Ga naar inhoud


buizen jukebox


Gast

Aanbevolen berichten


Het jaar is moeilijk te zeggen.

Aan de opbouw te zien was het oorspronkelijk een mono versterker, dat later op een beetje klungelige manier naar stereo is gefriemeld.

Dat zegt verder niets over de kwaliteit.

Bij zo´n versterker is het belangrijkste de uitgangstransformatoren. Waarschijnlijk van Hammond. Die zitten dik in het ijzer en staan dus garant voor een mooi geluid als de rest van de versterker nog goed werkt.

Alle trafo´s staan mooi haaks op elkaar dus daar is ook aan gedacht.

Tja, een leuk ding en mijn vingers jeuken om zo´n jukebox weer zijn oorspronkelijke "flair" uit de 50er jaren terug te geven.

Die bruine strepen zijn nicotine "tocht paden", dus dat ding heeft zijn leven wel in een bruin café gesleten..haha..!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Volgens http://tomszone.com/serialami.html is het productiejaar in ieder geval 1960. En hij komt inderdaad uit Griekenland, zoals zovele jukeboxen, en de meeste boxen vanuit Gr hebben in een cafe gestaan.

 

Ik zal eens kijken of ik nog iets beter kan begrijpen hoe het een en het ander precies werkt, en zal dan proberen hem weer tiptop te krijgen. En als ik Goeroe Svetik zo beluister (en trouwnes ook de anderen), kan ik hem in ieder geval wel lastig vallen met vragen....

 

@matchless: ik dacht dat de foto's niet al te groot waren zo, maar ik vergis me blijkbaar. Volgende keer beter. Ik kan ook geen maximum foto grootte vinden, wat is deze?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...