Ga naar inhoud


Opnemen en zappen tegelijk


Plata

Aanbevolen berichten

Wat plaats ik tussen een Humax PVR 8000 Twin-tuner en de 3 LNB's ( welke lnb's zijn aan te raden ) Visiosat. Hoe sluit ik dit aan zodat ik kan opnemen en zappen tegelijk. Waar plaats ik deze switch / schakelaar(s), buiten ergens bij de schotel of binnen b.v. achter de kast ?

Link naar reactie
Delen op andere sites


Citaat:
Wat plaats ik tussen een Humax PVR 8000 Twin-tuner en de 3 LNB's ( welke lnb's zijn aan te raden ) Visiosat. Hoe sluit ik dit aan zodat ik kan opnemen en zappen tegelijk. Waar plaats ik deze switch / schakelaar(s), buiten ergens bij de schotel of binnen b.v. achter de kast ?


1. Als je het hebt over 3 lnb's vermoed ik dat je 3 satellieten wil ontvangen. Dat kan op één schotel. Je moet voor jouw toepassing 3 twin lnb's gebruiken en 2x een diseqc switch met 3 ingangen en één uitgang.

2. Van uit deze 2 diseqc switchen loopt er een kabel naar de 2 ingangen van de 8000PVR twin tuner. Deze switchen zijn waterdichte doosjes die je bevestigd achteraan de schotel(s).

Gerdy

Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:
naar mijn mening zal het ook gaan met slechts 1 swith, dus met 1 kabel naar de PVR 8000 en die op het toestel gewoon doorlussen

Ik weet niet of hij een doorlusuitgang heeft, maar je maakt het hele systeem van meerdere satelieten kreupel.
Vb. Je wilt iets opnemen van een zender op de Astra, op de hogeband en horizontale polarisering. Dan kun je alleen kijken naar een zender die ook op de Astra zit in de hoge band en met horizontale polarisatie. Schakel je naar een andere sateliet, band of polarisatie dan is je opname naar de knoppen.

Wil je het hoe of waarom weten, dan verdiep je eens in de werking van satelietontvangst.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:


Vb. Je wilt iets opnemen van een zender op de Astra, op de hogeband en horizontale polarisering. Dan kun je alleen kijken naar een zender die ook op de Astra zit in de hoge band en met horizontale polarisatie. Schakel je naar een andere sateliet, band of polarisatie dan is je opname naar de knoppen.


Ik weet niet hoe die Humax werkt maar in de Topfield kun je tijdens een opname in zo'n geval alleen zappen naar zenders van dezelfde sat/band/pol. zodat je opname iig niet naar de kloten gaat.

Verder is doorlussen vaak niet zo'n probleem als je voornl. de Nederlandse zenders kijkt/opneemt.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...