zijn.

of er zit amon 4.1 of de 4.2 erin.

en ik vermoed als je er beeld mee heeft er de amon 4.1 inzit.

het is mogelijk dat ze de verkeerde bin hebben gebruikt.

ik zou er maar terug mee gaan waar je hem hebt gehaald.

spijtig dat deze eeproms niet meer te herproggen zijn.

daarom gebruik ik herprogrameerbare eeproms

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dit schreef trust aan kryn in een topic vorige week misschien heb je er wat aan.

 

@ Kryn

Het begon ooit met de eerste "Allcam" , daarmee kon je in de Nokia d-box met de orginele software , Irdeto en Betacrypt kijken (meer coderingen waren er niet, dus Allcam)

Later kwamen er 2.0 / 2.1 en 2.2 , die deden ook Seca 1 , maar na aanpassingen van de Premiere aanbieder , gaven deze problemen met de Premiere kanalen .

Vervolgens kwam er de 4.0 .

Helaas had deze een soort timer in zich , die em na een half jaar (tijdelijk) ongeschikt maakte voor Seca .( Een jaar later werkte ie weer gewoon . }

Hij werd snel aangepast en heette toen 4a .

Hierna kwam de 4.3 , en ging Viacces ook open .

Het wachten was op de 5.2 om Nagra te kunnen kijken .

Echter om de spaanse Palco's (nu Taquila) te kunnen kijken , moest in je ontvanger ook een z.g.n. "Box-key" , staan , deze werd in de "52-OK-30W" toegevoegd evenals in de 5.4 .

Met een editor kun je (voordat je de eprom programmeerd), de Cam-info , die on-screen in je menu verschijnt , naar believen aanpassen zonder dat dit nadelige gevolgen heeft voor de werking .

Daarom vind je ook Amon files met namen als "Ulstar"(4a) "6.0" (fake) enz.

Door de Overflow software in de Nokia maakt het niet uit wat er bij de Cam-info staat , de cam werkt toch wel , ik kan er zelfs jouw naam in zetten .

Maar in een Pace 500/600 , een Grundig DTR 1200 of een Echostar DSB 9800 werkt het alleen als de ontvanger "denkt" dat er eeen orginele cam in zit , dus staat daar bij de info "BV 1.13d IRDETO CAM" . Dit is dus een 4a maar omdat ie voor o.a. de Pace is noemen ze em "4_4_pace".

Omdat je bij deze cam aan de info niet kunt zien dat ie omgebouwd is (moet je em eerst open maken) heb ik ,1.13d veranderd in 1.13W , dit bleek voor de werking in de Pace e.d. geen problemen op te leveren .

De com-info 5.4 heb ik bewerkt als 1.13 P .

De laatste amon file is dus een 5.4 met Conax er aan toegevoegd en word 4.1 conax genoemd .

Ik heb deze ook universeel gemaakt , kan dus ook in de DSB 9800 , en geeft als cam-info : 1.13x .

 

--------------------

Gr. Trust

 

Helaas alleen in het weekend online .

-= Dreambox 7000 Echostar LT8700 en SR8700,Skystar 2,Humax 5400 2 x Nokia 9500 1 x 90 cm met twin en een Channelmaster 1.2 met een quad =-

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...