Ga naar inhoud


Twinhan VisionDTV Sat Ci


Gast

Aanbevolen berichten

Ik ben op zoek naar een Twinhan VisionDTV Sat-Ci kaart voor in mijn PC. Weet iemand waar ik deze kaart kan kopen? Ik kan geen nederlandse winkel op internet vinden die deze kaart verkoopt, ondanks dat er een nederlandse handleiding op de site van Twinhan staat.

 

Alvast bedankt

 

(P.S. Ik ben een beginner op het gebied van satellieten, dus als iemand een suggestie heeft voor een betere PC-Satellietkaart laat het mij dan weten)

post-11472-1318257877,3056_thumb.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites


Koop een skystar 2 kaart voor de helft van het geld, deze kaart kost de helft maar geeft je het dubbelle aan plezier.

Spreek uit ervaring want zo ben ik een maand of 3 geleden ook begonnen.

 

Skystar

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik wil naast FTA zenders ook betaalde televisie kijken, dus er moet een Ci slot inzitten. Ik hoef geen hardware MPEG-2 decoder te hebben, omdat deze kaarten veel duurder zijn en mijn athlon 1800+ software MPEG-2 decoden ook aankan. Er blijven dus maar een paar kaarten over.

 

Over de satellietkaarten van Pinnacle, Hercules en Hauppauge lees ik op internet dat er vaak problemen mee zijn (Pinnacle wordt al helemaal afgeraden). Over de Twinhan-kaart heb ik eigenlijk alleen maar neutrale/positieve berichten gelezen. Bovendien staat er op de site van Twinhan

 

20040112 VisionDTV Sat-CI won the best DVB-S card of year 2003_English

 

Dus daarom gaat mijn voorkeur uit naar deze kaart.

 

Berichten uit forums:

 

....Ik gebruik een twinhan kaartje, en neem maar even aan dat dat voor een dikke Nexus ook geldt: die speelt prima af via de TV-out van mijn videokaart.......

 

....De kaart hoort bij de "twinhan" familie, en werkt dus met de "twinhan" module. De originele software (en support) van Hercules is namelijk een ramp....

 

....Maar op mijn Athlon1200 draait een twinhan al zonder problemen (buiten mijn codec/filter perikelen dan), dus op zo'n dikke PIV moet het makkelijk gaan....

 

....Ik heb een kaartje van twinhan(kost lang niet zoveel!!!) liggen! Heb hem getest, de kaart werkt perfect. Nu blijkt deze kaart 100% Haupage compatible te zijn....

Link naar reactie
Delen op andere sites

Precies zoals Skystar zegt.

 

Neem voor zeg s 60 euri een SkyStar2 kaart, met Yankse heb je ene perfecte softcam.

Heb er meer mee open dan op m'n Phillie of Dbox2!

En PERFECTE HD-opnames, tegen nul komma nul extra kosten!

 

Echt een absolute aanrader!

 

Greetz,

 

Pekka

Link naar reactie
Delen op andere sites

Oke, dus ik heb alleen maar een skystar 2 nodig en een programmer en een smartcard? Een softcam zorgt er dan voor dat ik geen CAM module en CI slot meer hoef te kopen?

 

Kan ik met deze apparatuur ook Ned 1, Ned 2... RTL4, RTL5 enzovoort... kanalen zien (de semi-betaalkanalen van Canaldigital) of is dit niet mogelijk?

 

..en als ik deze apparatuur koop, is het dan makkelijk om het aan de praat te krijgen? Ik bedoel, een klein beetje klooien kan wel, maar ik wil geen dagen codes zitten doorspitten om een simpel kanaaltje te kunnen zien. Ik weet best wel iets van PC's af, maar ik ben geen prof.dr.informaticus.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi,

 

je hoeft ALLEEN maar een Skystar2 te kopen. Geen programmer, GEEN smartcard.

 

Ik zit nu GRATIS NL1 te kijken, maar net zo goed bijv. Multivision (TPS) op Hotbird, of Playboy op Hotbird met Nagra codering.

Het werkt allemaal nogal simpel, je hebt wel een beetje fatsoenlijke PC nodig.

Vanaf Pentium3 800MHZ. loopt het allemaal fatsoenlijk.

 

Ja, je kunt op Harddisk opnemen en later weer terugkijken, of er een DVD of zo van maken, of DivX etc.

Of via een TV-OUT weer op je TV afspelen, noem maar op.

 

We helpen je er HIER wel doorheen....

maar ga ook eens lezen en zoek eens op ProgDVB en Yankse

 

Greetz,

Pekka

Link naar reactie
Delen op andere sites

Oke, ik begin al een beetje een idee te krijgen hoe het in elkaar steekt. Ik heb al aardig wat gelezen over algemene satellietapparatuur zoals CAM's, CI modules, LNB's, Schotels enzovoort.... en nu zal ik even gaan rondneuzen in het forum om erachter te komen hoe de verschillende software "progdvb, Yankse" en de verschillende (de)coderingen werken.

 

Als ik een vraag heb, dan horen jullie het wel

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben nu een tijdje aan het lezen over de skystar 2 en het valt mij op dat deze kaart alleen DiseqC 1.0 en 1.1 heeft. Ik weet niet precies wat DiseqC betekend maar het heeft volgens mij iets te maken met de motoraansturing. Ik wil bij mijn satellietsysteem ook een motor installeren en op internet zie ik voornamelijk motoren met DiseqC 1.2. Kan de skystar een DiseqC 1.2 motor ook aansturen?

 

Hoe werkt de motor aansturing eigenlijk? Wat betekend DiseqC 1.2 en hoe vindt de schotel/motor de satellieten?

 

Is het toch niet handiger om een Twinhan aan te schaffen die DiseqC 1.2 ondersteunt en een CI slot heeft i.p.v. een skystar 2 (weliswaar 40 euro goedkoper) zonder DiseqC 1.2 en CI slot? Volgens mij doet de Twinhan niet onder voor een Skystar.

Link naar reactie
Delen op andere sites

koop jij maar een twinhan ontvanger alleen deze ben je na een tijdje zat.

werk hier met enkele skystar icm monoblock op 80 cm schotel zonder kaart. krijg net zoveel open als ieder ander alleen de kosten zijn een stuk minder geweest.

kijk met de zoekfunctie op skystar en zie hoeveel onderwerpen er zijn, dit wil dus zeggen dat deze kaart veel gebruikt wordt, kijk nu naar de twinhan en dan zal je zien dat de skystar de voorkeur heeft bij eenieder van dit board. de keuze is aan degene die de kaart moet aanschaffen, ben je de skystar kaart zat verkoop je deze via het board, gaat sneller dan je zal denke(1 a 2 dagen) je twinhan kaart duurt langer. kijk bij iemand die zo'n kaart heeft indien mogelijk en vraag je dan af welke kaart je wilt.

ik heb de nieuwste versie 2.6.C en de usb versie en als ik wat anders wil is het een hardwarematige kaart maar voorlopig alleen de skystar 2.

 

Skystar

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb nog maar kort een Hercules Sat-kaart, dus een expert mag ik me niet noemen. Ik kan alleen met enige frustratie melden, dat de combinatie met een gewone TV-kaart met Conexant878-chip problemen oplevert. Je kunt met de Hercules-kaart, die identiek is aan de genoemde Twinhan, met de juiste programma's ook zonder CAM en smartcard kijken naar bijv. Nederland1, maar het mooie is, dat je zonder enig gepriegel er zo een officële CAM en smartcard in kunt steken. Terwijl het weinig meer kost. Oorspronkelijk vroeg je waar je zo'n kaart kon kopen, ik kocht hem voor nog geen 90 bij een internetshop in Ommen.

 

Je vroeg ook naar de betekenis van DiSEqC.

1.0= meerdere schotels

1.2= draaibaar

2.0= met terugkoppeling van motor.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Er is geen programma dat met alle kaarten werkt. Ikzelf heb ProgDVB en MyTheatre aan de praat gekregen, alleen ProgDVB crasht vaak. Met MyTheatre 3.08 had ik problemen met het instellen van de juiste video-codec. Misschien dat dit met de veelgeroemde gratis versie 2.76 zonder haperen gaat. In de map Plugins heb ik Yankse gezet.

Op de site van ProgDVB vond ik het bestand TwinHan1.11.zip, daarin staan versere drivers voor de TwinHankaarten (1,9 van DTV).

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Pekka,

 

Hier nog een beginnende SAT-gebruiker.

Zo te horen heb je alles al voor elkaar...

 

Ik heb vandaag MyTheatre geinstalleerd en constateer dat de helpfile afwijkt van de wat versie 3.08 laat zien; dus dat begint al lekker...

 

Wat is precies je softwareconfiguratie?

 

 

Freeck

Homecast HS5101CI + Samsung LE46A856 + HTPC: Gigabyte MA78GM-S2H, HD S3200, CI Homecast, Terratec USB HD + USB CI

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...